חפש

32 טיפים למעבר דירה קל, נוח וחסכוני

לעבור דירה זה כאב ראש רציני ואם אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לקחת מישהו מקצועי שיעשה את עבודת האריזה והפירוק במקומכם, קבלו 32 טיפים שיעזרו לכם בארגון תהליך האריזה ויקלו עליכם אחר כך לפרוק ויחסכו לכם גם כסף: 
1. את הדברים שאתם צריכים ללילה האחרון בדירה שממנה אתם עוברים וליום הראשון בדירה החדשה תארזו בתיק נפרד.
רוב הסיכויים הם שתהיו כל כך עייפים ביום המעבר ואולי גם תצטרכו ללכת לעבודה, שחשוב שתהיה לכם גישה נוחה לדברים שאתם צריכים מיידית, כמו בגדים להחלפה, מברשת שיער ושיניים, מוצרי רחצה, תמרוקים, מחשב נייד ועוד.

2. את הדברים החשובים שאתם צריכים לפרק ראשונים תארזו בקופסאות פלסטיק שקופות.
זה כולל דברים כמו סכין יפני, מגבות נייר, שקיות אשפה, כלי אוכל, כלי בישול, מפצלי שקעים, מטעני טלפון, נייר טואלט, כלים וכו'. המיכל השקוף מאפשר לכם לראות בתוכו; הוא גם בולט בתוך המספר העצום של קופסאות קרטון.

3. רוצים להרוג שתי ציפורים במכה אחת? אירזו כלים שבירים בתוך בגדים.
4. כשאתם אורזים בארגזי קרטון, הדביקו מדבקה ועליה כיתבו גם לאיזה חדר הארגז שייך. כדי שכשתגיעו תחלקו את הארגזים לחדרים.
5. אם אתם יכולים, תגיעו לבית החדש לפני המעבר כדי לנקות את המטבח וחדר האמבטיה. אלה החדרים שתהיו חייבים לנקות לפני שאתם מסדרים את הדברים שלכם שם, ואחרי שתגיעו לבית החדש תצטרכו גם לפרוק את הארגזים וגם לנקות ותהיו מאד עייפים.
6. שימו משטח כותנה או כדור צמר גפן בתוך קופסאות הפודרה כדי שלא ישברו.
7. את הבקבוקים שמכילים נוזלי ניקוי כמו שמפו, מרכך ועוד, כסו את החלק העליון בניילון נצמד ואחר כך שימו את הפקק.
8. את הצלחות אירזו במאונך עם ניירות ביניהם, כך הן יתפסו פחות מקום בארגז והסיכוי שישברו יהיה קטן יותר.
9. קנו גליל גדול של ניילון סטרץ' נצמד.
10. שידות עם מגירות תעטפו בניילון נצמד חזק כדי שלא יתפרקו ביחד עם כל התכולה שלהן. זה היתרון של המגירות, שהכל כבר ארוז בתוכן!
11. גם קופסאות תכשיטים אפשר להעביר עם כל התכולה, עם ניילון סטרץ' נצמד שמחזיק אותן סגורות.
12. שימו חלקים קטנים של דברים שאתם מפרקים וצריכים אותם אחר כך כדי להרכיב בחזרה בתוך שקיות של סנדוויצ'ים. על השקיות רישמו למה הם שייכים ואת השקית הדביקו חזק אל האריזה. למשל: את הברגים של המתלה של הטלוויזיה אירזו בתוך שקית, רישמו לאן הם שייכים והדביקו על הטלוויזיה. את אותו דבר עשו גם עם כבלים חשמליים, רק עם שקיות גדולות יותר.
13. צלמו את החלקים האחוריים של מכשירים שאתם מפרקים את הכבלים שלהם, כדי שאחר כך תוכלו לראות בתמונה איך צריך להרכיב אותם בחזרה.
14. תחסכו בארגזי קרטון על ידי זה שתשמשו בכל ארגזי הכביסה, צידניות, מזוודות ותיקים שיש לכם בבית.
15. מספרו את הארגזים כדי שלא יחסר אחר כך אף אחד. חשוב מאד- בזמן האריזה הכינו רשימה מסודרת של ארגזים ממוספרים עם כל הדברים שבפנים. זה יעזור לכם מאד אחר כך לאתר דברים!
16. אירזו בגדים שתלויים על קולב בתוך הארון ישר לתוך שקית עם הקולבים. זוהי שיטה מהירה שחוסכת מקום:
17. במטבח- אירזו את התבלינים, הסוכר, המלח וכל האבקות בתוך האריזה שלהם צפופים בתוך סיר. זה ישמור עליהם שלא יתפזרו ויגיעו בבטחה.

18. אל תעמיסו על ארגזי הקרטון יותר מדי כדי שלא יתפרקו ולא יהיו כבדים מדי לסחיבה. 
19. כדי לחסוך בהוצאות על ארגזי קרטון, לכו לחנויות רהיטים ואיזורי תעשיה ובקשו מהבעלים ארגזים. ארגזי קרטון הם יקרים מאד וזה יכול להיות חיסכון רציני.

20. תן לחברים שלך שעוזרים לך לעבור את הדברים שאתה לא רוצה ומתכנן להעביר הלאה, כמו רהיטים ישנים. זה במקום לשלם להם.

21. אם החברים שלך רוצים לבוא לעזור לך, תוודא לפני שהם באים שהכל ארוז היטב. אל תגרום להם לחכות עד שתסיים לארוז כל דבר כדי שיעזרו לך להוביל.

22. בחר צבע לכל חדר. קנה טושים צבעוניים והתאם לכל חדר את הטוש בצבע שלו. כך יהיה לך קל יותר לשייך כל ארגז או קופסה לחדר שלו ולפרק אחר כך.

23. אירזו בגדים שלא בעונה שלהם באריזות ואקום. הבגדים תופסים פחות מקום וצוברים פחות אבק ועש.
מקור התמונה
24. אם יש לכם רהיטים או חפצים שבירים ויקרי ערך, אל תיעזרו בחברים או מכרים כדי להעביר אותם. השתמשו בחברת הובלה מקצועית שיש לה ביטוח על חפצים ומחוייבים לפצות אותך אם משהו נשבר.

25. אם אתם שוכרים חברת הובלה, הזמינו אותם אליכם הביתה לפני כדי שיראו כמה דברים אתם צריכים להוביל וסכמו איתם את המחיר. בקשו לראות את הסכם ההובלה שלהם וקיראו את כל האותיות הקטנות כדי לדעת שאתם יכולים לסמוך עליהם.

26. אם אתם שוכרים דירה, צלמו את הדירה שאתם עוזבים כשהיא נקייה וריקה כדי שתהיה לכם הוכחה באיזה מצב היא היתה כשעזבתם אותה. כשאתם נכנסים לדירה החדשה, צלמו את כולה כשהיא נקייה וריקה כדי שתהיה לכם הוכחה לאיזו דירה נכנסתם, אם היו בה תריסים שבורים, שקעים חשמליים עקומים, חורים בקיר וכו', כדי שאחר כך בעל הבית לא יבוא אליכם בטענות.

27. אם יש חורים קטנים או שריטות על הקירות בבית שאותו אתם עוזבים תוכלו למלא אותם עם סבון מוצק.
מקור
28. אם יש לכם חפצים שאתם רוצים להיפטר מהם, נסו למכור אותם ב-ebay, פייסבוק, יד 2 וכד' חודש וחצי לפני המעבר.

29. דברים שלא הצלחתם למכור ואתם רוצים להיפטר מהם, פנו לארגוני צדקה כדי שיבואו לקחת אותם או פרסמו באתרים למסירת דברים בחינם, כמו אגורה, או פשפוק למסירה.

30. לכו בפעם האחרונה לקניות של אוכל ומצרכי מכולת שבועיים לפני המעבר. אל תצברו דברים בבית שאחר כך עלולים להתקלקל במעבר ושלא יהיה לכם מספיק מקום כמו מוצרי חלב, פירות, ירקות ועוד. כמה שפחות אוכל יהיה לכם להעביר, ככה פחות אוכל תצטרכו לזרוק.


31. שיכרו בייביסיטר לילדים הקטנים שלכם או הזמינו קרובי משפחה לשמור עליהם. הדבר האחרון שאתם צריכים ביום המלחיץ הזה הוא גם שהשמירה עליהם תהיה על הראש שלכם.

32. הפשירו את המקרר יום לפני המעבר ונגבו ממנו את כל הנוזלים. אתם לא רוצים להגיע לבית החדש עם מקרר דביק ונוזלי.
מעבר קל ובשעה טובה ומוצלחת!

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות