חפש

15 דרכים טבעיות לאיזון רמת הסוכר בדם

לסוכרת יש שני סוגים – סוג 1 וסוג 2. בשניהם הגוף אינו מייצר אינסולין או שאינו משתמש בו היטב. במקום זאת, הוא צובר את הסוכר בדם. מצב זה פוגע בבריאות באופן בלתי נמנע. המטרה במחלת הסוכרת היא להוריד את רמת הסוכר לרמה נורמלית וכדי לעשות את זה, יש מגוון של תרופות טבעיות שאפשר לשלב בתזונה. הנה כמה תרופות טבעיות להורדת רמת הסוכר בדם ושחזור רמות האינסולין:

תרופה טבעית מעלי היביסקוס

עלי ההיביסקוס (מזן היביסקוס חליף) מכילים חומצה פרולית המאפשרת לאינסולין לעבוד כראוי ולנקות את הדם מעודף הגלוקוז. לכן, שתייה של המשקה עשויה לעזור במלחמה בסוכרת.
כיצד לצרוך: קחו עלי היביסקוס חליף ושטפו אותם. שימו את העלים ביחד עם כוס מים במיקסר וערבלו עד שתקבלו תערובת חלקה. קחו כף אחת מהנוזל שקיבלתם, הכניסו לכוס מים וערבבו. שתו את זה פעם ביום על בטן ריקה במשך 8 ימים.
משקה במיה + מי אורז
הבמיה עשירה בסיבים תזונתיים ועוזרת להוריד את רמת הסוכר בדם. הבמיה היא בין מזונות העל הבריאים ביותר, והיא עשירה בויטמינים ומינרלים, כל עוד לא מטגנים אותה.
כיצד לצרוך: חותכים את הבמיה לחתיכות. מכינים מי אורז על ידי הרתחת אורז בסיר ולאחר מכן ריקון המים לכלי אחר ללא האורז. שמים את חתיכות הבמיה בתוך מי האורז למשך הלילה. בבוקר סוחטים את הבמיה לתוך מי האורז. שותים על בטן ריקה כל בוקר או כל יום.

צנון לבן

צנון לבן (דאיקון) נחשב לתרופה טבעית שעוזרת בהפחתת הסוכר בדם. על ידי שילוב הירק הזה בדיאטה שלכם, תוכלו לחוות לא רק את היתרונות הבריאותיים שלו במאבק בסוכרת, אלא גם מהיותו מקור חדש של הויטמינים B1, B2, B3, B5, B6, B9, ו- C.
איך לצרוך אותו: את הצנון הלבן מומלץ לאכול כל יום. אפשר לשלב אותו בסלט ירקות.
מתכון לסלט צנון לבן: חותכים את הצנון לרצועות ארוכות ודקות. מוסיפים גזר וזנגביל. אוכלים את הסלט טרי.

עלי בטל

עלי הבטל ידועים כבעלי השפעה טיפולית על רמות הגלוקוז בדם. בארץ קשה להשיג את עלי הבטל הנפוצים באסיה, במדינות כמו הודו וסרי לנקה, אבל אפשר למצוא באינטרנט מדי פעם חקלאים המספקים עלים אלה בישראל.
כיצד לצרוך: אתם יכולים לאכול את העלים טריים. או שאתם יכולים להכין אותו בשייק עם ירקות ירוקים אחרים. תוכלו להוסיף לתערובת העלים קצת דבש גולמי או סילאן כדי להפחית את הטעם המר של העלים.

דבש גולמי וקינמון

אנשים הסובלים מסוכרת צריכים למצוא תחליפי סוכר כדי להפחית את הסיכון להעלאת רמות הגלוקוז כשהם אוכלים מתוק. אומרים כי דבש גולמי עשוי להיות בעל השפעה מועילה על ירידה במשקל והורדת השומנים בדם, עם זאת, מחקר שנערך על ידי חוקרים איראנים מייעץ לאכול דבש גולמי בזהירות. הוספת קינמון לדבש הגולמי עשויה להפחית את רמת הסוכר בדם ולנקות את המערכת מכולסטרול רע.
כיצד לצרוך: קחו מקלות קינמון והרתיחו אותם. צקו את מי הקינמון לספל והוסיפו כפית דבש. שתו את תה הקינמון על בסיס יומי.

דבש גולמי עם יוגורט

הפרוביוטיקה שביוגורט הרגיל גורמת למעיים לעבוד טוב יותר ולייצר את הכמות הנכונה של הורמונים שיפעלו עבור חילוף החומרים. היא גם עוזרת להפחית את רמות הסוכר בדם.
כיצד לצרוך: קחו 2 כפות של דבש גולמי. הוסיפו לקערה של יוגורט רגיל וערבבו. איכלו מדי יום על בטן ריקה.

דבש גולמי עם עלי מנטה יבשים

לעלי מנטה מיובשים (הן הנענע והן המנטה) יש השפעה טיפולית מיטיבה על אנשים עם סוכרת, ולכן הוספתם לדיאטה יכולה להועיל בהתמודדות עם הסוכרת.
כיצד לצרוך: קחו קערה קטנה של אבקת מנטה. הוסיפו 2 כפות של דבש גולמי וערבבו. הוסיפו כף של הדבק שנוצר לתוך כוס מים פושרים. שתו מדי יום על בטן ריקה.

מיץ בננה ירוקה

בבננות לא בשלות יש פקטין ועמילן עמיד המסייעים להפחית את הסוכר בדם מיד לאחר הארוחה. לכן, צריכת מיץ בננה בוסרית יכול להיות מועיל מאוד.
כיצד לצרוך: מקלפים בננה ירוקה (בוסר). פורסים את הבננה ומכניסים את הפרוסות למים רותחים למשך 2 דקות.
מסננים את המים ומכניסים את הפרוסות למערבל. מערבבים עד שמתקבל נוזל חלק ומוסיפים מים. שותים כל יום על קיבה ירוקה או אחרי ארוחה.

אבקה איורוודית: זרעי כוסברה, זרעי חילבה, זרעי שומר, זרעי כמון, אבקת כורכום

תערובת איורוודי של הזרעים הבאים יכולה לעזור להפחית את רמת הסוכר בדם ולשחזר את הייצור הנורמלי של האינסולין: כוסברה, חילבה, שומר, כמון, אבקת כורכום.
כיצד לצרוך: לוקחים כפית של כל זרע וכפית של אבקת כורכום.
את זרעי החלבה צולים במחבת במשך דקה או שתיים ומניחים בצד.
צולים את הכמון, השומר והכוסברה ביחד. טוחנים את כל החומרים בבלנדר ומוסיפים את הכורכום. לוקחים כפית מהאבקה ומכניסים אותה לכוס מים. מערבבים ושותים את המים פעמיים ביום לפני ארוחת הבוקר והערב. לאחר 3 ימים, בודקים את רמת האינסולין והגלוקוז.

תה ג'ינסנג

תה ג'ינסנג ידוע גם ביכולת להוריד את רמות הסוכר בדם אצל חולי סוכרת.
כיצד לצרוך: לוקחים שורש ג'ינסנג וחותכים אותו לפרוסות. מודדים 3 גרם של השורש לכל כוס. מוסיפים מים רותחים ומשאירים במשך 5 דקות.
לוקחים את השורשים ומוסיפים עוד מים. שותים את התה על בסיס קבוע יומי.
אפשרות נוספת היא לקנות שקיות תה ג'ינסנג.
כמוסות שורש ג'ינסינג סיבירי המסייע בהעלאת רמות אנרגיה, הפחתת רמות סטרס,
איזון רמות סוכר בדם, שיפור פעילות מערכת החיסון ומערכת העצבים.

תה ג'ינגר (זנגביל)

הרבה אנשים יודעים שג'ינג'ר הוא תרופה נהדרת להצטננות. אבל מה שפחות ידוע זה שהוא מסייע לירידה ברמת הגלוקוז. צריכת זנגביל מפחיתה את רמת הסוכר בדם ב -35%, ומגבירה את הייצור של האינסולין ב -10%.
כיצד לצרוך: לוקחים שורש זנגוויל ומקלפים אותו. חותכים את השורש ומכניסים אותו לספל. יוצקים מים רותחים. אפשר להוסיף כפית דבש גולמית כדי להוסיף מתיקות. שותים את התה מדי יום.

שום וקארי

אבקת הקארי והשום עוזרים להפחית את רמות הסוכר בדם. לכן המאכל צ'יקן טיקה מאסאלה הוא לא רק טעים, אלא גם מועיל למי שמתמודד עם סוכרת. תוכלו להכין עוף או טופו ברוטב טיקה מאסאלה או להזמין את זה במסעדות הודיות.

ברוקולי ועלים ירוקים אחרים

לדבוק בדיאטה בריאה היא אחת ההחלטות הטובות ביותר שאדם שאובחן בסוכרת סוג 1 או 2 יכול לעשות. שילוב של ירקות, כגון ברוקולי ותרד, בדיאטה יכול להפחית את רמות הגלוקוז ולהחזיר את ייצור האינסולין למסלול.
איך לצרוך: לאכול כמה שיותר מדי יום ורצוי טרי, בסלטים ובשייקים.

משקה אלוורה

אנשים עם סוכרת מסוג 2 יכולים לראות ירידה ברמת הגלוקוז לאחר צריכת אלוורה.
כיצד לצרוך: שוטפים עלה אלוורה. סוחטים את הג'ל ואת המיץ לתוך צנצנת. מוסיפים מים כדי לפזר את הג'ל. מוסיפים דבש גולמי או מיץ לימון לטעם טוב יותר. שותים מדי יום.
תמצית אלוורה מרוכזת המכילה את הרכיב אייסמאנאן

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות