חפש

10 סימנים קלים לגלות שמישהו משקר

אנשים משקרים כל הזמן, ככל שהם מיומנים יותר, כך קשה לדעת מתי הם משקרים. אתם יודעים לזהות את הסימנים שמישהו משקר לכם? חלק מהסימנים ברורים ואילו אחרים הם סמויים. אבל אל תדאגו, יש דרכים לתפוס מישהו בשקר, ואנחנו נביא אותם לפניכם כדי שתהפכו למומחים ותופסי שקרנים מיומנים:

1. קשר עין  אדם שמשקר לך לא יצור איתך קשר עין או שלהיפ, הוא יצור איתך קשר עין בצורה מוגזמת. כשאדם משקר, הוא עשוי להרגיש שאתה בוחן אותו ואז או שהוא מסתכל על הרצפה או שהרחק מהכיוון של העיניים שלך. יש אנשים שדווקא מנסים לבהות לך בפרצוף באופן מכוון, כי הם מודעים לזה שיצירת קשר עין תהפוך אותם לכאורה ליותר אמינים. 

2. שקרנים מנסים להרוויח זמן – כשאנשים משקרים הם משתמשים הרבה פעמים בטכניקות השתהות כדי להרוויח זמן להמציא את הגירסה שלהם. למשל, הם לא יתנו תשובה מייד על שאלה ששואלים אותם אלא יענו בשאלה-  "מאיפה קיבלת את המידע הזה?".

3. שפת גוף מוזרה-  שקרנים לעתים קרובות יעשו תנועות מוזרות ועצבניות כמו להתנועע עם הגוף, להתרחק מהאדם שאליו הם מדברים, למצמץ במהירות, לחייך או לצחקק פתאום ולשנות את נימת הקול. הם עשויים לשלב את הידיים שזה סימן בשפת הגוף של להיות "סגור" או לא לחשוף יותר מדי מידע. לפעמים אנשים מתנועעים יתר על המידה כאשר הם משקרים. הם יכולים גם לגעת הרבה בפנים שלהם, באוזן, באף או לשחק עם השיער. הם יכולים גם לשחק בעצבנות עם פריט שהם מחזיקים ביד שלהם. 
4. שקרנים נוהגים לספק מידע נוסף מבלי שביקשו מהם את זה- נראה שהם חושבים שעל ידי זה שהם מייפים את הסיפור שלהם הם יוצרים רושם יותר אמין. מה שקורה הוא שהם נוטים לעשות את הסיפור יותר מסובך ופחות אמין. ככל שהם מוסרים יותר פרטים, כך סביר יותר שזו המצאה ולא שום דבר שקרוב לאמת.

5. מנסים לשנות נושא- אנשים שמשקרים יעשו ככל שביכולתם כדי להסיט את תשומת הלב שלך מהם כדי שלא תכעס עליהם. אנשים שאומרים את האמת נוטים ללכת בכיוון ההפוך וידברו על הנושא. כשאדם מנסה לשנות את הנושא זה כנראה כי הוא רוצה להתחמק ממנו ומהאמת שאותה הוא רוצה להסתיר.

6. שמים דגש על פרטים חסרי חשיבות- כשאנשים משקרים הם נוטים להשקיע בפרטים חסרי החשיבות של הסיפור כדי להימנע מהפרטים החשובים שהם האמת. הם מפרטים בצורה מוגזמת על הדברים הלא חשובים ושוכחים להגיע לעיקר. כדי לתפוס אותם בשקר, אתם יכולים לרשום את הפרטים של הסיפור ולאחר מכן לשאול אותם שאלות על הפרטים האלה ולראות אם הם עדיין אותו הדבר.


7. תנועות עיניים- כשאנשים מנסים להיזכר במשהו הם נוטים להזיז את העיניים למעלה ובכיוון שמאל אם הם ימניים. אם הם ממציאים משהו, העיניים שלהם ינועו למעלה וימינה. אנשים שמאליים עושים תנועות דומות, אך בכיוון ההפוך. אנשים ממצמצים במהירות ("רפרוף עין"), כאשר הם משקרים או שהם עשויים לשפשף את העיניים. הם גם נוטים לסגור את העפעפיים למשך זמן ארוך יותר ממצמוץ רגיל. תנועות של הידיים לכיוון העיניים יכולות גם להצביע על כך שהאדם "חוסם" את האמת.

8. הזעת יתר- יש אנשים שמזיעים יותר כאשר הם משקרים. מדידת זיעה היא אחד מהקריטריונים של בדיקת פוליגרף, אבל זאת לא אינדיקציה יחידה שעל פיה אפשר להגיד שאדם משקר. יש אנשים שמזיעים יותר כאשר הם עצבניים או אם הם ביישנים. הזעה ביחד עם הסמקה, רעד וקושי בבליעה יכולים להיות אינדיקציה טובה יותר לכך שמישהו משקר לך.

9. חפשו הבעות פנים מיקרו – הטיב האמיתי של רגשותיו של אדם מהבהב במהירות על פניהם בתחילת השיחה. זה יכול להיות חצי חיוך שנמשך חמש שניות או מבט מודאג שנמשך על פני אותה כמות של זמן. אנשים שמים לב בתת מודע להבעות הקטנות האלה לפעמים וכך הם נוטים לדעת מייד שאדם משקר, למרות שהם לא יודעים איך הם יודעים את זה. הרבה אנשים נוטים להרגיש "תחושת בטן" כשאדם משקר, וזה בדרך כלל כתוצאה מצפייה בהבעות הפנים במהלך שיחה. ביטוי מיקרו הוא מהיר אבל אם אתה מתרכז בזה אתה יכול לראות את זה.
10. בקשו מהשקרן לחזור על הסיפור שלו שוב- אם הסיפור מפוברק זה יכול להיות קשה מאוד לזכור את כל הפרטים שהם נתנו לך בסיבוב הראשון. ניתן להבחין כי האדם נראה שמאוד לא נוח לו ושהוא מודאג ממה שהוא הולך לומר לך כשאתה מבקש ממנו לחזור על הפרטים המורכבים שהוא נתן לך בסיבוב הראשון.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות