חפש

11 שיטות להעלאות הביטחון העצמי שלכם

כמה פעמים קרה לכם שלא הצלחתם להשיג מטרה מסוימת בגלל שלא שידרתם ביטחון עצמי? זה יכול לקרות בראיון עבודה שלא הצלחתם להשיג, בדייט מביך או במצגת בפני הכיתה. יש המון אנשים שאין להם ביטחון עצמי שזקוקים להרים את עצמם ולשדר לעולם שהם חזקים וברורים. הנה כמה שיטות להראות שיש לכם ביטחון עצמי שאם תתרגלו אותן, תשתכנעו בכוח שיש לכם ותאמינו בעצמכם יותר:

1. לימדו לקבל מחמאות

כולם מגיבים למחמאות באופן שונה. יש אנשים שמתביישים כשהם מקבלים מחמאה ומנסים להפנות את תשומת הלב דווקא לפגמים שלהם. זו הדרך הלא נכונה להגיב למחמאות וזה מראה שהאדם שקיבל אותן לא בטוח בעצמו. חוץ מזה, זה יכול להישמע גם כאילו מקבל המחמאה לא מעריך את דעתו של מי שנתן את המחמאה מלכתחילה.
הדרך הטובה ביותר להגיב על מחמאה היא לחייך בכנות ולומר "תודה". אל תניח שהאדם מנסה להחניף לך, הוא רק מאמין שחלק מהתכונות שלך באמת נראות אטרקטיביות לאנשים אחרים.

2. לימדו לשמור על קשר עין במהלך שיחה

אתה יכול לזהות את מצב הרוח ואת הרגשות של האדם שמולך על ידי הסתכלות לתוך העיניים שלו. תינוקות מסתכלים בעיניהם של ההורים על מנת להבין את רגשותיהם החל מגיל 9 חודשים. שקרנים בדרך כלל נמנעים מלהסתכל בעיניים, כדי להסתיר את העובדה שהם משקרים.
כאשר מישהו נמנע ממגע עין, זה אומר שהוא לא בטוח בעצמו. לכן, שמירה על קשר עין עם אנשים יעזור לך לזכות באמון שלהם ולשכנע אותם שאתה כנה.

3. ישרו את הגב ושנו את ההליכה שלכם

גב זקוף והליכה בטוחה הם סימנים לביטחון עצמי. תרגלו הליכה בטוחה בעצמה עם ראש זקוף וגב ישר. תגלו שהרבה אנשים ירגישו בהבדל וגם אתם תרגישו שונה. מחקרים מראים ששפת גוף של אדם בטוח בעצמו מקטינה את רמת הלחץ שלו.

4. אל תנסו להיות מושלמים

מכירים את המצבים האלה שיש לכם מיליון מטלות בבת אחת ואתם מנסים להצטיין בכולן אבל זה בלתי אפשרי, לא נשאר לכם אפילו רגע אחד לעצמכם לנשום ואתם כל הזמן מאוכזבים כי אתם מרגישים שאתם לא מספיק טובים?
הרבה אנשים לוקחים על עצמם כמה משימות בבת אחת כי הם רוצים להרגיש שהם מצליחים ויעילים ורוצים שאחרים יעריכו אותם. הם נתקעים עם עומס שרק גורם להם לחרדה ולחץ ובסופו של דבר הם לא מרוצים, לא מהתוצאות ולא מעצמם. לכן אל תנסו להיות מושלמים ולעשות הכל. לימדו שזה בסדר גם להגיד לא, גם לוותר לפעמים לעצמכם וגם ללמוד מטעויות.

5. הימנעו ממחשבות שליליות

שליטה בדיאלוג הפנימי שלנו היא דרך קשה אך יעילה מאוד בפיתוח המשמעת העצמית. נסו לעקוב אחר כל המחשבות שיש לכם במשך שבוע ולכתוב את כל המחשבות שקשורות בחוסר ביטחון (כמו: "אני לא אצליח", "זה לא ילך" וכד'). אחר כך הסתכלו במה שכתבתם ותשאלו את עצמכם את השאלה "האם יש לי הוכחות לכך שיש לי סיבה אמיתית להיות לא בטוח בעצמי?". לאחר שתנתחו את המחשבות שלכם, תבינו שרובן מבוססות על שום דבר.
כאשר אתם מנתחים את המחשבות השליליות, אתם צריכים גם לעשות רשימה של תכונות והישגים חיוביים שלכם. בכל פעם שיש לכם מחשבה שלילית, תקראו במחברת משהו טוב שכתבתם על עצמכם.

6. ציינו את ההישגים שלכם

תעשו יומן של ההישגים שלכם ותרשמו בו דברים חדשים בכל יום. אתם לא צריכים לרשום שם דברים גדולים באמת. כיתבו צעדים קטנים וחיוביים שעשיתם לעבר המטרה שלכם, כמו: "אכלתי שיבולת שועל לארוחת בוקר", "קראתי 20 עמודים בספר שלי" וכן הלאה.
אתם תגלו, שכשיהיו לכם מספר סיבות להיות גאים בעצמכם, זה יעזור לשפר את הביטחון העצמי שלכם.

7. שימו לב לרגע שבו אתם מפסיקים להאמין בעצמכם

אם תעקבו אחר המחשבות הרעות, תבחינו בכך שהן מגיעות בדרך כלל באותו זמן במשך היום. למשל, יכול להיות שהיה לכם יום נפלא, אבל לפני השינה אתם מתחילים לחשוב על דברים רעים. נסו להתעלם מהמחשבות האלה שצצות ולהבין שהן סתם מטרד חסר משמעות שמופיע בלי סיבה ולא צריך לייחס להן חשיבות.

8. תדמיינו את "האני האידאלי" שלכם

"מה האני הבטוח בעצמי היה עושה בסיטואציה הזאת?" תשאלו את עצמכם את השאלה הזאת לפני שאתם נכנסים למצב בו אתם צריכים להפגין ביטחון עצמי, כמו לפני מצגת בכיתה או בעבודה. דמיינו את עצמכם מציגים בביטחון והריצו את התסריט בראש עד שתאמינו שזה אפשרי.

9. דברו עם זרים

תרגלו ביטחון עצמי: לכו לאירוע שבו אתם לא מכירים אף אחד ושחקו את עצמכם כאילו אתם בעלי ביטחון עצמי. אתם לא חייבים להפוך להיות כוכבים מיד. מספיק שתשחקו את התפקיד. אחרי התרגול תרגישו בטוחים יותר.
חוץ מזה, נסו להתחיל שיחות עם זרים בחיי היומיום שלכם. תהיו ידידותיים לקופאיות או דברו עם המלצרים בבית הקפה. רק תזכרו, זה לא תמיד יצליח עם כולם. אם אתם מרגישים לא בנוח כשאתם מדברים עם מישהו, הפסיקו את הניסוי.

10. אל תבזבזו יותר מדי זמן ברשתות חברתיות

הבעיה בפייסבוק ובאינסטגרם היא שאנשים מעלים תמונות שעושות מניפולציות בצופים. הם מייפים את התמונות בעזרת תוכנות עיבוד, מצלמים רק חלקים ממה שקורה באמת במציאות ומציגים כאילו החיים שלהם מושלמים והם כל הזמן רק נהנים ושמחים. הם לא מפרסמים את הרגעים הפחות מחמיאים שלהם. זה גורם לנו להשוות את החיים שלנו לשלהם ולהרגיש שאנחנו פחות טובים ומוריד את הביטחון.
אם יש מישהו רברבן ברשת, הסתירו את הפרסומים שלו. תהיו מודעים למה שאתם מרגישים כשאתם מסתכלים על תמונות של אחרים. אם זה גורם לכם להרגיש רע עם עצמכם, אין סיבה שתעשו את זה. החיים האמיתיים נמצאים מחוץ לרשת החברתית.

11. הציעו את העזרה שלכם

אנשים אוהבים להרגיש חשובים ובעלי ערך. זה מאוד מנחם לדעת שיש לך מישהו ששומר על הגב שלך. כל אחד צריך מישהו שהוא יכול לסמוך עליו, אבל כמה אנשים באמת מבקשים עזרה או מציעים אותה?
מתן עזרה לאחרים יגרום לכם להרגיש חשובים ויעילים ויעזרו לכם להרגיש בטוחים ולא בודדים.
לסיכום, הטיפים שנתנו כאן מעולים. אם אתם מרגישים לא בטוחים בעצמכם, באמת שכדאי לכם לנסות אותם. נשמח לשמוע אם הם עזרו לכם! ♥

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות