חפש

18 דברים שאנשים מתחרטים עליהם לפני המוות

לכולנו יש דברים בחיים שאנחנו מתחרטים עליהם- זה מתחיל מדברים קטנים כמו משהו משמין שאכלנו ואנחנו מצטערים עליו ויכול להמשיך עד דברים גדולים כמו פרידה או גירושין. שנייה לפני המוות, הכל מקבל משמעות שונה ופתאום רואים את החיים מפרספקטיבה אחרת. הרשימה הבאה היא של הדברים הכי נפוצים שאנשים מצטערים עליהם כשהם שוכבים על ערש דווי, דקות אחדות לפני מותם ואלה כנראה הדברים החשובים באמת:

1. מצטערים שלא אמרו "אני אוהב אותך" למישהו לפני שהוא מת 
עצוב שמישהו מת לפני שהספקתם להגיד לו מה אתם מרגישים כלפיו. אנחנו לא יכולים לחזות את העתיד, לכן הכי טוב זה להגיד לאנשים שאתם אוהבים אותם, ולהגיד את זה לעתים קרובות.

2. מצטערים שלא היה להם יותר ביטחון עצמי
אתם החברים הכי טובים של עצמכם וגם האויבים הכי גרועים של עצמכם. ביטחון עצמי משפיע על מערכות יחסים, הצלחה בעבודה, וכמעט הכל. אם יש לכם אמונה בעצמכם, הדברים הטובים האחרים יבואו אליכם בעקבותיה.

3. שלא היה להם האומץ להיות עצמם
לעתים קרובות אנחנו מבזבזים הרבה זמן ואנרגיה כדי לנסות להיות מה שאחרים רוצים מאיתנו שנהיה – ומאבדים את עצמנו. למרבה הצער, זה בדרך כלל גורם לחלומות שלנו לא להתגשם.

4. שדאגו איך אחרים רואים אותם 
אם אתם מבלים יותר מדי זמן בדאגה לגבי העתיד ואוכלים את עצמכם על טעויות העבר במחשבה שאתם לא רוצים שיתפסו אתכם ככישלון, אתם פשוט מבזבזים את החיים שלכם. הפיתרון: עשו תוכניות אבל תדעו שלחיים יש נטייה לבלגן אותן. תלמדו מטעויות ותמשיכו הלאה בלי להתרגש.
5. שנתנו לפחד לשלוט בהם
נכון, החיים הם מפחידים, אבל בשלב מסוים צריך להתמודד עם זה, אי אפשר לתת לפחד לשלוט בפעולות שלכם ולמנוע ממכם לעשות דברים שאתם רוצים וצריכים לעשות. לתת לפחד להחליט בשבילכם זאת הדרך לפספס את החיים.


6. שחשבו יותר מדי
לפעמים צריך לעשות- לא לחשוב!

7. שלא חשבו קדימה
לחיות בלי לדאוג לעתיד יכול להיות כייף ומשחרר, אבל זה גם חסר אחריות ויכול להביא אתכם למקומות לא טובים. תדאגו גם למחר, תשמרו על עצמכם ואל תזניחו את עצמכם ואת הסובבים אתכם כדי שהעתיד שלכם יהיה טוב.

8.  שלא לקחו יותר סיכונים
יש הרבה הזדמנויות בחיים שאנחנו מפספסים בגלל שלצד הסיכוי יש גם סיכון. בסוף כשמסתכלים אחורה אנחנו שואלים את עצמנו מה היה קורה אם…. אולי כן כדאי לקחת את הסיכון?

9. שלא טיילו יותר
העולם הוא מקום גדול ויש לו הרבה מה להציע. נופים יפים, אנשים מרתקים, תרבויות מעניינות. הטיולים מעשירים את הנפש ונותנים טעם לחיים. שווה להשקיע בזה.
10. שלא סיימו מערכת יחסים גרועה מוקדם יותר
לפעמים זה הפחד מלהיות לבד. לפעמים זה בגלל שנוח לנו ולכן אנחנו לא רוצים לעשות שינוי, גם כשאנחנו יודעים שהמצב הוא לא לגמרי בסדר. כך או כך, החיים קצרים ועדיף להמשיך הלאה ולא לבזבז יאת הזמן של שניכם.

11. שלא התייחסו לאהוב שלהם מספיק טוב
לפעמים אנחנו לוקחים את בן/בת הזוג שלנו כמובן מאליו, רואים בו רק את הדברים הרעים והמעצבנים ושוכחים את הדברים הטובים שיש בו/ה שגרמו לנו להתאהב. זה גורם ליחסים להיות קרים ומרירים ולשני הצדדים לסבול. השתדלו להעריך את האדם שאיתכם ולראות בו את הדברים הטובים. זה יעשה אתכם הרבה יותר מאושרים. החיים קצרים, חבל לסבול.
12. שחיכו ל"זמן הנכון" להביא ילדים
אף פעם אין את הזמן המושלם בשביל זה. תמיד יהיו חסרונות לצד היתרונות אבל האושר שבלהביא ילדים לעולם מפצה על הכל.

13. שלא עמדו על שלהם מול בריונים ואנשים שאמרו להם "לא" 
זה מתחיל בחצר בית הספר וממשיך לחדר הישיבות בעבודה – אף אחד לא אוהב שבריונים מציקים לו, אבל כשלא עומדים מולם ומעמידים אותם במקום הם ממשיכים להציק ולעשות אותך אומלל. שווה לאזור אומץ ולקום ולהגיד משהו נגדם. גם אם זה לא ממש יעזור, זה יגרום לכם להרגיש מועצמים.
14. שלא נתנו לעצמם להיות מאושרים יותר 
אושר הוא בהחלט בחירה. לעתים קרובות אנחנו מתלוננים ולא מרוצים מהחיים שלנו, לא שמים לב כמה דברים טובים יש לנו ובמה התברכנו.

15. שלא סיימו את מה שהתחילו בו
כל כך הרבה פעמים אנחנו מתחילים דברים ועוזבים אותם באמצע. כל כך הרבה פעמים אנחנו מצטערים שלא הלכנו על זה עד הסוף, שלא נתנו 100% מעצמנו, שנרתענו מהקשיים וויתרנו.

16. שעבדו יותר מדי
כולם מעריכים את האנשים שעובדים קשה. אבל לפעמים זה בא על חשבון זמן איכות עם המשפחה, עם הילדים, דברים שלא יחזרו. זה הזמן לבדוק את סדר העדיפויות בחיים ולראות אם יש מקום לסדר את העדיפויות מחדש.

17. שלא שמרו על קשרים עם חברים טובים ואיבדו אותם
חברות ומערכות יחסים הם כמו רחוב דו סטרי. קל מאד לאבד את הקשר עם מישהו לאורך זמן. אנחנו צריכים לפעול ולעשות כדי לשמור על היחסים עם החברים שיש לנו, אחרת נאבד אותם.

18. שלא השתמשו בקרם הגנה
ונסיים כמו בשיר- הכי חשוב זה לשים קרם הגנה. הקרינה מהשמש מסוכנת ועלולה לגרום לסרטן העור במקרה הגרוע ולנמשים וכתמים לא יפים על העור בגיל מבוגר במקרה הקל. מה אכפת לכם למרוח קרם הגנה?

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות