חפש

10 המאכלים הכי יקרים בעולם

אוכל יכול להיות מאד יקר. ולא מדובר על עשרות שקלים, אלא מאות או אפילו אלפי דולרים. אם מדובר באוכל שקשה מאד להשיג אותו או להכין אותו, זה מקפיץ לו את המחיר כך שרק אנשים אמידים או עשירים יכולים להשיג אותו.
למרבה הצער, בחלק מהתהליכים להפקת המאכלים האלה מעורבת התעללות בבעלי חיים. אבל תמיד תזכרו שבצער בעלי חיים אין הבדל בין קופים, כלבים וחתולים לפרות, עופות ודגים.
קבלו את רשימת המאכלים היקרים ביותר בעולם ותוכלו להחליט אם הם שווים את הכסף:

פטריות מצוטקה:
הפטריות האלה כל כך נדירות, שהמחיר שלהם יכול להגיע ל- 600 $ עבור קילוגרם אחד. מקורן של פטריות המצוטקה (Matsutake) הוא מיפן, אבל הן גדלות בעוד כמה מדינות באסיה. מספרן ירד באופן משמעותי בשל ההשפעות של חרקים ועצים פולשניים שמצאו את דרכם לתוך האזורים המוצלים שבהם גדלות הפטריות. מכיוון שאין שום דרך לטפח פטריות מאצ'וטאקה, יש סיכוי גבוה שהן ייעלמו לגמרי בעתיד.
מקור
קפה קופי לואק:
קופי לואק (Kopi Luwak) הוא הקפה היקר ביותר בעולם. הוא מיוצר בכמויות תעשייתיות באינדונזיה, בפיליפינים ובדרום הודו. הוא נחשב לקפה טעים במיוחד והעלות שלו נעה בין 250 $ ל 1,200 $ לק"ג. הוא מפורסם בזכות האופן שבו הוא מעובד.
מפיקים את הקפה מגללים של לואק (גחן הדקלים האסייתי), מכרסם שאוהב לאכול את דובדבני הקפה בשלמותם. הלואק פולט את הפולים של הקפה בצואה שלו והמקומיים אוספים אותם, שוטפים אותם היטב, מנפים, קולים וטוחנים אותם לקפה.

הסוד העצוב שמאחורי הכנת הקופי לואק 
מסתבר שכמו בכל דבר שיש בו הרבה כסף, גם כאן המוסריות נעלמת. זה נראה כאילו שהלואק לא סובל. הוא מסתובב לו ביער וחי את החיים שלו בכיף, אבל זה לא נכון. העובדים בתעשיית הקופי לואק לא סומכים על המזל ולא אוהבים עבודה קשה של ליקוט ביערות. כדי להשיג את פולי הקפה הם לוכדים לואקים, כולאים אותם בכלובים קטנטנים ונותנים להם לאכול דובדבני קפה בכמויות כדי שיפלטו אותם. המכרסמים האלה, כמו חיות רבות אחרות, במקום לחיות בטבע נמצאות בכלובים קטנים. בנוסף לכך, רבים מהם יש גדרות תיל שגורמות להם לפצעים וחתכים, אין להם גישה למים נקיים ואין להם אפשרות לתקשר עם מכרסמים אחרים בני מינם (מקור לכתבה). כל עוד יש אנשים שמסכימים לשלם עבור הקפה הזה הרבה כסף, ההתעללות הזו תימשך.

קוויאר White Pearl Albino 
קילוגרם אחד של הקוויאר הזה עולה 8,500 € (9,100 $). הקוויאר מופק מביציו של דג החידקן הלבקני שחי בים הכספי. העלות של הקוויאר היא כה גבוהה בגלל שהדג הזה מטיל ביצים לעתים נדירות – מעריכים שפעם ב-100 שנים. כמובן שכדי להפיק את ביצי הדגים הגדולים האלה מגדלים אותם בבריכות קטנות. בסרטון שבקישור תוכלו לראות כיצד מוציאים את הדגים מגופו של הדג (זהירות, סרטון לא נעים לצפייה).
מקור
מרק קנים של סנוניות
בבישול הסיני זה נחשב למעדן: לוקחים לציפורים האלה את הקן והופכים אותו למרק. אין צורך להוסיף כלום, הקן עצמו לבד הוא מעדן. מחירו של מרק קן הסנונית הוא גבוה בגלל שאיסוף הקנים הוא עיסוק די מסוכן. הסנוניות בונות את הקנים שלהן על צוקים חלקלקים, בהם יש סיכון גבוה לנפילה, כדי להגן עליהם מפני הגזילה. זאת הסיבה שמחירו של המרק הוא בסביבות 3,000 דולר לק"ג.
מקור
זעפרן
עלותו של צמח התיבול הזה יכולה לנוע בין $ 400 ל $ 1,000 לק"ג. הסיבה לכך היא כי זעפרן גדל רק שבעה ימים בשנה בסתיו. הוא נאסף ומעובד ביד. יתרה מכך, כדי לאסוף רק 1 ק"ג של זעפרן יש צורך לקטוף 300,000 פרחים!
מקור
כמהין לבן
הכמהין הלבן הוא פטריה שגדלה באירופה מתחת לאדמה וצומחת לכיוון האור. המחיר הגבוה של הכמהין הוא תוצאה של התנאים המיוחדים ביותר שנדרשים כדי לגדל אותו, והשיטות המיוחדות של ליקוט הפטריה ושמירתה. בנוסף, הטעם והניחוח שלה הוא נפלא. באירופה, קילוגרם אחד של כמהין לבן עולה בסביבות 2,000 € (2,100 $).
מקור
עוף שחור- איאם סמני
Ayam Cemani הוא גזע נדיר יחסית מודרני של עוף מאינדונזיה. יש להם גן דומיננטי שגורם להיפרפיגמנטציה (פיברומלנוסיס), מה שהופך את העוף לשחור לחלוטין; כולל נוצות, מקור ואיברים פנימיים. העוף השחור לא מיוצא למדינות מחוץ לאינדונזיה, בגלל החשש שהוא יכול להפיץ שפעת עופות. באינדונזיה העוף הוא כל כך נדיר שמחיר של אפרוח אחד הוא בסביבות 200$.
גם במלזיה העוף השחור קיים, והוא נפוץ שם מאד, בגלל זה מחירו שם הוא כמו של עוף רגיל.

סטייק ווג'יו יפני
סטייק של ווג'יו, פרה יפנית, הוא אחד מהמעדנים הטעימים והיקרים ביותר בעולם. אומרים שלבשר שלו יש ניחוח ומירקם מדהימים ויש בו אחוז גבוה של שומן בלתי רווי. ביפן, עגלי השור הווג'יאניים הטהורים המשמשים לייצור הבשר מקבלים עיסויים, שותים בירה ושומעים מוסיקה קלאסית. עלות של 1 ק"ג של סוג זה של בשר יכול להגיע ל- 450 $. מקור התמונה 
חזיר איברי יבש
ג'אמון איבריקו, מאכל שמיוצר בספרד, הוא הסוג היקר ביותר של בשר חזיר בעולם. בספרד, החזיר האיברי ניזון אך ורק על בלוטים, ויש לו אזורים עצומים שמוקדשים לו לרעייה. עלות קילוגרם אחד של ג'אמון איבריקו יבש נע סביב 365 € (392 $).
מקור
גבינת אייל קורא
אחת הגבינות היקרות ביותר בעולם היא גבינת האייל הקורא, אשר מיוצרת במקום אחד בלבד: בחוות בית האייל הקורא בשוודיה, מהחלב של האייל. גבינת האייל הקורא היא בצבע לבן, והמראה שלה מזכיר גבינת פטה. הגבינה עולה כ € 1,000 ($ 1,074) לקילוגרם, והיא מיוצרת בכמויות מוגבלות מאוד.
מקור

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות