חפש

10 טיפוסים שעובדים במשרד

מטעמי נוחות, תוארו הטיפוסים לעתים בלשון זכר, אך כמובן שהכוונה היא גם לנקבה. 
1. הלקקן
הלקקן הוא זה שתמיד מתחנף לבוסים. הוא הראשון להחמיא להם על תספורת או בגד חדשים, הוא תמיד מסכים איתם, מקשיב להם וצוחק עד דמעות מכל בדיחת קרש עתיקה שהם מספרים. אתה אף פעם לא מבין איך הוא עושה את זה, איך הוא נהיה החבר הכי טוב שלהם, והכי הכי מפחיד אותך זה שהוא הולך איתם לאכול ארוחת צהרים, בעוד שאתה אוכל לבד או עם החברים הזוטרים.
2. 144
הרכלן של המשרד, זה שיודע הכל על כולם. תמיד עוקב אחרי החיים הפרטיים של האחרים, אחרי הפרטים הכי שוליים. סיפרת לו משהו- כאילו סיפרת לכולם.
אך לפעמים אפשר להיעזר בשירותיו הטובים. למשל, אם המתחרה שלך עשה פדיחה, ואתה לא רוצה להיות זה שמדווח להנהלה ולצאת שטינקר, אתה יכול לספר לו בסודי סודות. תוך כמה דקות עד שעה – כולם, אבל כולם, יודעים.

3. האמא הסדרתית
עובדת 8 חודשים בשנה: 3 חודשים היא בחופשת לידה, שבועיים לפני הלידה היא כבר לא מתפקדת ושבועיים אחרי שמסתיימת לה חופשת הלידה היא לא באה כי עדיין לא מצאה מטפלת. תמיד יש לה כתמים לבנבנים שקופים בכל מיני מקומות על החולצה, זכר לאוכל שהושלך עליה, חוטמים זבים שנוגבו על כתפה, ופליטות של התינוק האולטימטיבי בבית. תמיד היא מגיעה מאוחר והולכת מוקדם, או לא באה בכלל. לא תמיד היא מגיעה עם בגדים תואמים. לפעמים אם תתאמץ תוכל לראות שהגרביים שלה אינן מאותו זוג. אי אפשר לפטר אותה כי היא כל הזמן בהריון או אחרי לידה, אבל מי בכלל רוצה לפטר אותה? היא הכי יעילה, היא עושה בשעה מה שכולם עושים ביום.
4. חסר החיים
חסר החיים הוא רווק או רווקה א-מיניים.
זה לא שהם לא נראים טוב ולא סקסיים. זה לא שהם לובשים בגדים סגורים וחונקים של נזירים. הם יכולים להיות דווקא מאד מטופחים ואופנתיים, אבל פשוט הם אף פעם לא מספרים שום דבר סקסי על החיים שלהם. הם לא מגלים לאף אחד אם הם יוצאים עם מישהו או יצאו בעבר. פשוט אין שום מידע על חיי האהבה שלה בעבר או בהווה. הגיליון חסוי.הם נראים חסרי חיים מחוץ לעבודה לחלוטין. הם מגיעים מוקדם עם זריחת החמה והולכים מאוחר עם צאת הנשמה. 
5. העובד הקיצוני              
יש להם דעות מאד מוצקות ומגובשות על כל מיני דברים בעולם. לעתים הם פריקים של איכות הסביבה. מדפיסים ומצלמים על נייר משני הצדדים, לא משתמשים בניילון, בסכו"ם מפלסטיק וכוסות מקלקר. אם זרקת לידם בפינת הקפה כפית פלסטיק לפח במקום לשים אותה לשימוש חוזר בכוס עם מים שנהיו כבר חומים ומגעילים, תזכה למבט תוכחה רצחני כאילו הרגע הרגת לווייתן או כרתת במו ידייך עץ ביער הגשם. או שהם קיצוניים בדעותיהם הפוליטיות וכל היום תשמע אותם מתווכחים עם אנשים.
6. העובד המבולבל
זה שכל הזמן טועה. כל הזמן הוא מתבלבל בשמות, במס` תעודות זהות וטלפונים, בסכומי כסף ועוד. כל הזמן צריך לעבור אחריו ולתקן את הטעויות שלו, מה שלוקח לך חצי יום עבודה.
מה שמסוכן בו זה שיום אחד יבוא לקוח שהיה קורבן לטעויות שלו עם רובה קלצ`ניקוב למשרד ויחסל אותך. למה דווקא אותך? כי העובד המבולבל באותו יום התבלבל ולא הגיע כי חשב ששבת.
7. העובד המחייך
אלה שדבוק להם כל הזמן חיוך על הפרצוף. תמיד הם בהיי ותמיד כשמדברים איתם אין ברירה, חייבים לחייך בחזרה. גם הדיבור שלהם הוא מתלהב ובקול גבוה ועליז. לעומתם, הקול שלך תמיד נשמע נמוך ודכאוני. הבעיה איתם היא שמשום מה, המצב הרוח הטוב שהם נתונים בו תמיד הוא לא מדבק. כמה שאתה רואה שהם בהיי, ככה אתה יותר בדאון.

8. המכור לאוכל
אף פעם לא תראה אותו ללא אוכל לידו. ואם אין לו אוכל בסביבה, תראה אותו בדרך למזנון או בחזרה. ביד תמיד יש לו קרואסון או סביח ומסביב לפה שאריות טחינה או שוקולד. כשמישהו מביא שוקולדים כי חזר מחו"ל, כל אחד מקבל אחד, רק הוא מקבל את כל מה שנשאר. אם פתחת חטיף והוא בסביבה, כדאי שתתחבא כי עוד מעט לא יישאר לך כלום. עושה רושם שהוא לא מסתיר את זה והמשקל העודף לא מפריע לו. אבל אולי זה רק נראה ככה.
9. ידו בכל ויד כל בו
עוזר לכולם בהכל. לא בוחל בשום תחום. אם מישהו בצרה, הוא מייד ניגש לעזרה. עם הזמן למדו לפנות אליו ש"ימלא חורים" כשחסר כוח אדם. כי יודעים שהוא לא יגיד לא וישמח לעזור. בזכות העזרה הרבה שלו בכל התחומים ובכל התפקידים הוא רכש ידע כל כך רב והפך לחיוני למשרד. האסטרטגיה שלו היא להפוך להיות כל כך נחוץ, כך שלא יוכלו להסתדר בלעדיו וחס וחלילה שלא ימצאו לו מחליף כי הוא מיוחד במינו. משהו בסגנון האמא הפולניה.
10. הקוטר
כל הזמן יש לו/לה תלונות. הפה תמיד כועס בזוית כלפי מטה. כולם לא בסדר וכולם נגדו. כל החלטה חדשה שמתקבלת ע"י ההנהלה זוכה לטונות של ביקורת מצידו, כאילו כוונה ישר נגדו. ההנהלה החליטה לצ`פר את העובדים ביום כייף בחמת גדר? למה כל כך רחוק? מה הם שולחים אותנו למקום שיש בו תנינים? מה יש היה שם מבצע וזה מה שיצא הכי זול?
ההנהלה החליטה מחוסר ברירה על קיצוץ בשעות נוספות? איך נספיק עכשיו לעבוד? איך נתמודד עם הלחץ? איך תראה המשכורת שלנו עכשיו בלי כל השעות הנוספות שעשינו בהן שיחקנו במחשב? 
יש עוד המון סוגי עובדים שלא ציינתי, אך בין אלה שכן, האם את/ה רואה את עצמך?

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות