חפש

7 שינויים דרסטיים בגוף שקורים אחרי שאוכלים יותר מדי

למרות שאנשים רבים לא יודעים את זה, אכילה מוגזמת היא הפרעת האכילה הנפוצה ביותר אצל מבוגרים. כשזה קורה לעתים קרובות, זאת בעיה רצינית, עם השלכות בריאותיות, פסיכולוגיות וחברתיות. גם כשנמצאים באירועים שבהם יש המון אוכל ואוכלים בהם כל הזמן, כמו אירועים משפחתיים וחגים, תמיד צריך לשים לב מה וכמה אתם אוכלים.
כדי לגרום לכם להימנע מאכילת יתר, אספנו כמה דוגמאות לדברים הלא טובים שקורים בגוף אחרי שאוכלים יותר מדי, כדי שתשתכנעו לשים לב ולא לעשות את זה, וכך ליהנות מבריאות טובה יותר.

הבטן מתרגזת


המזון שאתם אוכלים צריך לספק לגוף שלכם אנרגיה, וכל הפסולת צריכה לצאת מהגוף. כל התהליך הזה נקרא עיכול. אז כאשר אתם אוכלים יותר מדי, מערכת העיכול נכנסת למצב של פעילות יתר וזה יכול לגרום לתנועות מעיים תכופות ואפילו לכאבי בטן, שלשולים והקאות ובעקבות זאת לאיבוד נוזלים.
כדי להימנע ממצב של אכילת יתר, אכילה איטית היא המפתח. אם כבר אכלתם יותר מדי, שתו הרבה מים או תה צמחים ותנוחו.

הגוף מרגיש כאילו זה אמצע הקיץ

כשאוכלים יותר מדי, מערכת חילוף החומרים עובדת מהר יותר. קצב הלב עולה ואז מרגישים חום ומתחילים להזיע גם אם עכשיו חורף או שהמזגן דולק על 19 מעלות. למרבה הצער, אין מה לעשות כדי לעצור את תהליך המטבוליזם. לאחר שיסתיים חילוף החומרים, חום הגוף יחזור למצב נורמלי. עם זאת, כדי להרגיש טוב יותר אפשר לעשות מקלחת קרה.

נוצרים הרבה גזים בבטן

כשאוכלים, בולעים אוויר. ככל שאוכלים יותר (וגם מהר יותר) בולעים יותר אוויר. גם כאשר האוכל מתעכל הגוף מייצר גז. לכן, עד שהאוויר יוצא ממערכת העיכול מרגישים לא נוח. כדי למנוע זאת יש להפחית את כמות האוויר המגיעה אל הבטן על ידי אכילה איטית ולעיסה טובה של האוכל. אם אתם מרגישים נפוחים מגזים, הליכה מהירה יכולה לעזור לשחרר את הגז שנוצר בתוך הבטן.

מרגישים חוסר שקט


קיימת אמונה שאכילת יתר גורמת להרגיש מנומנמים ולישון, אבל האמת היא שאם אכלתם יותר מדי, זה עלול לגרום לכם להרגיש חסרי מנוחה ולא להצליח להירדם. אכילת יתר עלולה לזרוק את מנגנון השעון הטבעי של הגוף מהחלון, המנגנון שמסייע למוח לשחרר הורמונים המסדירים את השינה. כמו כן, אם אכלתם יותר מדי פחמימות (כמו פסטות ועוגות), גם אם נרדמתם בזמן, באמצע הלילה אתם עלולים לחוות נפילה ברמת הסוכר בגוף ולהתעורר רעבים.
הדבר הטוב ביותר לעשות כדי למנוע את המצב הזה הוא להפסיק לאכול כשעתיים לפני השינה. אבל אם כבר עשיתם את הטעות, אז תחשיכו את חדר השינה ותגבירו את המזגן.

וסחרחורת

לא רק שקשה להירדם לאחר אכילת יתר, משהו נוסף שאפשר לסבול ממנו הוא סחרחורת. בגלל שאכילת היתר גורמת למערכת העיכול לעבוד מהר יותר, המטבוליזם מוגבר וגם קצב הלב. זה עלול לגרום גם לסחרחורת. כדי להרגיש נוח יותר, צריך לשתות הרבה מים ולנוח עד שזה עובר.

מרגישים עצבנות וחוסר יכולת להתרכז

תחושה של עצבנות, חוסר מנוחה וקושי להתרכז הן תופעות מאד נפוצות לאחר ארוחה גדולה מדי, והן תוצאה מכך שהגוף עובד קשה מאד כדי לעכל את כל האוכל שאכלתם. מלבד זאת, כאשר אתם אוכלים הגוף משחרר את האינסולין, ההורמון שאחראי לאחסון הסוכר העודף שישמש את הגוף במצב של רמת סוכר נמוכה או כאשר צריך יותר אנרגיה בין הארוחות או למשל באימון פיזי. כשיש יותר מדי אינסולין בגוף זה מוריד את רמת הסוכר בדם וגורם לתחושות מאד לא נעימות. מה שמוזר זה שבגלל ההפרשה העודפת של האינסולין, זמן מה אחרי שאכלתם יותר מדי אתם דווקא תרגישו רעבים (מכירים את זה שאחרי ארוחה גדולה אתם אומרים: "עד מחר אני לא אוכל כלום" אבל אחרי שעתיים אתם שוב רעבים?). זהו המנגנון של הגוף שדואג להחזיר את הכמות הדרושה של הסוכר לדם. אבל אל תיכנעו לזה. עדיף שתאכלו ירקות עליים ירוקים או ביצים כדי להשביע את הרעב. אל תאכלו חטיפים לא בריאים כי זה יגביר את ההשתוקקות.

מפתחים כרס של בירה


עוד שינוי בולט אחרי אכילה מרובה הוא הבטן שמתנפחת. אתם מרגישים שהמכנסיים התכווצו ושהכפתור עומד להשתחרר וכל זה בגלל שהבטן שלכם גדלה. אחרי שהאוכל מתעכל, הבטן מתכווצת חזרה לגודלה הרגיל.
הדרך הקלה ביותר להימנע מכך היא לאכול לאט. כשאוכלים לאט זה מאפשר גם להנות מהארוחה, וזה גם נותן למוח מספיק זמן להבין מתי אתם מרגישים מלאים וצריכים להפסיק לאכול.
קורה לכם לפעמים שאתם אוכלים יותר מדי או שאתם מצליחים להתאפק ולעמוד בפיתוי? ספרו לנו בתגובות.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות