חפש

10 טיפים להגנה על הבית מפני פריצות

בשנים האחרונות מספר הפריצות לבתים ברחבי הארץ עולה בהתמדה ותחושת הביטחון של האזרחים יורדת בהתאם. רוב הפריצות לבתים מתרחשות כאשר בעלי הבתים אינם נמצאים בבית. כדי לשמור על ביטחון הבית שלכם ועל הרכוש שבו, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להוריד את הסיכוי לסבול מפריצות:

כאשר זרים נכנסים לבית, החביאו חפצים בעלי ערך

כאשר מגיעים אנשים מקצוע זרים לבית שלך, כמו טכנאי, אינסטלטור, או אפילו שליח של חנות, יש להם זמן להעיף מבט מסביב ולקלוט את החפצים שיש לכם בבית. יכול להיות שלאנשים אלה יש שותפים מפוקפקים. הם יכולים ליידע אותם לגבי מה שיש לכם ואיפה אתם מחזיקים את זה. כמובן שלא לכל נותני השירות יש קשרים עם העולם התחתון, אבל ליתר ביטחון, כאשר הם מגיעים, תחביאו תכשיטים, שטרות כסף וכל דבר יקר במגירות סגורות.

לנעול את החלונות

גנבים רבים מנסים להיכנס אל הבית דרך החלונות, בייחוד אם אתם גרים בקומת קרקע, קומה נמוכה או בבית פרטי. חשוב להתקין סורגים חזקים על החלונות שתהיה להם אפשרות נעילה. רק לא לשכוח לקנות סורגים שאין בעיה לפתוח אותם מבפנים למקרה שצריך לברוח מהבית בשעת חירום.

תדאגו לצמחיה ולניקיון סביב הבית

כאשר גנבים רואים בית שהשיחים שמסביבו צמחו בפראות, העשבים התרבו והפרחים נבלו, הם מבינים שאף אחד לא מטפח את הגינה ומכאן שאין מישהו בבית כבר תקופה ארוכה, ולכן הגיע הזמן לפרוץ ולראות מה אפשר לגנוב. דאגו שיגיע גנן לטפל בגינה כשאתם לא נמצאים, גם בשביל הפורצים, וגם בשביל שלא תצטבר עבודה רבה וקשה מדי כשתחזרו.

אל תתנו לגנב לשמוע את הטלפון שלכם מצלצל

לגנבים יש שיטה, שלפני שהם פורצים לבית, הם מצלצלים אליו בטלפון ואם אף אחד לא עונה, הם מבינים שלא נמצא אף אחד בבית ואפשר להיכנס. כאשר אתם עוזבים את הבית, השתיקו את הצלצול של הטלפון כדי לא לאפשר לגנבים לדעת שאתם לא עונים בגלל שאתם לא נמצאים.

אל תתנו מידע בטלפון או ברשתות חברתיות

אל תספרו בטלפון לאנשים שאתם נוסעים לחופשה ואל תעדכנו את זה גם ברשתות החברתיות. גם אם המידע חשוף לחברים בלבד, עדיין יש אנשים לא רצויים שעלולים להיחשף אליו.

זירקו קרטונים של מוצרים יקרים שקניתם למיחזור

קניתם טלויזיה חדשה? אל תשאירו את הקרטון שבו הגיעה מחוץ לבית שלכם. זאת כמובן קריאה לגנבים. השטיחו את הקרטון וזירקו אותו בנקודת המיחזור הקרובה.

התקינו מנעול איכותי ואמין

על פי הסטטיסטיקה, לפורצים לוקח רק 60 שניות להצליח להיכנס לבית וב-73% מהמקרים הם עושים את זה דרך הכניסה הקדמית. המנעולים שהכי קל לפרוץ אותם הם מנעולי צילינדר והמנעולים שהכי קשה לפרוץ אותם הם מנעולי מנוף. הדבר המומלץ ביותר הוא שילוב של שני מנעולים בדלת- מנעול פינים ומנעול מנוף. שניהם ביחד יעזרו להפחית את הסיכון שהפורץ יצליח לפתוח את הדלת.

שימו שלט שמודיע שהמקום מוגן במצלמה

גנבים לא רוצים להיתפס ומצלמות אבטחה עשויות להרתיע אותם. שימו שלט שאומר שהמקום מצולם 24 שעות ביממה והתקינו מצלמת אבטחה אמיתית או מזויפת. היום אפשר למצוא מצלמות צעצוע שנראות ממש אמיתיות בהרבה חנויות או להזמין באינטרנט מחו"ל.
מקור התמונה
תבדקו את המנעול
שימו לב אם יש סימנים על הדלת שלכם, ליד המנעול, שמראים שמישהו התעסק איתו וניסה לפתוח אותו, כי זה יכול להיות סימן לבאות, שמישהו עומד לפרוץ אליכם ובודק את המנעול שלכם.

השאירו וילונות פתוחים

וילונות סגורים מעידים על כך שאין אף אחד בבית, מה שעלול לקרוא לגנבים להגיע. כשהוילונות פתוחים, הפורצים חושבים שיש אנשים שמנהלים בבית שגרת חיים.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות