חפש באתר

10 טריקים להפעיל על הגוף שכדאי לכם לדעת

הגוף שלנו הוא מכונה מסובכת להפליא ולפעמים קשה לשלוט בו. יש דברים שפשוט קורים מעצמם, כמו התעטשות או שיהוקים שמערכת העצבים האוטונומית אחראית עליהם, או מצב רוח רע שנופל עלינו פתאום בלי סיבה שאנחנו מודעים עליה שעליו אחראי המוח שלנו. יש דרכים להתמודד עם התגובות האלה ולשלוט בהן, כדי לחיות טוב יותר. אספנו בשבילכם כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם תגובות ופעולות של הגוף שאתם רוצים להיפטר מהן או להיפך, לגרום להן לקרות.

לא רוצים להתעטש? ליחצו עם האצבעות על גשר האף

כאשר מגרים את העור שעל גשר האף, המוח מקבל אות אזעקה ובולם את כל התהליכים האחרים, כולל את רפלקס העיטוש. ובמקרה ההפוך, אם אתם רוצים להתעטש ולא יכולים לעשות את זה, הסתכלו על אור בהיר. האור גורם לעצב הראייה לשלוח אות למוח, חלק ממנו מורגש על ידי העצב שמעביר גירויים מהאף למוח. המוח חושב שיש גירוי באף והתוצאה היא עיטוש.
Photo by Brandon Nickerson on Pexels.com
כדי להפסיק לשהק, ליחצו קוביית קרח על הלשון
לכל אחד יש מתכון משלו נגד שיהוקים: להיבהל, לעצור את הנשימה, לבלוע קוביית סוכר ועוד. הטיפים שלנו הם: ללחוץ קוביית קרח על הלשון, או להתכופף מעל הכיור ולשתות מים היישר מן הברז.

אם הרגל שלכם נרדמה, נענעו את הראש

מכירים את ההרגשה הלא נעימה שהרגל או היד נרדמת? זה מרגיש כאילו דוקרים אתכם שם עם סיכות ומחטים. בפעם הבאה שזה יקרה לכם, במקום לחכות שזה יעבור, טלטלו את הראש. זה מרגיע את השרירים ואת מערכת העצבים ותחושת ה"סיכות והמחטים" תחלוף תוך דקה.

כדי להיפטר מהתכווצות שרירים בצד ימין של הגוף תוך כדי ריצה או הליכה, צריך לנשוף כשצועדים על רגל שמאל

אותו כלל חל כאשר הצד השמאלי נתפס- נושפים כאשר צועדים על רגל ימין, ומעסים את הצד הכואב מעט.
כאשר עושים פעילות גופנית, הדם זורם אל השרירים עובדים. ללא חימום נאות, הדם אינו מתפשט באופן שווה, וכך, נוצר גודש בכבד ובטחול. איברים אלה מתחילים ללחוץ על הסרעפת. הנשיפה משחררת את הסרעפת ומקלה על השרירים המכווצים.

הפעילו את זיכרון העל שלכם עם ענף רוזמרין

אם אתם צריכים ללמוד משהו בעל פה, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות הפוטנציאל של הזיכרון החבוי שלכם. תקראו את החומר בלילה, כשאתם שוכבים במיטה ומריחים את עלי הרוזמרין. מחקרים מצאו שהרוזמרין עוזר למוח לקלוט את המידע הדרוש ולאחר מכן זה יעזור לכם להשיג תוצאות טובות יותר. מקור

כדי להתעורר מהר יותר, עיצרו את הנשימה

אם קשה לכם לקום מהמיטה ואתם מרגישים רדומים, עיצרו את הנשימה ואז הגוף שלכם יגרום לכם לקפוץ מהמיטה. כשאתם עוצרים את הנשימה, קצב הלב מואץ והמוח שולח פקודה לגוף להיכנס למשטר פעילות. אבל אל תשתמשו בטריק הזה יותר מדי. התעוררות פתאומית גורמת למתח וזה לא טוב ללב.

מצוברחים? שימו עיפרון על הפרצוף

הסוד הוא פשוט. כשאתם מחזיקים את העיפרון מעל לפה, זה גורם לשרירים שמעורבים בחיוכים לפעול. הפעולה של השרירים מפעילה את התקשורת העצבית למוח והוא מתחיל לייצר אנדורפינים. בסופו של דבר, החיוך יגיע באופן טבעי.

אם אתם רוצים לרמות את הפוליגרף תצבטו את האף

אם אתם עצבנים והלב שלכם פועם מהר מדי, ציבטו את קצה האף שלכם וסיגרו אותו עם האצבעות, ואז תסתמו את האוזניים ותנשפו בחדות. הלחץ בתוך האוזניים ישתנה.

אם משהו מדאיג אתכם, תמצצו את האגודל

מציצת האגודל היא פעולה שמרגיעה את המוח. תגובה זו יכולה להיות מוסברת על ידי גירוי עצב ואגוס, מה שגורם ללב לפעום לאט יותר וללחץ הדם לרדת. אם אתם נמצאים במצב מדאיג כשאתם במקום ציבורי, תוכלו לקמץ את כף היד לאגרוף ולהשאיר את הבוהן מוטית כלפי מעלה, ותנשפו עליו.
Photo by Cflgroup Media on Pexels.com
כדי לשמוע יותר טוב, סיתמו את האוזניים
כאשר אתם במועדון או קונצרט, המוזיקה חזקה מאד, ואתם לא מצליחים לשמוע את מי שמדבר איתכם. הפיתרון הוא לשים אצבעות על האוזניים וללחוץ על הטראגוס, החלק הקטן שליד חור האוזן, לתוך האוזניים. הטריק הזה משמש באופן קבוע זמרים, מה שתמיד נראה לנו כאילו הם רק מתקנים את האוזניות שלהם.

בונוס: איך לעבוד על המוח ולהרגיש כאילו נכנסתם לעולם אחר


רוצים להרגיש הזיות, כאילו אתם בעולם אחר? נסו את אפקט גנזפלד: הפעילו את הרדיו, וכוונו אותו על תחנה שמשמיעה "רעש לבן" מונוטוני.
חיתכו כדור פינג פונג לשניים. בעזרת סרט דבק, הצמידו את החצאים לעיניים. עכשיו תשכבו ליד הרדיו ותירגעו. תוך 10-20 דקות תתחילו להרגיש תחושות בלתי רגילות ואפילו הזיות. זה קורה בגלל שהמוח שלכם אינו מקבל גירויים, לא של שמיעה ולא של ראייה וזה גורם לו לפרש את המציאות בצורה אחרת. היוונים הקדמונים השתמשו בדרך זו. התלמידים של פיתגורס היו חיים במערות חשוכות כדי לקבל חוכמה דרך חזיונות. כורים שנלכדו במכרות בעקבות תאונות, דיווחו לעתים קרובות על הזיות וחזיונות כשהיו שרויים בחושך כמה ימים. גם חוקרים בקוטב הצפוני שלא ראו דבר חוץ משלג לבן במשך זמן ממושך דיווחו על הזיות ומצב נפשי שונה.
אם ניסיתם את הטיפים ששיתפנו, נשמח אם תגיבו ותספרו לנו. אל תשכחו לשתף את המאמר עם החברים שלכם, שצריכים גם להיות מודעים לטריקים האלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה