חפש

10 סיפורים מעניינים על הביטקוין

הביטקוין הוא מטבע וירטואלי שנוצר בינואר 2009 והחל לאחרונה לתפוס כותרות רבות בחדשות. בעיקרון זה מטבע שלא נסחר בשום בנק ולא שייך לאף גוף ממשלתי של אף מדינה, והוא בסך הכל אמצעי שמאפשר סחר בין אנשים פרטיים. בהתחלה מטבע של ביטקוין היה שווה בקושי מאית של דולר, אבל היום מטבע אחד של ביטקוין שווה 800$.
למטבע נקשרו מספר סיפורים מעניינים, שתוכלו לקרוא פה בכתבה.

התעלומה סביב ממציא המטבע
בשנת 2008 פרסם אדם בשם סאטושי נקמוטו מאמר המתאר את המטבע ושלח אותו לרשימת תפוצה של אנשים שעוסקים בקריפטוגרפיה (ענף במתמטיקה ומדעי המחשב שעוסק באבטחת מידע ותקשורת נתונים). הוא תיאר איך שני אנשים יכולים לקיים פעילות סחר ביניהם ולשלם זה לזה במטבע הוירטואלי בלי להיות תלויים בבנק או בחברת אשראי ואיך הם יכולים לבצע את העסקה באנונימיות מוחלטת. זו היתה בעצם לידתו של הביטקוין. העניין הוא שעד היום אף אחד לא יודע מי זה סאטושי נקמוטו. אחרי שהמטבע החל להתגלגל, התקשורת עם נקמוטו התמעטה עד שהוא נעלם לחלוטין ב- 2010. הערך של הביטקוין עלה ועלה ולפי הספקולציות, האדם שהמציא אותו אמור להיות מאד עשיר.
פיצה ב- 10,000 ביטקוין
 כסף נחשב לבעל ערך אם אפשר לקנות איתו משהו ובימים הראשונים של הביטקוין הוא נחשב עדיין למשהו תיאורטי והיה שווה בקושי סנט. ב-22 במאי 2010 בחור בשם לאזלו הנייץ ביקש מאדם אחר באנגליה להזמין בשבילו פיצה מהפיצריה פאפא ג'ונס ולהביא לו אותה תמורה 10,000 BTC (ביטקוין). לזלו העלה לרשת את התמונה של הפיצה שהזמין וזוהי ההוכחה לעיסקה המוחשית הראשונה שהתבצעה במטבע הביטקוין. כידוע, ערך הביטקוין עלה, כך שלפי השער של ה-BTC היום, הפיצה הזאת עלתה לו שמונה מיליון דולר!
מפקד משטרה מבקש לקבל את המשכורת שלו במטבעות ביטקוין
הביטקוין עושה כותרות מיום ליום ואנשים מתחילים להשתמש בו יותר ויותר. מפקד המשטרה של העיירה הקטנה ויקו (פחות מ- 300 תושבים) שבמדינת קנטאקי, ארה"ב, הגיע לחדשות כשביקש לקבל את משכורתו בביטקוין ונענה בחיוב. זו פעם ראשונה שגוף ממשלתי מסכים לשלם במטבע האלקטרוני.
תשלום לקולג' בביטקוין
אוניברסיטת ניקוסיה שבקפריסין החלה להציע לימודי תואר במדעי המטבע הדיגיטלי, לכן זה רק הגיוני שאת שכר הלימוד לתוכנית הם יקבלו במטבע הביטקוין. הקפריסאים מאד מעוניינים להפוך את המדינה שלהם למדינה המרכזת ומאמצת את מטבע הביטקוין.  קישור
כונן קשיח המכיל 7,500 ביטקוין נזרק לאשפה
את מטבעות הביטקוין שומרים בארנק שהוא בעצם תוכנה הנמצאת על המחשב של בעל המטבעות. אין בנק שבו הנתונים נשמרים ואין גיבוי מעבר לגיבוי שעושה בעל המחשב. חוסר הרגולציה הוא חלק מכוח המשיכה של המטבע, אבל אם מישהו לא עושה גיבוי לארנק שלו והארנק נעלם, הוא נמצא בבעיה כי אין אפשרות לשחזר את המטבע. בחור מסכן אחד בשם ג'יימס הוולס היה בין הראשונים שהחלו להשתמש בביטקוין. הוא החזיק בתוכנת הארנק שלו 7,500 BTC וביום בהיר אחד, בלי להקדיש לכך מחשבה, כשעשה סדר בחפציו הוא פשוט זרק את ההארד דיסק של המחשב שלו למזבלה וכל הכסף פשוט נעלם לנצח!

מטבעות ביטקוין שנשכחו שווים עשרות או מאות אלפים
כריסטופר קוץ' לא יודע את נפשו מרוב שמחה.
לפעמים, לשכוח שיש לך ביטקוינס זה דבר טוב (כל עוד אתה שומר עליהם). הבחור הנורבגי שבתמונה קנה 5,000 BTC תמורת 27$ בשנת 2009 בגחמה של רגע. הוא לא כל כך מצא מה לעשות איתם ובינתיים ערך המטבע עלה שהיום הוא יכול לקנות עם הכסף הזה דירה באוסלו ולהשאיר לעצמו עודף. 
הזוג שנשבע לבסס את החיים המשותפים שלו על הביטקוין
ביולי 2013 בני הזוג אוסטין קרייג ובקי בינגהאם מפרובו שבמדינת יוטה בארה"ב נשבעו שאת 90 הימים הראשונים שלהם כזוג נשוי הם יבלו כשהם משתמשים במטבעות ביטקוין בלבד. הם צילמו את השבועה שלהם לכך והם מתעדים את השימוש שלהם במטבע בבלוג שלהם. קישור לבלוג
ביטקוין בחלל
המיליארדר ריצ'ארד בראנסן תמיד אהב להיות חדשני והרפתקן, לכן מן הסתם בפרויקט האחרון שלו השתמש במטבע הביטקוין. מועדון הרפתקת הנסיעה בחלל למיליונרים, ה- Virgin Galactic, החל לקבל תשלום ב-BTC. יכול להיות שסאטושי נקמוטו המסתורי הוא אחד המועמדים האפשריים לטיסה.
ביטקוין בשביל לשפץ את הפנים שלך
אם חשקה נפשכם באף חדש, תוכלו לשלם תמורת ניתוח פלסטי בביטקוין. מכון לרפואה פלסטית במיאמי שבפלורידה בשם Vanity Cosmetic Surgery מוכן לקבל תשלום במטבעות ביטקוין תמורת כל השירותים שהוא מציע, כולל שאיבת שומן והרמת חזה. 
Zhou Tonged עושים פרודיה על ביטקוין
לנו יש את ארץ נהדרת ואת השרוטונים שעושים פרודיות על כל תופעה שתופסת מקום נכבד בחברה הישראלית ומי שלא שם, לא קיים, ולאמריקאים יש את Zhou Tonged, צמד מוזיקאים שעושה אנימציות שמככבות ביו-טיוב עם פרודיות על טרנדים חמים בארה"ב. הצמד יצר כבר פרודיה על Mr. Bitcoin שאותה תוכלו לראות כאן:

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות