חפש

10 מאכלים שמועילים לעור הפנים

נמאס לכם להוציא כסף על תמרוקים ותכשירים קוסמטיים יקרים כדי לשפר את מראה עור הפנים? צודקים. חלק נכבד מהשמירה על עור הפנים הוא התזונה שלנו ולא הקרמים שאנחנו מורחים עליו. כמו שיש מזונות שאכילה מהם מזיקה לעור הפנים, יש מזונות שאכילה מהם מועילה לו. הנה כמה מזונות שכדאי לאכול מהם הרבה כי הם יעזרו לכם לשמור על עור הפנים שיראה צעיר, חלק ורענן:

1. פלפל אדום
פלפלים אדומים הם ירקות טעימים שאפשר ליהנות מהם גם מבושלים וגם חיים. פלפל אדום אחד מכיל ויטמין C בכמות שעונה על הצרכים היומיים ביותר מ -100%. הוא מכיל גם כמויות משמעותיות של סיבים תזונתיים וויטמין B6. הפלפל האדום עשיר בקרוטנואידים שיכולים לסייע במניעת קמטים ולהגביר את זרימת הדם לעור וכך לעזור לו להיראות צעיר יותר. בגלל הקרוטנואידים, הפלפלים האדומים נהדרים גם בשביל להילחם באקנה. 
פלפל אדום הוא מושלם כחטיף דל קלוריות, הוא מכיל כ-30 קלוריות, פריך ללעיסה ומשביע. כדאי לכם לשמור פלפלים אדומים במקרר, כך שתמיד יהיה לכם משהו בריא וטעים לנשנש כשבא לכם פתאום להכניס משהו לפה וחוץ מזה, זה ישפר לכם משמעותית את העור!
2. שוקולד מריר
איזה כייף ששוקולד הוא אחד המאכלים המעולים לעור מושלם! רק שימו לב שמדובר בשוקולד מריר ולא בשוקולד חלב. השוקולד המריר עשיר בחומרים נוגדי חמצון, חומצות שומן ופלבנואידים שגורמים לעור להיות זוהר. נוגדי החמצון בשוקולד הכהה יסייעו להפחית את החיספוס בעור שלך ולהגן עליו מפני נזקי שמש. יתר על כן, קקאו מרגיע את העורקים ומגביר את זרימת הדם שמובילה לעור בריא יותר. 
חשוב מאד לאכול שוקולד שמכיל אחוזים גבוהים של קקאו (לפחות 80%) ואחוזים נמוכים של שומן וסוכר. בדרך כלל אני קונה אבקת קקאו או קקאו גלם עבור פחות שומן. 
מקור התמונה: עומרים שוקולד בריא
3. דג סלמון
דג סלמון הוא מזון מצוין להילחם במתח, חרדה ודיכאון. דג סלמון גם מספק את מרבית מכמות הצריכה היומית המומלצת של ויטמין D. ויטמין D אחראי לשמירה על הלב, העצמות, המעי הגס והמוח. בנוסף לכל זה, ויטמין D עוזר גם במניעת סרטן המעי הגס, ומחלות עצם. 
דג הסלמון עשיר גם באומגה 3, חומצות שומן חשובות מאד לגוף שמסייעות במלחמה בדלקות, קמטים בעור ואקנה. חומצת השומן אומגה 3 גם עוזרת לשמור על לחות העור מבפנים, וגם שומרת על לחות הקרקפת וכך תורמת לשיער חזק ובריא.

4. שמן קוקוס
שמן קוקוס הוא אחד מהמקורות העשירים ביותר לשומן רווי עם כ-% 90 מהצריכה היומית של שומן רווי המומלצת. הוא מכיל חומצה לורית, לוחמת אנטיבקטריאלית ואנטי וירוסים, זיהומים, דלקות ואקנה. שמן קוקוס עשיר גם בחומצות שומן חיוניות ובויטמין E, שהן מושלמות לשמירה על עור לח, רך, ונטול קמטים. 
מומלץ לצרוך ביום כף אחת של שמן קוקוס גולמי בכל יום. שמן קוקוס טוב גם במיוחד עבור בלוטת התריס. בנוסף, יש ראיות רבות ששמן זה יכול לעזור לרדת במשקל. מסתבר שלשמן קוקוס יתרונות בריאותיים רבים, נכון?
5. תה ירוק
התה הירוק מיוצר מעלי תה שעברו תהליך ייבוש עדין בלבד. תהליך זה מבטיח שבעלי התה הירוק נשמרים הרכיבים הבריאותיים בכמות גבוהה. נוגד החמצון EGCG נמצא ברמה גבוהה רק בעלי התה הירוק ומחקרים רבים מצביעים על יכולתו לעזור לנו לשמור על הבריאות והגזרה.
EGCG הוא קיצור שמה של המולקולה EpiGalloCatechin Gallate . זהו נוגד חמצון עוצמתי הנמצא בכמות גבוהה רק בתה הירוק. ה-EGCG אחראי להרבה מהתכונות הבריאותיות של התה הירוק כגון סיוע להגברת קצב חילוף החומרים בגוף, תרומה להורדת כולסטרול, עזרה בשמירה על בריאות הלב ועוד.
בגלל התכונות של התה הירוק שמסייעות בניקוי הרעלים בגוף, הוא מועיל גם בשמירה על עור הפנים.
6. תרד
תרד הוא מזון בריא ועשיר בחומרים מזינים. רצוי בהחלט לכלול אותו בתזונה היומיומית. אם אתם שונאים תרד, תדעו שחבל, כי הוא מקור נפלא של ברזל, חומצה פולית, כלורופיל, ויטמין E, מגנזיום, ויטמין A, סיבים תזונתיים, חלבון צמחי, וויטמין C. בשל היכולות נוגדות חמצון שלהם, ויטמינים C ו- E, נהדרים עבור עור הפנים. 
תרד מכיל חומרים נוגדי חמצון שנלחמים בכל סוגי בעיות עור. כדאי מאד להוסיף אותו לתזונה היומיומית ולראות מה קורה. על ידי אכילת תרד, אפשר לנקות את העור מבפנים החוצה!
7. זרעים
זרעי צ'יה, זרעי קנבוס, גרעיני חמניות, גרעיני דלעת, זרעי פשתן – כולם מצוינים לעור שלך. זרעי דלעת וזרעי חמניות עשירים בסלניום, ויטמין E, מגנזיום וחלבון. סלניום וחלבון מונעים קמטים, ויטמין E מגביר את הלחות בעור ומגנזיום מוריד את רמות המתח. בזרעי פשתן, צ'יה וזרעי קנבוס יש חומצת שומן אומגה 3 שהיא בריאה ומושלמת למלחמה בקמטים ובאקנה. בנוסף, זרעים אלה גם עשירים בחלבון. 
איך אוכלים אותם? פשוט מפזרים זרעים בתוך הסלט או בדייסת שיבולת שועל למשל, ונהנים מהטעם הנהדר, וגם מעור מושלם. אפשר להוסיף זרעים גם ליוגורט, לדעתי האישית זה משפר את הטעם.
8. סלרי
עוד אוכל שטוב לאכול מדי יום כדי לקבל עור מושלם הוא סלרי. אולי אנחנו לא מעריכים מספיק את הירק הזה, אבל סלרי מכיל ויטמין K ששומר על זרימת הדם ועוזר להוריד לחץ דם גבוה. זה יכול להפחית את רמת המתח, וכמו שאתם יודעים לחץ נפשי יכול לגרום לעור להיראות מאד רע, למיגרנות ואפילו לסרטן. 
סלרי מכיל גם נתרן טבעי, אשלגן ומים, והוא יכול לעזור למנוע התייבשות. כשאנחנו מתייבשים העור מתייבש גם והפירוש של זה הוא יובש, קילוף, קמטים, ואפילו פצעונים. ודאו שאתם צורכים סלרי כל יום ואם אתם סופרים קלוריות, אל תדאגו, הסלרי הוא מאוד דל בקלוריות!
9. פאפאיה
פפאיה היא פרי נפלא שיש לו היסטוריה עתיקה כפרי מרפא והיא עשירה ביתרונות תזונתיים רבים. בפאפיה יש מעט קלוריות (רק 39 קלוריות ל100 גרם!) והיא לא מכילה כולסטרול. אם אתם מנסים לרדת במשקל, כדאי לשקול לאכול פפאיה בכל יום על מנת להינות מכל היתרונות הבריאותיים שלה. 
בפאפיה יש גם כמות נמוכה של פרוקטוז והיא מצוינת לעיכול! יש בה נוגדי חמצון, ויטמינים C ו-E, ובטא קרוטן, הפאפיה מעולה במלחמה בדלקות ובאקנה. יתרה מכך, ויטמין C גם מגן על העור מפני נזקי השמש.
10. גזר
גזר טוב לא רק לעיניים, אלא גם לעור הפנים. הגזר טוב במיוחד לניקוי פצעונים. הגזר עשיר בויטמין A והוא עוזר למנוע ייצור יתר של תאים בשכבה החיצונית של העור, המקום שבו יש תאי חלב עודפים שמשתלבים עם תאים מתים וסותמים את הנקבוביות. 
עוד סיבה מצוינת להשתמש בגזר כחטיף היא שויטמין A מפחית את התפתחותם של תאי עור סרטניים. אם תאכלו כל יום כוס של גזר יהיה לכם עור מושלם.
לסיכום, אם אתם רוצים עור פנים יפה, זוהר, רענן, נקי וחלק- לא מספיק למרוח קרמים יקרים. צריך גם לשמור על תזונה נכונה, להימנע מג'אנק פוד וממתקים, לשתות הרבה מים, להימנע מעישון וחשיפה לשמש ולאכול מעשרת המאכלים שהובאו ברשימה כמה שיותר!

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות