חפש

10 טיפים למציאת עבודה

אם אתם מחפשים עבודה כבר הרבה זמן ולא מצליחים למצוא, כדאי שתעשו בדק בית כדי לראות אם יש משהו שאתם לא עושים בסדר ושיש לשפר.
לפניכם 10 צעדים שתוכלו לעשות כדי לשפר את הסיכוי שלכם למצוא עבודה כלבבכם:
1. הגדרת מטרה–  שבו והגדירו את המטרה שלכם. באיזו עבודה אתם מעוניינים, מה היקף המשרה, מה התנאים ומה היתרונות שלכם שיעזרו לכם להתקבל לתפקיד. אחרי שהגדרתם את המטרה היטב עיברו לצעד הבא.
2. קורות חיים– היעזרו באיש מקצוע או מכר שמבין בתחום משאבי האנוש שיעבור על קורות החיים שלכם, יתקן את מה שדורש תיקון וישפר היכן שאפשר. לכל משרה שמוצעת בלוחות המודעות יש אלפי אם לא עשרות אלפי מועמדים, והסינון הראשון נעשה על ידי מי שמקבל את קורות החיים.

3. שדרגו את עצמכם– כדי שיהיה לכם יותר מה להציע, נצלו את הזמן הפנוי שלכם ללימודים נוספים בתחום שבו אתם מעוניינים למצוא עבודה שיעשירו אתכם ויעניקו לכם יתרון על אחרים. השתדלו להירשם לקורסי ערב כדי שתישארו פנויים לעבודה בשעות הבוקר. אם אתם רוצים הסבה מקצועית, לימדו קורס שיש בו דרישה רבה לעובדים כמו הנהלת חשבונות, מזכירות, עמילות מכס וכד'. בהרבה קורסים יש עזרה בהשמה בעבודה למי שהצליח בלימודים.
4. בידקו את הציפיות שלכם– האם יש לכם ציפיות גבוהות מדי? השתדלו להתגמש בציפיות. הסיכוי למצוא עבודה אידאלית שעונה על כל הדרישות שלכם ב- 100% הוא קלוש. תהיו חייבים להתפשר ברמה מסוימת על השכר, מקום העבודה, תחום העניין ו/ או שעות העבודה.
5. תחרשו את האינטרנט– הירשמו לכמה שיותר אתרי האינטרנט שבהם יש הצעות עבודה, פרסמו את עצמכם ברשתות חברתיות כמו תפוז, לינקדין ואפילו בפייסבוק. היו מעורבים בקהילות באינטרנט שמתעסקות בתחום שלכם.

6. מראה חיצוני– איך אתם נראים? האם אתם ייצוגיים? בקשו ממישהו אובייקטיבי שייתן לכם חוות דעת על המראה החיצוני שלכם. האם צורת הלבוש שלכם מסודרת ונקיה? האם השיער שלכם לא נראה מוזנח והאיפור לא מוגזם? למראה החיצוני יש גם השפעה על ההחלטה לקבל אדם לעבודה. אמנם לא צריך להיות מלך או מלכת היופי כדי להתקבל לתפקיד משרדי, אבל רצוי להיראות אסתטי.
7. גישה חיובית– אמצו גישה חיובית לחיים. קומו בבוקר ואימרו לעצמכם שהיום אתם הולכים לעשות רק טוב. חייכו והתעניינו באנשים אחרים ואל תתלוננו. לכל אחד יש תקופות משבר בחיים ואת התקופות האלה אין ברירה אלא לעבור.
8. האמינו בעצמכם– האמינו בחלומות שלכם. עירכו רשימה של כל הדברים הטובים שבכם וכל היכולות והחוזקות שבכם והוסיפו דוגמאות של הצלחות מהעבר שלכם שיכולות להוכיח שאתם באמת טובים וחזקים בכל מיני תחומים.
9. הירשמו לחברות כוח אדם– חברות כוח אדם יכולות לסייע לכם למצוא עבודה. גשו והירשמו במספר חברות והתקשרו מדי שבוע לבדוק אם יש משרה מתאימה עבורכם.
10. אל תתייחסו בביטול אל התואר האקדמי או התעודה המקצועית שלכם– אם למדתם לתואר ראשון או לתעודה מקצועית ואתם מעוניינים לעבוד כעת בתחום אחר, אל תזלזלו במה שלמדתם. כל מה שלמדתם הוסיף לכם ידע שנשאר איתכם. מתישהו יש סיכוי שתוכלו להיעזר בו.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות