חפש

10 שיעורים לחיים שחבל שלא ידעתי קודם

יש הרבה דברים שבני המשפחה והחברים שלנו מנסים ללמד אותנו. אבל בסופו של דבר, רק ניסיון החיים עוזר לנו ללמוד ולהפנים את השיעורים האלה בעצמנו.
מבחינה הגיונית, ככל שנקבל יותר מידע נגיע להחלטות יותר טובות. אבל לרוב, לפי דעתי, אנחנו פועלים לפי מה שאנחנו ולא לפי הידע שקיבלנו מאחרים.
השיעורים שתראו כאן, הם דברים שאנשים שהכירו ואהבו אותי ניסו ללמד אותי. תודה לכולכם על כך שעשיתם כמיטב יכולתכם כדי ללמד אותי ולעזור לי להיות חכמה יותר. אם היה לי את הרצון והיכולת להקשיב לכם ולהבין אותכם, המילים שלכם היו מכוונות אותי יותר (ומוקדם יותר) למקומות הנכונים.

1. אירועים חושפים את האופי האמיתי של אנשים- 
לא לכל אחד עם הורים גרושים יש מערכות יחסים נוראיות עם בני המין השני. אם שני אנשים נפגעים בתאונת אוטובוס והופכים לנכים, אחד מהם יכול להפוך לאדם מריר וזועף ואילו השני לאדם חביב ומוקיר תודה שכולם אוהבים להיות איתו. אין שום תירוץ להתנהגות שלך. לא סכסוכים בין ההורים שלך בילדות ולא אוטובוס שפגע בך. בכל רגע נתון, אתה זה שקובע איזה אדם תהיה, עד שתמות.
2. לא כדאי לשקר-
קשה לי להיפטר מההרגל של שקרים לבנים, כי חונכתי להיות נחמדה ואין לי מושג איך להגיד את האמת למישהו שמזמין אותי לארוחת ערב ואני בעצם הייתי מעדיפה לתקוע את הראש שלי בקיר מאשר לבוא אליו. אבל שקרים משמעותיים, שבהם אתה מרמה אנשים, לפעמים גם כאלה שקרובים אליך, הם כמו רעל. להגיד את האמת זה לפעמים כואב, אבל זה לא יהרוג אותך. השקר הורג את האהבה.
3. מין נותן לך תמיד את התשובה, גם אם היא לא מה שרצית לדעת-
אמנם לא צריך לקפוץ למיטה עם כל מי שאתם חושבים שיש לו פוטנציאל למערכת יחסים, אבל אם אתם יוצאים עם מישהו כמה זמן ורוצים לדעת מה הסיכוי למערכת יחסים ארוכה ומשמעותית איתו, לא כדאי לדחות יותר מדי ולהימנע מלבדוק את עניין ההתאמה המינית ביניכם. כמובן ששיעור זה נועד לאנשים שהם לא קטינים בלבד.
4. רוב הכישרונות ניתנים להעברה-
אם אתה יכול לגדל פעוטות ובני נוער ולהישאר רגוע יחסית, אתה גם יכול להיות מנכ"ל. אם אתה נוהג טוב, תוכל להיות נהג מונית, טייס או קברניט ספינה. שנים של עבודה בתור מלצרית ששירתה לקוחות בלי לאבד את קור הרוח, עזרו לי לתפקד כאמא, רעיה ועקרת בית. אם יש לך את הגן של ההוראה, אתה יכול ללמד כל דבר. אתה צריך רק ללמוד את הנושא לפני התלמידים שלך ואז תוכל ללמד אותם הכל- החל מבישולים מורכבים ועד שפות כמו יוונית ולטינית. אם יש לך כישרון כלשהו, תמיד תוכל לפתח אותו ולנצל אותו להתקדמות והתמקצעות.

5. האופנה נעלמת, הסגנון נשאר לנצח-
העניין באופנה הוא להתלבש בפריטים מסויימים ולהתלהב מהם, אבל באופן זמני. הנקודה החשובה בסגנון היא שיש לך פריטים מלהיבים שיתאימו לכל החיים כמו חולצת טריקו מגניבה, נעלי עקב או ג'ינס רפוי. כל מה שאתם צריכים זה לחשוב שמגיע לכם להיראות ולהרגיש טוב עם עצמכם ולמצוא איך לעשות את זה. אם אתם לא יודעים איך לעשות את זה, תמצאו מישהו או מישהי שמבין בסגנון ותשאלו אותו.
6. אי אפשר לזייף אהבה-
להישאר במערכת יחסים כשאין בה כבר אהבה זה אף פעם לא נגמר טוב. אם את יודעת שמה שאת זקוקה לו זה ביטחון / מישהו שיעזור לך בטיפול בילד/ כסף ולא הבן אדם ששוכב לצידך במיטה, זה הזמן לעשות את הדבר הנכון. זה נכון שלפעמים לומדים לאהוב את הבן אדם עם הזמן ועם הנסיבות הקשות, אבל אם אתם לא מסכימים לחכות שתהיו זקנים ואז האהבה סוף סוף תגיע, עדיף להיפרד מוקדם ולא לחכות כל כך הרבה שנים.
7. רישעות לא נעלמת-
חלק מהאנשים משתפרים עם השנים וחלק לא. יש אנשים שמתרככים עם השנים ויש כאלה שמתקשחים. אם אתם פוגשים מישהו שמשפיל אתכם, מזלזל בכם או מדבר אליכם לא יפה, אל תחשבו שזה ישתפר עם הזמן. בפעם הראשונה שזה קורה, שימו לב והיזהרו. בפעם השנייה קחו את הרגליים ולכו.
8. אף אחד לא מושלם-
תמיד ידעתי שאני לא מושלמת. רק לא ידעתי שזה תופס גם לגבי אנשים שהתאהבתי בהם. מסתבר שגם לאדם שהתאהבת בו בטירוף יש חסרונות רבים וגדולים. הדבר החכם הוא לא לחפש מישהו מושלם (זאת הסיבה שאליזבט טיילור התחתנה 8 פעמים) אלא לחפש מישהו שיש בו שילוב של העוצמות והחולשות שישלימו אותך (זאת הסיבה שטיילור היתה נשואה לריצ'רד ברטון פעמיים).
9. בקשו עזרה-
יכול להיות שיסרבו לכם. יכול להיות שזה יגרום לכם להרגיש פגיעים וחשופים. עשו זאת בכל זאת, במיוחד אם אתם כאלה שאוהבים להסתדר בעצמם. אנשים שאוהבים לתת עזרה ושונאים לקבל, מונעים מאחרים את ההזדמנות לנדיבות וטוב לב וחוסמים את עצמם מהאפשרות של תלות הדדית. כמו שלא היית לובש מכנסיים ורודים ומעמיד פנים שזה מחמיא לך, אל תעמיד פנים שאתה לא זקוק לעזרה.
10. שים עין על הפרס ואת היד על המחרשה-
קל מאד לאבד את המטרה, בייחוד כשעוד לא הגעת אליה. יותר קל לעשות כאילו המשאלה נעלמה והרצון להשיג משהו נעלם, אבל בכל זאת, אל תוותר על הגשמת החלום, כי זה חלק ממה שאתה. לא משנה מה החלום שלך, יציבות כלכלית או הוצאת ספר, כמו שווינסטון צ'רצ'יל אמר- אל תוותר לעולם.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות