חפש

9 מקומות מדהימים לנסוע אליהם שלא מלאים בתיירים

בעולם יש הרבה ערים מתויירות שהגיעו למצב של עודף מבקרים. ברצלונה, אמסטרדם וונציה הן חלק מהערים שקורסות תחת עומס התיירים. לתושבים המקומיים קשה לגור במקום שמסתובבים בו כל כך הרבה אורחים זמניים שעושים פקקים ברחובות, רעש ולכלוך, והרבה פעמים לא מוציאים מספיק כסף בכדי שזה ייתן תמורה לאירוח. עידן הלואו קוסט גרם לכך שאנשים לא מפסיקים לטוס לחו"ל. גם הרשתות החברתיות גורמות לאנשים להיפתח לעולם ולרצות את כל היופי שיש לו להציע.
בגלל המצוקה ההדדית, גם של תושבי המקומות המתוירים וגם של התיירים עצמם שהחופשה החלומית שלהם נהרסת בגלל הצפיפות הרבה במקומות אלה, אספנו לכם כמה מקומות מדהימים שעדיין לא הפכו ליעדי תיירות פופולריים מדי. מומלץ לבקר בהם מהר, לפני שגם הם יתמלאו בתיירים עד אפס מקום:

פורטוגל, האי פלורס

האי פלורס שבפורטוגל הוא אחד מהמקומות היפים ביותר בעולם. האי נמצא ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו. יש בו פארק לאומי עם חי וצומח ייחודי. הוא ממוקם בנקודה המערבית ביותר של איי האיים האזוריים שליד חוף פורטוגל. משמעות שם האי בפורטוגזית היא "מפרץ פרחים" כי כמעט כל השטח שלו מכוסה בפרחים צבעוניים שונים. עוד יש באי מעיינות חמים טבעיים, מפלים מרהיבים, לגונות, שדות אורז, כפרים נעימים, אגמים, הרי געש, ומערות. באי פלורס יש אגמים יפהפיים עם קירות תלולים שנוצרו בתוך מכתשים שיצרו הרי הגעש שלו. גן עדן לחובבי טבע!
מקור התמונה

מקור התמונה
ספרד, סטניל דה לה בודגאס
הכפר סטניל דה בודגאס נבנה בתוך סלעי ענק בדרום ספרד לפני 800 שנים. התושבים המקומיים קוראים לה "עיר מתחת לסלעים". הקירות והגגות של בתי התושבים הם חלקים של סלעי בזלת ענקיים. הם מגנים בצורה מצוינת על המקומיים מפני השמש הלוהטת בקיץ והקור העז בחורף. בעיירה שנמצאת באנדלוסיה, במחוז קדיז, גרים כ-3,000 תושבים. היא משתייכת לשרשרת ארוכה של כפרים שמשובצים ברכס הדרומי של מדינת סביליה ויוצרים תמונת נוף מרהיבה. עוד תמצאו בכפר קונדיטוריות וברים מעולים, מהטובים ביותר בחבל ארץ זה. מקומות לינה בסטניל
מקור התמונה

מקור התמונה
מלטה, כפר פופאי
הכפר פופאי בנוי מבתי עץ קטנים שנבנו במקור לצילום הסרט פופאי המלח בשנת 1980. בימים אלה, זהו אתר נופש עם פארק שעשועים, הפלגות סביב המפרץ, חוף ים ונופים מדהימים. הפנים של כמה בתים עדיין מעוטרים באותו אופן כפי שהיו במהלך הצילומים של הסרט. אפשר להצטלם במקום לסרטון על סט הצילומים המקורי של פופאי ואפשר להפליג בים סביב האי. מקום הלינה הקרוב לכפר פופאי הוא בעיר מליאה שבמלטה.
קישור לאתר של הכפר של פופאי

מקור התמונה
גרמניה, רוטנבורג על הטאובר
רוטנבורג על הטאובר היא עיירה מימי הביניים שנמצאת על הדרך הרומנטית, במחוז אנסבך במדינת בוואריה שבגרמניה. העיירה מפורסמת ברובע השמור מימי הביניים, המהווה יעד תיירות חשוב. העיר הנמצאת מעל נהר טאובר, שומרה בצורתה המקורית מימי הביניים ויש בה חומות, מגדל שמירה ורחובות מרוצפים עתיקים. בגלל שיש בעיר המון תיירים, מומלץ לבוא לא בעונת התיירות ואם כן, אז לסייר בה בשעות הערב והלילה. הכי כיף לישון שם בבית מלון באווירת ימי הביניים האפלים. במקום אפשר לזלול גם את העוגות המקומיות Schneeballen שאפשר למצוא כמעט בכל מקום, שהן מעין כדור בצק טעים מצופה בכל מיני דברים. קישור למקומות לינה ברוטנברג אוב דר הטאובר.
עוגיות Schneeballen-העוגיות המפורסמות של רוטנבורג (מקור)

מקור התמונה
איטליה, האי איזולה בלה
ללא ספק, האי איזולה בלה (Isola Bella), האי שנמצא באגם מאג'ורה שבצפון איטליה, הוא אחד האיים היפים ביותר בעולם. באי נמצא ארמון בורומאו המפואר, גן בוטני מדורג מדהים, טרסות ומזרקות שתופסים כמעט את כל שטח האי. תוכלו גם לראות טווסים לבנים, הידועים כציפורים מלכותיות, נודדים בשלווה בגנים. אל האי מגיעים בסירות קטנות, בשיט שנמשך כ 5-7 דקות. העיר הקרובה לאי היא סטרסה, והיא נמצאת על גדת האגם מאג'ורו שהוא כולו מלא באטרקציות מדהימות לתיירים. מקומות לינה ליד האי איזולה בלה שבאגם מאג'ורו.
מקור התמונה

בלאגאי, בוסניה והרצגובינה
בלאגאי (Blagaj) הוא כפר זעיר השוכן על גדות נהר בונה ( Buna ) בין מפלים קטנים, מוקף במים תכולים, בדרום מזרח בוסניה הרצגובינה. הכפר מלא בבתים לבנים קטנים ומנזר שכולם נמצאים תחת צוק תלול. זהו מקום קדוש לדרווישים ולסופרים שבנו את הכפר בפינת גן עדן זו. מטיילים מספרים שבכל מקום שתימצאו בבלאגאי, יראה לפניכם נוף מופלא. מקומות לינה בבלאגאי
מקור התמונה

מקור התמונה
צרפת, קולמר
העיר קולמר שבצרפת יכולה להחליף את ונציה. אם אתם רוצים לשוט בגונדולה לאורך תעלות ציוריות ולטעום מאכלים מקומיים מדהימים, בקולמר תוכלו לעשות את זה בלי להתחכך באלפי תיירים. קולמר נמצאת במיקום מעולה בחבל אלזס והיא נקראת גם "ונציה הקטנה". יש בה עיר עתיקה עם מדרחוב מלא בחנויות ודוכנים צבעוניים, מבנים עתיקים מימי הביניים וסמטאות צבעוניות בגווני פסטל. חוץ מזה קולמר היא גם בירת היין של חבל אלזס ומיוצרים בה היינות הלבנים הטובים בעולם. אפשר לטייל בעיר ברכבת תיירים ולהקשיב להדרכה גם בעברית. בעיר יש בית כנסת עתיק ומסעדה כשרה וגם כנסייה דומיניקנית עתיקה ומרשימה.
מקור התמונה

מקור התמונה
פרו, הואקצ'ינה, איקה
אחרי אירופה, הרחקנו עד דרום אמריקה. הואקצ'ינה (Huacachina) היא עיר שהיא בעצם נווה מדבר באמצע המדבר העצום. הדרך מלימה, בירת פרו, למקום היפה הזה אורכת כחמש שעות. אוכלוסיית העיר היא כ-200 אנשים, אז אם בא לכם להתרחק קצת מהעולם, זה המקום בשבילכם. אטקרציה במקום היא גלישה בגלשן-חול על הגבעות הפרואניות הבלתי נגמרות. בעיר הקטנה יש כמה בתי מלון, חנויות ולגונה ירקרקה שמייחסים למימיה סגולות מרפא. סביב הלגונה צומחים עצי דקל ועוד סוגים של עצים שגורמים למקום להיראות כמו נווה מדבר יפהפה. השקיעה בהואקצ'ינה צובעת את המים בצבע זהוב קסום. העיר הקרובה היא העיר הספרדית איקה, והיא נמצאת בסך הכל במרחק של 5 דקות נסיעה אם מתחשק לכם לבקר גם בעיר הגדולה.
גלישה בחולות הואקצ'ינה- מקור התמונה

גלישה בלילה בהואקצ'ינה, איקה, פרו (מקור)

תצפית על נווה המדבר (מקור)
גואטמלה, אנטיגואה
העיר אנטיגואה (Antigua) בגואטמלה נמצאת כ- 40 ק"מ מדרום מערב לעיר הבירה גואטמלה סיטי. בעיר העתיקה תוכלו לראות בניינים בסגנון בארוק קולוניאלי, בתים צבעוניים, כנסיות ושרידים של מבנים עתיקים. אנטיגואה נוסדה בשנת 1543 והיתה עיר הבירה של גואטמלה עד לשנת 1773, אז נחרבה ברעידת אדמה ובמקומה הפכה גואטמלה סיטי לעיר הבירה. תושבי העיר ברובם הם בני תערובת של ספרדים ובני המאיה.
ליד העיר שלושה הרי געש גבוהים: אגואה Agua מדרום, ואקטננגו Acatenango ופואגו Fuego מדרום מערב שהוא הר געש פעיל.
יש באנטיגואה שפע של אטרקציות ובסביבה הקרובה שלה יש עוד כפרים, עיירות, אגמים והרי געש שמומלץ לטייל בהם.
מקומות לינה באנטיגואה, גואטמלה
רחוב באנטיגואה בערב (מקור התמונה)

רחוב באנטיגואה כשברקע הר הגעש אגואה (מקור התמונה)

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות