חפש

15 דברים ש(אולי) לא ידעתם על ביצת ההפתעה קינדר KINDER

1. ביצת ההפתעה קינדר מיוצרת על ידי החברה האיטלקית פררו. ייצור ביצי השוקולד החל בשנת 1973.

2. בארצות עם אקלים חם (כמו ישראל) משווקים את Kinder Joy שהוא חטיף שדומה לביצת ההפתעה, רק שהוא עטוף בפלסטיק ובתוכו השוקולד עם כפית קטנטנה והפתעה. משנת 1994 עד 2007 ייבאה חברת ליימן שליסל את החטיף המקורי, משנת 2007 ישראל עברה לקינדר ג'וי.



3. לחברת פררו האיטלקית יש עוד מוצרים כמו: פסטות, עוגות, חטיפי שוקולד כמו פררו רושה וממרח האגוזים נוטלה.

4. הממציא של ביצת ההפתעה של קינדר היה השוויצרי הנרי רות – הוא המעצב שהגה את הרעיון של שוקולד עם מתנה בתוכו.
5. ביצת ההפתעה של קינדר נמכרת ב-60 מדינות בכל רחבי העולם. 
6. פירוש המילה "קינדר" הוא נחמד. קינדר הוא קו מוצרי שוקולד של חברת פררו, וכל ארץ שמייבאת את ביצת ההפתעה צריכה להשאיר את המילה "קינדר" ולהוסיף את המילה הפתעה בשפה שלה. כמו למשל בגרמניה: קינדר Uberraschung, בפורטוגל וברזיל קינדר Surpresa, בשבדיה ונורבגיה Kinderoverraskelse ועוד.

7. לא רק ילדים אוהבים את הביצים של קינדר. גם מבוגרים ויש אפילו אספנים של הצעצועים שבתוך הביצים. באיביי מוכרים צעצועים נדירים מתוך ביצי הקינדר באלפי דולרים. בפברואר 2007 מישהו מכר באיביי אוסף של 90,000 הפתעות תמורת 30,000 יורו. 
8. 95% מהאוכלוסיה באירופה בגילאים 4 עד 50 שנים מכירים את ביצת ההפתעה של קינדר.
9. בארה"ב אסור למכור את ביצי ההפתעה של קינדר המקוריות, בגלל חוק של ה-FDA משנת 1938 שלפיו אסור למכור מאכלים שמכילים חלקים בלתי אכילים בתוך מעטפת מזון. ב- 2012 החוק שונה והאיסור על הביצים של קינדר נבע מכך שהן מכילות חלקים קטנים שעלולים לגרום לחנק אצל ילדים מתחת לגיל 3. לכן ההפתעות של ביצי קינדר בארה"ב הן סוכריות קטנות.


10. המשקל הכולל של הביצה בלי ההפתעה שבפנים הוא 35 גרם.
11. ההפתעות שבתוך הקינדר מיוצרות במיוחד עבור המותג קינדר. בכל שנה חברת פרודוציוני אדיטוריאלי אפרילה, שממוקמת בטורינו שבאיטליה, מעצבת יותר מ-100 צעצועים שונים. הצעצועים עשויים מפלסטיק, לפעמים ממתכת ולפעמים אפילו מעץ.
12. בשנת 2013 היתה היסטריה קלה בקרב מעריצי ביצת קינדר הישנה בישראל, כשנפוצה שמועה שחברת פרימיום שיווק עומדת לייבא לארץ את הגירסה הישנה של ביצת הקינדר במהדורה מוגבלת.
13. ב-30 השנים האחרונות נמכרו יותר מ-30 ביליון ביצי הפתעה של קינדר ברחבי העולם.
14. בשנים האחרונות חלק מההפתעות של ביצת קינדר מלוות גם בפתק קטן עם קוד של הפתעה באינטרנט.
15. מדי פעם יוצאות מהדורות מיוחדות של ביצי קינדר כמו ביצים שמתאימות לחגים או לסרטים. כמו למשל הביצים המיוחדות בהשראת הסרט Frozen (לשבור את הקרח).

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות