חפש

10 טיפים להצלחה בלימודים

10 טיפים שיעזרו לכם ללמוד טוב יותר:

1. לימדו באותו מקום
מיצאו לכם מקום מבודד שאין בו הסחות דעת ויש בו שפע של מקום לעבוד. אחרי שמצאתם את המקום הזה אמצו אותו ותלמדו בו כל הזמן. זה יכול להיות השולחן בחדר השינה שלכם, שולחן המטבח או הספריה המקומית. ללמוד על המיטה או על השטיח בסלון זה לא מקום לימודים טוב. בזמן הלימודים אתם צריכים לשבת עם עמוד שדרה זקוף כך שתוכלו לשמור על ריכוז לאורך זמן.


2. השתדלו לא ללמוד יותר מדי בבת אחת
אם תלמדו יותר מדי חומר בבת אחת, זה לא יהיה יעיל. עדיף ללמוד בכל פעם קצת עם הפסקות כדי לזכור ולעבד את החומר שלמדתם ולמלא את מלאי האנרגיה מחדש.

3. רישמו הערות בכיתה
בזמן השיעור, רישמו הערות באופן ברור ומאורגן. זה עוזר להתרכז בשיעור ולזכור את החומר.
4. השתמשו בתיבת שיעורי בית
צרו לכם קופסה או מגירה של שיעורי בית. הניחו בה את המחברות, הספרים והחומרים שבהם יש לכם שיעורי בית לעשות וכך לא תצטרכו לבזבז זמן על חיפושים כשאתם מתיישבים להכין את שיעורי הבית.

5. הגדירו לכם מטרות ספציפיות כשאתם לומדים
מטרות מוגדרות יעזרו לכם להישאר בפוקוס ולהתרכז בחומר. הגדירו למשל כמה חומר אתם רוצים לקרוא, כמה תרגילים אתם מתכננים לפתור בזמן הנתון וכדומה. הגדרת מטרות תעזור לכם להתקדם בחומר ולהשיג את מה שאתם רוצים. 

6. סלקו את כל הסחות הדעת
אם המקום שבו אתם רוצים ללמוד חם מדי, זה יהפוך אותכם לישנוניים. אם המקום קר מדי, המחשבה שלכם תהיה לא בהירה ואיטית, כבו את הטלויזיה שברקע, בקשו מאנשים שמקיימים שיחות לעבור לחדר אחר, כבו מוסיקה ואת הטלפון הסלולרי. את כל הדברים האלה תעשו אחרי שתסיימו ללמוד. אם יש דברים שמטרידים אתכם, נסו לדחות את המחשבות למועד מאוחר יותר (אימרו לעצמכם: "אני אחשוב על זה אחר כך").

7. התחילו קודם במשימה הכי קשה
המשימה הכי קשה בשיעורי הבית היא זאת שדורשת הכי הרבה מאמץ. התחילו במשימה הקשה ביותר בגלל שבזמן זה יש לכם את האנרגיה המנטלית הרבה ביותר.
8. תכננו לוח זמנים בפרוייקטים לטווח ארוך
אם יש לכם פרוייקטים גדולים, פרקו אותם לחלקים קטנים כך שיהיה לכם יותר נוח לבצע אותם. קיבעו למשל לו"ז לאיסוף חומר רקע, כתיבת טיוטא, הגהה, ביצוע תיקונים וביבליוגרפיה. קיבעו תאריך יעד לכל חלק בפרוייקט.

9. בצעו סקירה של שיעורי בית באופן קבוע
שיעורי בית הם לא משימה שצריך לעשות בלילה לפני השינה כשנזכרים פתאום שיש. השתדלו כל יום לעבור על ההערות שכתבתם במהלך השיעורים ועל שיעורי הבית שיש לכם לעשות. זה יקח לכם רק כמה דקות בכל יום, אבל במבחן הזמן, תגלו שהחומר נמצא אצלכם בראש באופן מאורגן.

10. בקשו מהחברים שלכם לא להתקשר אליכם ולשלוח הודעות בזמן שאתם לומדים
כדי שתוכלו להתרכז בלימודים ולהימנע מהסחות דעת, בקשו מהחברים שלכם לא להתקשר אליכם ולשלוח הודעות בשעות שתכננתם ללמוד בהן, כדי שלא יפתו אתכם לעשות דברים אחרים ולדבר על נושאים אחרים. אחרי שיחה עם חבר, בדרך כלל קשה מאד לחזור לעבודה ולהתרכז.


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות