חפש

כתום זה השחור החדש- 10 עובדות מעניינות

הסדרה "כתום זה השחור החדש" של חברת נטפליקס מבוססת על ספרה האוטוביוגרפי של פייפר קרמן: "כתום זה השחור החדש: השנה שלי בכלא לנשים". בסדרה מגלמת טיילור שילינג את פייפר צ'פמן, הדמות הראשית.
קרדיט: Netflix ©

בקליפ של פתיחת כל פרק יש צילומי תקריב של שפתיים וחלקי פנים ששייכים לאסירים אמיתיים לשעבר ויש בו גם כמה שוטים קצרים של האסירה לשעבר פייפר קרמן, כותבת הספר שהיה הבסיס לסדרת הטלוויזיה.
קרדיט: Netflix ©
כשפייפר נכנסה לכלא ביום הראשון, אמרה לה אסירה אחרת שהיא עזרה לה בגלל שהיא לבנה כמוה, אבל לא בגלל שהיא גזענית אלא כי "אנשים נוטים להיצמד לשבטים שלהם" – כלומר, קבוצות גזעיות או אתניות. בספר האוטוביוגרפי של פייפר קרמן, "כתום הוא השחור החדש: השנה שלי בכלא לנשים" היא מתארת הרבה את אותה התופעה ומספקת את הפירוט הדמוגרפי של מה שהיא חוותה בכלא: "בבית הסוהר עם מינימום אבטחה בדנברי היו כ-200 נשים בכל זמן נתון , אם כי לפעמים זה טיפס לצפיפות איומה של 250 נשים. כמחצית מהנשים היו ממוצא לטיני (פורטוריקני, דומיניקני, קולומביאני), 24 אחוזים היו לבנות, 24 אחוזים היו ממוצא אפריקני-אמריקאי וג'מייקה, ולאחר מכן קומץ מאוד אקראי: הודית אחת, זוג נשים מהמזרח התיכון ואישה סינית זעירה אחת בשנות השישים לחייה.
הכינוי 'רד' (אדום) של גלינה רזניקוב יכול לבוא משני מקומות: או שזה נובע מהעובדה שיש לה שיער אדום ושהיא רוסיה, ולכן היא קיבלה את הכינוי "קומוניסטית אדומה" או שאולי זה מגיע מהסרט "חומות של תקווה". בסרט חומות של תקווה יש אסיר בשם רד שהוא מומחה בהשגת דברים מבחוץ וגם בסדרה "כתום זה השחור החדש" רד היא אחת שיודעת להשיג דברים מבחוץ.
אם תשימו לב, בכל פעם שפייפר הולכת לדבר בטלפון, יש את אותה אישה שבוכה בטלפון אחר.
קייט מאלגרו (רד) וטיילור שילינג (פייפר) עבדו יחד בעבר, בסדרה אחרת שבה שילינג גילמה את הדמות הראשית. זו היתה סדרת בית החולים "מרסי" שנמשכה עונה אחת.
זאת הבדיחה המלאה של רד, שמסתיימת בפאנץ' ליין: "הוא לא חציל, הוא מפגר!":
פינגווין ואיכר נכנסים לבר. הם מתיישבים ליד הבר, ליד שני בחורים שיכורים שאחד מהם שוכב עם הראש על הבר מחוסר הכרה.
הבחור השיכור הער שואל את הפינגווין מה הוא שותה. הפינגווין לא עונה כמובן, כי הוא פינגווין והוא לא יכול לדבר.
הגבר השיכור שוב שואל את הפינגווין: "מה 'תה שותה?" והפינגווין עדיין לא עונה. האיש השיכור נהיה מבולבל ושואל את הפינגווין "מה אתה אדוני? בן אדם? חייזר? אהה, אני יודע מה אתה .. אתה עגול, סגול ו… אתה חציל, הא? אז מה חצילים שותים?"
הפינגווין עדיין לא עונה אז הגבר השיכור צועק בזעם: "מה אתם החצילים שותים לעזאזל?"
כל הבר משתתק ומביט בפרא האדם השיכור והפינגווין, כאשר החבר השיכור חסר ההכרה מתעורר לפתע ואומר "אחי, הוא לא חציל. הוא מפגר! "

הבדיחה שמסתיימת בשורת המחץ "הוא לא חציל, הוא מפגר" מועברת על ידי שלוש דמויות שונות בשלושה פרקים שונים: רד בפרק השני של העונה הראשונה, סוחר הסמים סזאר בפרק החמישי של העונה הראשונה וניקי בפרק 13 של העונה הראשונה.
השם של הסדרה מבוסס על אימרה נפוצה אמריקאית שמקורה בעולם האופנה: "(צבע שאינו שחור) הוא השחורה החדש", כלומר צבע אחר (כמו אפור נייבי או כחול) הוא הצבע הבסיסי השולט באופנה של העונה ומחליף את השחור שהוא לרוב ברירת המחדל. כתום בהיר הוא הצבע הנפוץ במדים של האסירים האמריקאים, ומכאן השם של הספר עליו מבוססת הסדרה.
אם אלכס, בת זוגה לשעבר של פייפר, מוכרת לכם, זה בגלל שהשחקנית שמגלמת אותה היא לורה פריפון, שחקנית אמריקאית ממוצא יהודי שגילמה את דמותה של דונה פינסיוטי בסדרה של FOX "המופע של שנות השבעים".

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות