חפש

10 דברים שכדאי לשמור בסוד

חוץ ממתנות יום הולדת ומסיבות הפתעה, יש עוד דברים שעדיף לשמור בסוד.
את הדברים שברשימה הבאה גם כדאי מאד לשמור בסוד, ותאמינו לי שזה מניסיון! חלק מהנסיון הזה הייתי מעדיפה לשכוח, אבל מה לעשות, לומדים מטעויות. אז הנה הרשימה שאולי תעזור לכם להימנע מהטעויות שאני עשיתי, ואם יש לכם משהו להוסיף או לשתף, אשמח אם תעשו את זה בתגובות: 
הדברים שרצוי לשמור כמידע מסווג למען ביטחונכם ולא לספר לאף אחד:

1. כשמתחילים בדיאטה
כשמתחילים דיאטה, זה נחמד לקבל עידוד מהמשפחה והחברים, אבל למרות זאת דיאטה היא אחד הדברים שרצוי לשמור בסוד. בני המשפחה והחברים ישבחו אותכם על זה שהתחלתם לקחת ברצינות את הבריאות שלכם, אבל מה יקרה אם באמצע הדרך תחליטו שלא בא לכם להמשיך בדיאטה? כולם יתאכזבו ממכם ויעירו הערות מעצבנות, יסתכלו עליכם כשתרצו להתכבד בחתיכת עוגה ויגרמו לכם להרגיש אשמים.

2. שהייתם בטיפול
כולנו עושים טעויות בחיים ודברים רעים קורים גם לאנשים טובים. אין בושה בלהזדקק מדי פעם למישהו לדבר איתו על הרגשות שלך ועל חוויות לא נעימות מהעבר. אבל בכל זאת, אם הלכת לפסיכולוג, זה משהו שעדיף להסתיר מעמיתים לעבודה או חברים חדשים, לפחות בהתחלה. אנשים נוטים להינעל על הרושם הראשוני שיוצרים אצלם אנשים אחרים, לכן אם זה יהיה בין הדברים הראשונים שתספרו על עצמכם, זה עלול ליצור איזושהי תמונה שלכם כדיכאוניים או בעלי הרבה בעיות ואחר כך יהיה קשה להיפטר מהרושם הזה.



3. שאתם בהריון
מזל טוב! אתם בהריון. אין דבר מרגש מזה וקשה מאד להסתיר את הבחילות, העייפות וההתרגשות. אבל בכל זאת, עדיף לא לגלות שאת או בת זוגך בהריון עד לשלבים המתקדמים של החודש השלישי או הרביעי, גם כדי לחסוך הערות דאגניות של הסביבה וגם כי אחוז מאד גבוה של הריונות מסתיים בהפלה בשבועות הראשונים. לכן לא כדאי לספר על ההריון עד שעוברים לשבועות המתקדמים כשיודעים שההריון תקין והכל בסדר.

4. שיש לכם חצר גדולה
אם כולם במשרד שלך או בחוג יוגה או בכיתה של הבן שלך יודעים שיש לך חצר גדולה עם גינת פרחים נאה ובריכת שחיה, תמיד תהיה מופצץ בבקשות לקיים בחצר שלך מסיבות יום הולדת או פרישה, מסיבות רווקים או ארוחות משותפות למשך כל ימי חייך, או עד שתעבור לדירה. לכן, אם אתה לא מאלה שאוהבים לארח ולתכנן מסיבות, לא כדאי לך לחשוף את הנכס שבבעלותך. שמור את החצר הגדולה למשפחה שלך ותחסוך לעצמך הרבה עבודה!

5. חיי האהבה שלכם
האנשים היחידים שאפשר לגלות להם פרטים אינטימיים מחדר השינה שלכם הם רק הפרטנר למה שהולך שם והגניקולוג שלך. לא צריך לשתף בכל הפרטים את החבר'ה! ביחוד כשאתם נמצאים במערכת יחסים אוהבת, עם מחויבות ונאמנות. איך היית מרגישה אם בעלך היה מספר לחברים שלו סיפורים על הסקס שלכם?

6. המשכורת שלך
דיון בנוגע למשכורת או לתקציב שלך רק יגרום להשוואות של "מי מרוויח יותר" ויגרום למתח בינך לבין מי שאתה דן איתו בנושא. זה יכול לגרום לך להיות בדיכאון על כך שחבר שלך מרוויח יותר ויכול להרשות לעצמו יותר, או להפך, לגרום לחבר שלך לקנא בך. זה יכול גם לגרום לך להחליט החלטות כמו לחפש עבודה אחרת, החלטה שלא נחשבת לנבונה במיוחד בימים אלה. חוץ מזה, זה לא עניינו של אף אחד כמה כסף אתה מביא הביתה!

7. סודות של אנשים אחרים
סודות של אנשים אחרים הם הדבר הכי חשוב שעליך לשמור בסוד. אם חבר או קרוב משפחה נותן בכם אמון ומגלה לכם סוד שלו, אסור לכם להפר את האמון הזה ולגלות את הסוד לאחרים. גילוי סוד של אחר נחשב לבגידה באמון ויכול לחסל חברות ויחסי קרבה. את זה אני יודעת לצערי מניסיון. שימרו על השפתיים שלכם חתומות כשמישהו בוטח בכם אלא אם כן מדובר בסוד שמסכן אותו או מאיים עליו.

8. התוכניות שלכם לערב
אם אתם מספרים בעבודה שאתם מתכננים לצאת לדייט לוהט בערב, אל תתפלאו שלמחרת כשתתקשרו לבוס ותגידו לו שאתם סובלים מ"וירוס של 24 שעות" הוא ישמע חשדני. חוץ מזה, תמיד יש את הנודניקים הנדבקים האלה בעבודה שכשהם שומעים על תוכניות הבילוי שלכם בערב, הם ישר רוצים להצטרף, ואז לא נעים להגיד להם לא. לכן, שימרו את התוכיות שלכם לעצמכם ותספרו על הבילויים שלכם רק בדיעבד.



9. שזכיתם בלוטו
טוב, זה האמת שלא קרה לי. חוץ מ-10 ש"ח מעולם לא זכיתי בפרס גדול בלוטו או בפיס. אבל מי שכן זכה בפרס גדול, יודע מניסיון שאסור לגלות את זה לאף אחד, או שמלא קרובי משפחה רחוקים, עמותות ללא מטרת רווח, שכנים קרובים ורחוקים ומי יודע איזה עוד אנשים, יתחילו לדפוק על דלתכם ולבקש הלוואות, תרומות ומתנות. גם מיליון ש"ח יכולים להתנדף בלי שתשימו לב.

10. שיש לכם אבא/אמא/אח/אחות עורך דין/רופא
אל תגלו ליותר מדי אנשים שיש לכם קרוב משפחה קרוב שהוא עורך דין, רופא, שר בממשלה, בכיר בצבא, אישיות מפורסמת וכדומה, אם אתם לא רוצים שאנשים יתחילו להציק לכם בשאלות ובקשות לייעוץ בחינם, לפרוטקציות וכו'. עדיף לשמור את זה כמה שיותר בסוד ולחסוך אי נעימויות ומבוכה במקרים שכן רציתם לעזור, אבל אז התברר לכם שבעל המקצוע מגיש למתייעץ חשבון או שאין לו את האפשרות לעזור.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות