חפש

10 דרכים להיות חכמים יותר

כל אחד רוצה להיות חכם. למעשה, אנחנו רוצים במיוחד להיות חכמים יותר מהאנשים שמסביבנו.
לאדם הממוצע יש עקומת למידה שיורדת באופן עקבי לאחר שהוא מגיע לגיל הבגרות. האם זה אומר שאדם נעשה פחות ופחות חכם לאחר גיל מסוים? התשובה היא לא. למרות זאת, אנשים רבים לאחר גיל מסוים מפסיקים ללמוד. הרבה אנשים חושבים שלאחר שצברו כבר הצלחות בחיים הם יכולים להפסיק ללמוד דברים חדשים. אנשים רבים פשוט נתפסים לשגרת חיים שאינה כוללת דברים חדשים ללמידה, דבר שמוביל להתדרדרות ביכולת השכלית. חוץ מזה, העולם שלנו עובר כל כך הרבה שינויים מדי יום, שכדי להיות מעודכנים צריך ללמוד דברים חדשים כל הזמן.
לפניכם 10 טיפים כיצד להיות חכמים יותר:

1. לקרוא הרבה
לקרוא זאת אחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד דברים חדשים על העולם ולהיות חכם יותר. זו אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על המוח בכושר לאורך זמן. קריאה של מגזינים ועיתונים צריכה להיות הרגל מועיל מאד. השתדלו לקרוא מדי פעם ספר חדש כל פעם שאתם יכולים. האוצרות הכי גדולים של העולם נמצאים בתוך הספריםוהם גם עוזרים לך להתפתח בתור אדם.  
2. להרחיב את הגבולות התרבותיים
להיות מעורב בפעילויות תרבותיות מרחיב מאד את האופקים ומעשיר מאד את הידע. זה מאד קל ללמוד על תרבויות אחרות וזה מאד מחכים. להתעניין באמנות של תרבויות אחרות, במנהגים ובהסטוריה יכול מאד להרחיב את הדעת, לשנות דעות קדומות, ולשמור על הכושר של המוח באופן מתמיד כי מדובר בלמידה של דברים חדשים כל הזמן. לשמור על ראש פתוח וללמוד על תרבויות אחרות יכול גם לקרב אתכם לאנשים מתרבות זו.
3. להיות מעורבים בפעילויות יצרניות
אל תניחו למוח שלכם להתנוון לעולם. אם אתם מרגישים שאתם עומדים במקום ולא מתפתחים מבחינה שכלית, נסו לעשות משהו חדש כמו ליצור משהו בעצמכם או להצטרף לחוג או קבוצה שיוצרים ובונים דברים חדשים. גם אם לא הצטיינתם בחוג קרמיקה כשהייתם ילדים, זה הזמן לנסות שוב.  
4. היו מודעים לעצמכם
לימדו על עצמכם, היו מודעים למה שאתם עושים והעבירו ביקורת על עצמכם כדי להשתפר. השתקפות עצמית וביקורת עצמית הן דרכים מעולות לשמור על המוח בכושר ולהתפתח. אם אתם לא יודעים לעשות זאת, יש קורסים וספרים שיעזרו לכם בכך.
זה יעזור לכם לצמוח, להבין את עצמכם ולהתפתח בכיוונים שונים בחיים.

5. לאכול בריא
תזונה בריאה משפיעה לא רק על הגוף, אלא גם על הנפש והשכל. אל תרעיבו את עצמכם כי המוח זקוק לאספקה שוטפת של אנרגיה, אבל גם אל תרבו באכילת סוכרים ושומנים שגורמים לעייפות שמשפיעה כמובן גם על המוח. סמים, אלכוהול ועישון פוגעים במוח לכן התרחקו מהם. 
6. חשיבה חיובית
לחשיבה חיובית יש חשיבות גדולה מאד. היא נותנת לנו רוגע ושלווה נפשית שמאפשרים לנו לחשוב, ללמוד ולהרחיב אופקים בלי גבולות ומחסומים. כשהמוח לא עסוק כל הזמן בדאגות, חרדות ומתחים, הוא פנוי ללמידה. המוח גם מפריש פחות הורמונים של סטרס שמאפשרים לו לפעול היטב. חשיבה חיובית גם תורמת למוטיבציה להפיתח וללמוד דברים חדשים. 
7. לישון הרבה ולעשות פעילות גופנית
מחקרים מראים שחוסר שינה משפיע לרעה על התפקוד הנפשי. חשוב מאד לישון מספיק במשך היום. אנשים רבים לא מודעים לכך שהמוח זקוק למנוחה מפעם לפעם. שינה כשעייפים היא הדרך הטובה ביותר לתת למוח לנוח ולצבור כוחות מחודשים. חשוב גם לעשות פעילות גופנית. פעילות גופנית לא חייבת להיות בחדר כושר או משהו קשה שיגרום לך להזיע היטב. פעילות גופנית יכולה להיות משהו קל כמו הליכה בפארק. הליכה ושאיפת אוויר צח ישמרו על המוח שלכם רענן ויתרמו לתפקוד שלו. 

8. לראות את העולם
לטייל בעולם ולראות מקומות חדשים זו דרך נפלאה להרחיב אופקים וללמוד דברים חדשים שיעשו אתכם חכמים יותר. זה יגרום לכם להבין טוב יותר את העולם שבו אנחנו חיים. חשוב מאד למען ההתפתחות האינטלקטואלית לחקור ולגלות את העולם. אין ספק שלהכיר אנשים חדשים במקומות אחרים וללמוד על הדברים הדומים והשונים ביניכם זה מחכים.  
9. לשנות ולקבל שינויים
כשאתה עושה את אותו הדבר כל יום ונמנע משינויים אתה לא לומד דברים חדשים והמוח שלך מקובע על אותה שגרה ואותם הרגלים. צאו מהשגרה ועשו שינויים בחייכם. אל תתנגדו לשינויים שאנשים אחרים מכתיבים לכם. קבלו אותם בקלות. ראו בהם הזדמנות ללמידה והתפתחות. אם לא תשנו כלום בשגרה שלכם, הכל ישאר אותו דבר, רגיל, משעמם וללא שום התפתחות.

10. לימדו או עשו משהו חדש כל יום
החליטו שבכל יום אתם לומדים משהו חדש. למידה לא חייבת להיות משהו גדול ועצום. אפשר גם ללמוד דברים חדשים קטנים כמו שיעור בשפה זרה, קריאת פרק בהיסטוריה, אמנות, גאוגרפיה או כל דבר אחר. וידוי: אני למשל מציצה בספרי הלימוד של בנותיי ומשלימה מדי פעם חורים בהשכלה בנושאים שונים שפספסתי כשהייתי ילדה חולמנית ולא מרוכזת בכיתה 🙂 .

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות