חפש

10 טיפים לצילום מוצלח

  1. באיזו רזולוציה כדאי לצלם?
    הרזולוציה קובעת את איכות התמונה וככל שהיא גבוהה יותר, התמונה איכותית יותר. תמונות שצולמו ברזולוציה נמוכה לא מתאימות להגדלה וגם אם תחתכו מהן איזורים מסוימים שתרצו להגדיל התוצאה לא תהיה טובה. רצוי להשתמש ברזולוציה שמשמשת כברירת המחדל במצלמה ולא להוריד אותה כדי לחסוך מקום בכרטיס הזיכרון.

     
  2. שמירה על יציבות בצילום
    כדי לקבל תמונות חדות הכי חשוב שהמצלמה תהיה יציבה ברגע הצילום. הקפידו על ידיים יציבות בזמן הצילום והימנעו מלהזיז את המצלמה בעת הלחיצה על כפתור הצילום.
  3. צילום בתאורה חלשה- מומלץ להפעיל את הפלאש. פלאש מקפיא תנועה.
  4. העלאת ערך ה- ISO תגרום למהירות חשיפה גבוהה יותר ולכן לתמונה מדויקת וחדה יותר.
  5. פוקוס בתמונה- כוונו את המצלמה אל האובייקט אותו אתם מצלמים כך שיהיה במרכז. לחצו על כפתור הצילום חצי לחיצה, נגיעה רכה בכפתור הצילום עד שתרגישו שהוא נעצר באמצע הדרך, כך המצלמה מתפקסת על האובייקט אך אינה מצלמת. השאירו את האצבע על הכפתור בלי להרפות. עכשיו כשהפוקוס בדיוק על האובייקט, הזיזו את המצלמה כפי שאתם מעוניינים שהתמונה תיראה והשלימו את הלחיצה בלחיצה מלאה. עכשיו האובייקט יהיה חד גם אם לא יהיה במרכז התמונה.
     
  6. צלמו כל תמונה כמה פעמים, תמיד תוכלו למחוק את התמונות שאינן יוצאות מוצלחות.
     
  7. קנו כרטיס זיכרון בעל נפח גבוה. ככל שהנפח גבוה כמות התמונות שתוכלו לשמור על הכרטיס תהיה גדולה יותר. ישנם הבדלים גם במהירות של כרטיסי הזיכרון. כרטיס זיכרון מהיר יותר יאפשר לכם לצלם עם השהייה קצרה יותר בין צילום לצילום.
     
  8. מסגור (פריימינג) – כדי לקבל תמונה יפה ומעניינת דמיינו שהמסך מחולק לשלוש לאורכו ולרוחבו. נסו למקם את האיזורים בתמונה על קווים דמיוניים אלה. למשל, כשמצלמים את חוף הים כדאי שקו האופק לא יחצה את תמונה לשניים אלא יהיה באיזור השליש העליון של התמונה. כשמצלמים פנים כדאי למקם את העיניים באיזור השליש העליון של התמונה.

     
  9. עניין בתמונה – בתמונה טובה חשוב שתהיה התרחשות. נסו לתפוס רגע מעניין, כך שהתמונה תיצור בצופה בה סקרנות.
     
  10. גיבוי- חשוב לשמור במחשב ספריות מסודרות של כל התמונות ולגבות אותן גם על דיסקים.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות