חפש

21 דברים שלא ידעתם על הפארקים של דיסני

אם אתם מתכננים לנסוע לאחד הפארקים של דיסני, דיסניוורלד באורלנדו שבפלורידה או דיסנילנד בפריז שבצרפת, כדאי שתדעו עוד כמה דברים שיעניינו אתכם:
1. מתחת לדיסניוורלד יש מנהרות שבהן עוברים העובדים והצוות בין האיזורים השונים. כך עובדים שמחופשים לדמויות של דיסני יכולים לעבור ככה בלי להיתקל בעוברים ושבים שיעכבו אותם וירצו להצטלם למשל וגם בשביל שדמויות מחלקים שונים של הפארק, כמו למשל שהדמויות של Tomorrowland בממלכת הקסם (Magic kingdom), לא יתקלו בדמויות של Frontierland. 
קישור 
2. אף חנות בפארקים לא מוכרת מסטיקים, כדי שלא תראו אף פעם מסטיק דבוק למתקן או על המדרכה. 
3. בשטח של דיסניוורלד ואתרי הנופש הסמוכים יש עשרות אלפי ראשים או חלקים נסתרים של מיקי מאוס שהוסיפו המעצבים והאמנים של מקומות אלה. 
4. על כל 30 צעדים לכל היותר יש פח אשפה. האגדה מספרת שוולט דיסני בעצמו הלך לפארקים אחרים וחקר כמה צעדים בממוצע אנשים מחזיקים את הלכלוך ביד לפני שהם זורקים אותו על הרצפה.
5. בתוך הטירה של סינדרלה יש סוויטה סודית, שאי אפשר להזמין אותה והיא משמשת רק לקידום מכירות. 
6. ארבע עשרה מהאטרקציות המקוריות שהיו קיימות ביום שדיסניוורלד נפתח (בשנת 1965) עדיין עובדות. האטרקציות הן: “Country Bear Jamboree,” “Dumbo the Flying Elephant,” “Frontierland Shootin’ Arcade,” “Jungle Cruise,” “Mad Tea Party,” “Peter Pan’s Flight,” “Prince Charming Regal Carrousel,” “Swiss Family Treehouse,” “The Hall of Presidents,” “The Haunted Mansion,” “Tomorrowland Speedway,” “Walt Disney World Railroad,” “Walt Disney’s Enchanted Tiki Room,”  “It’s a Small World.” 
Disneyworld 
7. ברחבי הפארק יש מכשירים שנקראים Smellitizers  שפולטים ריחות שמתאימים לסביבה. למשל, ברחוב הראשי (Main street) תוכלו להריח עוגיות וניל וליד שודדי הקאריביים (Pirates of the Caribbean) תריחו אוויר ים מלוח. על הSoarin תריחו ריח הדרים ובמתקן Spaceship Earth תריחו עצים בוערים בזירה שמתארת את נפילתה של רומא. 
Disneyworld 
8. שבילי הבטון הצבעוניים בממלכת הקסם נראים כמתאימים לכל קטע. אבל האמת היא שהם נצבעו כך בגלל מחקר שערכו דיסני וקודאק שמצא שהאור שהבטון הצבעוני משקף יוצר תמונות מצולמות חיות יותר.

9. האטרקציה Many Adventures of Winnie the Pooh (ההרפתקאות הרבות של פו הדב) החליפה את האטרקציה Mr. Toad’s Wild Ride (הנסיעה הפראית של מר קרפד) ואפשר לראות בציור שם את מר קרפד מוסר למר דיסני שטר בתור לנסיעה על המתקן. 
10. ב Frontierland אפשר לראות רגל מעץ שכתוב מעליה "Smith". זוהי התייחסות למרי פופינס. בסרט מרי פופינס ברט אומר "הכרתי איש עם רגל מעץ בשם סמית'" ודוד אלברט שואל אותו: "ומה השם של הרגל השנייה?" 
disboards.com 
11. השביל המתפתל החום בכיכר החירות נועד לייצג את הביוב שזרם ברחובות של אמריקה הקולוניאלית, לפני שהצנרת הביתית הומצאה. 
12. בעוד שרוב המדשאות בפארקים של דיסני גזומות בקפדנות, הדשא ב" Haunted Mansion" (הטירה המכושפת) נשאר לגדול בפראות ולמות, כדי שיתאים למצב הרוח של הנסיעה. 
13. כשאתם בתוך הטירה המכושפת, חפשו טבעת נישואים שמוטבעת בבטון. מספרים שהיא שייכת לכלה התלויה שתראו במהלך הנסיעה בטירה בסצנות החדר המתוח ועליית הגג. 
14. הדמויות של "צעצוע של סיפור" (Toy story) נהגו להשתטח על הרצפה כשאורחים צעקו להם: "Andy's coming!" (אנדי מגיע!) אבל הפסיקו עם המנהג הזה מטעמי בטיחות. 
15. כדי להתקין את החותם הנשיאותי באטרקציה "היכל הנשיאים" נדרשה ההתערבות של הקונגרס. יש רק שלושה חותמים נשיאותיים: אחד בחדר הסגלגל שבבית הלבן, אחד באולם של פעמון החירות והשלישי בהיכל הנשיאים שבדיסניוורלד. 
16. ב-Tomorrowland יש טלפון רשת תקשורת גלקטי שמשדר הודעות מכל רחבי הגלקסיה. 
כמה מההודעות ששומעים דרך הטלפון:“Earth’s Crust Pizza! We deliver anywhere in the solar system in less than two lightyears or your order is free. Can you hold please? Thanks for holding. I had to take that incoming call from Saturn, because they hardly ever give us a ring!”
תרגום חובבני: "קרום כדור הארץ פיצה! אנחנו מספקים פיצה לכל מערכת השמש תוך פחות משתי שנות אור או שההזמנה שלך בחינם. תוכל להמתין בבקשה? תודה על ההמתנה. הייתי צריכה לקבל שיחה נכנסת מכוכב שבתאי, כי הם בקושי מתקשרים אלינו!"“Hiya, babe, it’s your agent, Johnny Jupitor. You called? Anyway, I gotta call you right back. I’m in a meeting with my number one client— er, I mean, my number TWO client, Sonny Eclipse. You’re always number one in my book, baby. You know that. Let’s do lunch! Oooh, look at the time! Gotta fly!”
ובתרגום חובבני: "היי, בייב, זה הסוכן שלך, ג'וני ג'ופיטור. התקשרת? בכל מקרה, אני אתקשר אליך בחזרה. אני בפגישה עם הלקוח מספר אחת שלי- אררר, אני מתכוון לקוח מספר שתיים שלי, סוני אקליפס. אתה תמיד מספר אחת בספר שלי, בייבי. אתה יודע את זה. בוא נכין ארוחת צהרים! אווו, תראה מה השעה! חייב לעוף!"
“This is Tomorrowland News Networks Corona Borealis with your local time and weather. As always, it’s going to be a great, big, beautiful tomorrow, and at the tone, the time will be now.”
"כאן רשת חדשות כתר צפוני עולם המחר עם עדכון הזמן המקומי שלך ומזג האוויר. כמו תמיד, הולך להיות מחר יום גדול ויפה, ובהישמע הצליל, הזמן יהיה עכשיו".

17. עצי הדקל העתידניים בארץ המחר (Tomoorowland) למעשה באמת מקפלים את העלים בשעת בין הערביים, ופותחים אותם עם עלות שחר. 
18. מרכז אפקוט תוכנן להיות קהילה לדוגמא של 20,000 דיירים. עדיין אפשר לראות מודל תלת ממדי שלו כשנוסעים במתקן "People Mover".

19. יש מגרש כדורסל סודי לצוות העובדים בשליש העליון של מסלול הנסיעה של מזחלות ה- Matterhorn בדיסנילנד. 
20. בספר של מרכז אפקוט שיצא ב-1982 היה תכנון להכניס את ישראל, אפריקה המשוונית וספרד כביתנים בגלריית מדינות העולם.

21. טירות, קתדרלות וארמונות ששימשו השראה לטירות שבסרטי דיסני ובפארקים של דיסני -
הטירה נוישוונשטיין (שפירוש שמה הוא: "אבן הברבור החדשה) שבמדינת בוואריה בדרום גרמניה שאותה בנה המלך לודוויג המשוגע במאה ה-19 שימשה כהשראה לעיצוב טירת היפהפייה הנרדמת בפארק דיסנילנד בפריז ופארק דיסנילנד בהונג קונג.


טירת ד'אוסה, טירת/ארמון פונטנבלו, ארמון ורסאי, טירת שנונסו, שאטו דה פיירפונדס, טירת שאמבור וטירת שומון שבצרפת, האלקסר של סגוביה (בספרד), טירת מושנה וקתדרלת טין (בצ'כיה) שימשו כהשראה לטירת סינדרלה הנמצאת בדיסניוורלד ובדיסנילנד בטוקיו. 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות