חפש

8 חיות שנראות חמודות אבל הן בעצם מאד מסוכנות

משחר האנושות לבני האדם היה קשר סימביוטי עם כמה מינים של בעלי חיים. אבל כמו כל דבר אחר, בני האדם נוטים לשפוט בעלי חיים על פי איך שהם נראים. אם בעל חיים נראה חמוד ושקט, אנשים מניחים שהוא עדין ויפה נפש. אבל כמו שאומרים, מראה יכול להטעות.
כמה מן החיות המסוכנות ביותר על פני כדור הארץ נראות מקסימות ואפילו יפות. הנה כמה מהיצורים הכי חמודים שהכי בא לחבק והם הכי קטלניים בעולם.

ברבורים

זה נראה כל כך כיף לתת לברבור להניח עליך את הצוואר שלו וללטף אותו, אבל העוף האצילי הזה יכול להיות מאד טריטוריאלי, במיוחד במהלך עונת הרבייה.
סיפור שממחיש את מה שהחיות היפהפיות האלה מסוגלות לעשות הוא סיפורו של הברבור חניבעל. התוקפנות שלו לא ידעה גבולות כשברבורים אחרים נכנסו לשטחו. הוא תקף 37 ברבורים והרג 15 מהם בדרכים אכזריות. הוא היכה אותם בכנפיו, ניקר אותם במקור שלו ואף הטביע אותם על ידי החזקת ראשיהם מתחת למים. מה שמטריד עוד יותר הוא העובדה שלאחר כל טבח, הוא הראה את הפגרים לצאצאיו ונפנף בגאווה את כנפיו.
לברבורים שבתמונה אין קשר לסיפור (מקור)
תמנון כחול טבעות
התמנון כחול הטבעות נראה כמו יצור ים מקסים. הצבעים המרהיבים המסודרים בדפוס מדהים על הגוף שלו והשחייה האיטית והעדינה, עם ההתחפרות הביישנית בחול, גורמים לך לחשוב שזהו יצור ימי ביישן ומתוק. אבל החיה היפהפיה והמרשימה הזאת היא גם אחת מהחיות המסוכנות ביותר בעולם. יש לה מספיק ארס בגוף הזעיר שלה, שהוא בגודל של כדור גולף, כדי להרוג כמעט 26 בני אדם בוגרים בתוך מספר דקות.
התמנונים כחולי הטבעות חיים באוקיינוס השקט, באוקיינוס ההודי ובחופי אוסטרליה ויפן. מה שמפחיד זה שהעקיצות שלהם אינן כואבות כלל ולכן מתעלמים מהן, ואם לא מקבלים טיפול תוך 90 דקות, פשוט מתים. עד עכשיו לא נמצא נסיוב לארס הזה, לכן זוהי אחת מהחיות הקטלניות ביותר בעולם.
תמנון כחול טבעות (מקור התמונה)
דג הנפוחית (אבו נפחא)
במבט ראשון, הדג אבו נפחא נראה כל כך חביב עם הלחיים השמנמנות והעיניים מלאות הנשמה. דגי אבו נפחא שוחים לאט ונראים כמו יצורים שלווים ששום דבר לא מזיז להם, אבל ברגע שהם מרגישים מאוימים הם הופכים לפראיים מאד. הם משתמשים בבטן האלסטית שלהם בשביל לבלוע כמויות גדולות של מים ואוויר כדי להתנפח ולהפוך לכדור גדול פי שניים מגודלם המקורי. מלבד המראה המפחיד, מה שמסוכן בהם הוא שהם מאד רעילים. דגי האבו נפחא מכילים טטרודוטוקסין שהוא רעל קטלני פי 1000 יותר מציאניד. כמו התמנון הכחול, גם לארס של דג הנפוחית אין תרופה.
גרגרן
באנגלית קוראים לגרגרן וולברין (Wolverine). יכול להיות שאתם מכירים את הוולברין מהקומיקס של מארוול ומהסרטים על שמו. בעל החיים שעל שמו נקרא הגיבור של מארוול הוא גרגרן שטורף כמעט כל מה שנקרה בדרכו. באופיו הוא ביישן ואינו מתקרב לבני אדם, לכן הוא יכול להיתפס כחמוד ועדין, אבל האמת היא שהוא חיה נטולת פחד, תוקפנית ובעלת כוח רב. הגרגרן (נכון שזה שם חמוד?) השייך למשפחת הסמוריים, יכול להבריח בקלות להקת זאבים או דוב משחר לטרף. השיניים הארוכות והחדות שלו ביחד עם הציפורניים הנשלפות הופכות אותו למכונה הריגה מושלמת.
הקואלה
הקואלה נראה כמו דובון חמוד, עם עיניים גדולות, אף פחוס וידיים שמחבקות באופן תמידי את העץ. הקואלה הוא לא דוב ולא קוף, אלא יונק כיס ממשפחת הקואליים בסדרת הקנגוראיים. כמה שהוא נראה חמוד, אל תתנו למראה שלו להטעות אתכם. כאשר הם חשים בסכנה, הם מסוגלים לקרוע את האויב לגזרים.
אישה בשם מרי אן פוסטר מדרום אוסטרליה, טיילה יום אחד עם הכלבים שלה, וכשהם התחילו לנבוח על קואלה שעמדה מתחת לעץ, במקום לטפס על העץ, הקואלה רץ לעבר שני הכלבים ותקף אותם ואת מרי אן שניסתה להבריח אותו. (מקור הסיפור)
בדרך כלל הקואלות מתעלמים מבני האדם, והם תוקפים רק כשהם מרגישים מאוימים.

צפרדע חץ רעילה

צפרדע חץ רעילה היא צפרדע צבעונית שנראית מדהים. כמעט לכל הסוגים השונים של הצפרדעים השייכים לאותה משפחה יש דפוסי צבע מרהיבים על העור שלהם.
צפרדעי החצים הרעילות נראות כמו ציורי אנימציה מקפצים ממקום למקום. צפרדע החץ הצהובה היא הצפרדע הרעילה ביותר לבני אדם. הרעל שמכיל עורה של הצפרדע יכול להרוג במקום 10-20 גברים או 1,000 עכברים. האינדיאנים של דרום אמריקה, בני עם האימברה, עשו שימוש ברעל של צפרדעי החץ הרעילות ככלי נשק וצייד בחיצי הרעל שלהם.
מקור התמונה
הקזואר
הקזואר הוא אחת מהציפורים הגדולות ביותר בעולם, והוא גם מאוד בלתי צפוי ותוקפני. המראה שלהם יכול לגרום לכם לחשוב שהם חמודים או מטופשים בגלל ההליכה שלהם ובגלל שהם אוהבים להשתטח על הרצפה לפעמים, אבל הם מסוגלים להרוג אדם בקלות.
אלה ציפורים גדולות שיכולות לרוץ מהר מאוד, לעתים קרובות להגיע למהירות של 50 קמ"ש והם יכולים גם לקפוץ לגובה של מטר בקלות. אבל מה שבאמת מפחיד זה 12 הטפרים הארוכים שיש להם בכפות הידיים. הבוהן השנייה של הקזוארי היא כמו מסמר חד ארוך שיכול לקרוע את העור.
במחוז אלצו'אה שבפלורידה נמצא אדם שמגדל קזואר בחווה מת, לאחר שלפי חקירת המשטרה, נבעט על ידי הקזואר שלו ברגלו המלאה בטפרים. (מקור הסיפור)
הקזואר הוא העוף המסוכן ביותר בעולם והוא חי באוסטרליה ובפפואה גינאה החדשה. הוא דומה במראהו לעוף אוסטרלי אחר – האמו. הוא מגיע לגובה של עד 1.80 מטר ושוקל עד 60 קילוגרם.
מקור התמונה
הלוריס האיטי
לוריס איטי הוא אחד הפרימטים הקטנים והחמודים ביותר שחיים על כדור הארץ. עם זאת, מה שבאמת גורם להם להיות מיוחדים זה זה שהם רעילים. יש להם בלוטה ממש מתחת המרפקים שלהם אשר מייצרת רעל. ללוריס האיטי יש דרך ייחודית ליצירת הרעלן. הוא מלקק את הבלוטה ליד המרפקים כדי לערבב את הרעל המופרש עם הרוק שלו. הלוריס מפזר את הארס על הפרווה שלו ומפנה אותה כלפי הטורף המאיים עליו. הטורפים מריחים את הרעל ומעדיפים לוותר.
כשהלוריס האיטי מרגיש בסכנה, הוא יכול גם להכניס את הראש שלו בין המרפקים, למצוץ את הארס ואז לנשוך את התוקף העומד מולו כהגנה. הנשיכה מכאיבה מאד ועשויה לגרום לתופעות אלרגיות חמורות אצל בני אדם. היה מקרה שאדם לקה בהלם אנפליקטי בעקבות נשיכה של הלוריס האיטי.




הלוריס האיטי- הייתם מאמינים שיצור כל כך חמוד הוא כל כך מסוכן? מקור התמונה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות