חפש

6 סיפורים על האבות הכי טובים בעולם

אמא יש רק אחת, אבל זה לא אומר שלא צריך להעריך את אבא.
לפניכם כמה סיפורים מרגשים על אבות שעשו מעשים הירואיים ויוצאי דופן עבור הילדים שלהם, אבות עם תעוזה ויצירתיות שחושבים מחוץ לקופסה:

1. האב שרץ טריאתלון כשהוא נושא את בתו שסובלת משיתוק מוחין
ריק ואן ביק הוא אב מסור שהשתתף בטריאתלון כשהוא מחזיק על ידיו את בתו מדי בת ה-13 שסובלת משיתוק מוחין.
בארה"ב רבים מכנים אותו "האב של המאה".
במהלך ארבע השנים האחרונות ריק ואן ביק השתתף ביותר מ-70 אירועים ביחד עם בתו, חלקם חצאי מרתונים, חלקם טריאתלונים וחלקם אירועי ספורט אחרים, כששניהם ביחד מהווים את "צוות מדי".
כשהוא רץ הוא מחזיק אותה על ידיו, כשהוא רוכב על אופניים הוא נושא אותה בעגלה ובחלק של השחיה הוא דוחף אותה כשהיא בתוך קיאק. את כל הספורט הזה הוא עושה איתה בגלל שהיא נהנית מפעילויות מחוץ לבית. קישור לכתבה

2. האבא שלובש חצאית כאות הזדהות עם בנו בן ה- 5
כדי להראות תמיכה בנטייה למלתחה לא קונבנציונלית של בנו בן ה-5, נילס פיקר לא רק מדבר אלא גם עושה.
האבא הגרמני המסור מספר שהוא לובש בגדי נשים ושם אפילו לק, כדי שבנו ירגיש בנוח עם רצונו לצאת החוצה בשמלות וחצאיות.
התמונה של פיקר והבן שלו בבגדים אדומים, הבן בשמלת ספגטי והאב בחצאית ארוכה, פורסמה ברשת וקיבלה המון פידבקים חיוביים לצד כמות מזערית של כינויי גנאי ופידבקים מעליבים.
פיקר סיפר שהם גרים בעיירה קטנה שבה לכל אחד יש מה להגיד על כל דבר. לכן הוא החליט לעמוד לצד בנו ולצאת לרחוב כשהוא לבוש כמוהו.  קישור לכתבה

3. האבא ששכר שחקנים שיהרגו את הדמויות הוירטואליות של בנו
שיאו פנג בן ה-23 לא רצה לעבוד. הוא העדיף לשחק במשחקי וידאו במחשב כל היום.
ראה זאת אביו ויכעס מאד. כדי להפסיק את זה הוא שכר שחקני מחשב אחרים (גיימרים) שיהרגו את כל הדמויות של בנו.
לא ברור איפה האב מצא את השחקנים האלה שהיו יותר טובים מבנו במשחק או ברמה גבוהה יותר, אבל הוא חקר והצליח. בכל פעם שבנו נכנס למשחק, השחקנים האלה היו הורגים את הדמויות שלו עד שהוא התייאש.
האם הוא מצא בעקבות זאת עבודה? לא ברור, אבל כנראה שלא היתה לו ברירה.
(השאלה היא מה עושים השחקנים שהרגו אותו כל היום, האם להרוג דמויות וירטואליות בשכר זה נחשב לעבודה?)

4. האבא שהפך את הילד שלו לגיבור על
ואו, תודו שאתם מקנאים בילד הזה.
אבא שלו הוא אנימטור שעובד בחברת הסרטים Dreamwork והוא הכין מהסרטונים שלו סרטוני סופר על, שבהם הילד מככב כגיבור. לאבא קוראים דניאל האשימוטו והוא שילב אפקטים של התוכנה Adobe AfterEffects כדי להפוך את בנו ג'יימס לבעל כוחות על מיוחדים.


הילד מעלה באש צעצועים בחנות עם חרב אור


הסכנה שברצפה רטובה


האקדח שתולה אותך על התקרה


רצפת הלבה


פיצוץ לגו

5. האבא שנשא נאום חתונה מרגש בחתונתה של בתו
אחד הדברים המרגשים בחייו של הורה הוא לחתן את הילד שלו. למסור אותו או אותה לבן/בת זוג כדי שיתחילו חיים חדשים ביחד כשאתה ההורה לוקח צעד אחורה ויוצא מהתמונה.
האבא שבסרטון הבא נשא נאום מרגש עד דמעות בחתונתה של בתו, הרי הוא לפניכם (אמיתי לגמריי):
"פיליפ, אני רוצה לספר לך סיפור... וכמו כל הסיפורים הטובים זה מתחיל בערך כך:
לפני הרבה שנים היה אבא, ובמקרה שאינך מבין, האבא הזה הוא אני.
לאבא הזה היה ילד מקסים והוא היה מאד מאושר, עד שיום אחד הוא גילה שאשתו בהריון והיא עומדת ללדת שוב.
אז נשאתי תפילה- 'אלוקים, אם זה רצונך, אנא עשה שזו תהיה בת'. והוא שעה לתפילתי. אני הייתי הראשון שנשא אותה על הידיים.
הבטתי בבתי שזה עתה נולדה ונשאתי עוד תפילה: 'אלוקים, אנא עשה אותה בדמות אמה'. ואלוקים שעה לתפילתי. היא היתה מלאת אהבה ונתינה, כה טובה וכה רחומה.
אבל אז שמתי לב לפתע שאני נשאר קצת מחוץ לתמונה!
נשאתי עוד תפילה: 'אלוקים, אנא עשה אותה בדמותי' והוא שעה לתפילתי. היא למדה לנהוג בטנדר ובטרקטור, לטפל בחציר ובטבק.
האבא מביט בחתן פיליפ ושואל: "אתה מבין מה אתה עומד לקבל?"
הוא ממשיך בנאומו: 'אבל... בעת ובעונה אחת היא היתה מאד דעתנית, קשת עורף ורגשנית. אז פניתי שוב בתפילה לאלוקים: אלוקים, מספיק עם זה כבר, תעשה אותה עכשיו כמוך. ואלוקים שעה לתפילתי. הוא הפיח בה את התשוקה לאהוב ולשרת אנשים. היא הקדישה את חייה להיות אחות. היא החזירה אנשים לחיים ממצבי מוות ואחזה בידי אנשים בנשימת אפם האחרונה. הוא נתן לה לבצע שליחות והיא עשתה זאת ברחבי העולם. היא דחפה סירות קאנו בנהרות גועשים, שכבה על קרקעיתם כשכדורים שורקים סביבה, והכל רק כדי שתוכל להמשיך ולשרת אנשים.
אבל... עדיין היה משהו חסר. אז התפללתי שוב לאלוקים: 'אנא, עשה אותה מאושרת'.
ואז היא פגשה אותך.
האב מצביע על החתן הצעיר אשר לא מתאפק ומנגב דמעה מעינו.
"אתה רואה את המבט הזה על פניה של בתי?" הוא שואל ולא מחכה לתשובה "מעולם לא ראיתי את המבט הזה עד שהיא פגשה אותך. אני אסיר תודה לך על כך. היום אני נותן לך את הדבר הטוב ביותר שיש לי לתת. אני רק רוצה שתדע, לפני שאני עושה זאת, כמה קשה עבדנו- אלוקים ואני- כדי להכינה עד לכאן".
האב לוקח נשימה עמוקה ומסיים: "אז פיליפ... כשאני מוסר אותה כאן לך... אני מאמין שלא תתנגד שאתן לך עצה קטנה אחרונה. אלוקים ואני עבדנו קשה.... דיר באלאק.... אל תפשל!"

6. האבא שירד במשקל 13.5 ק"ג בשביל להציל את הבת שלו
בעיתות משבר אבות ילכו בשביל הילדים שלהם עד קצה העולם, יעשו הכל ויקריבו כל מה שיוכלו בשביל לעזור להם. הדוגמא ההירואית האחרונה היא של אדוארדו קמרגו מאילינוי שבארה"ב, שעל פי התוכנית בוקר טוב אמריקה הוריד יותר מ-13.5 ק"ג תוך חודשיים כדי להציל את הבת התינוקת שלו.


בחודש אפריל בשנה שעברה התגלה שג'זלין, בתו של אדוארדו שהיתה בת 5 חודשים, סובלת מאטרזיה ביליארית. כדי להחלים מהמחלה ג'זלין היתה צריכה לעבור השתלת כבד ואביה אדוארדו היה היחיד במשפחה שהיה יכול לתרום לה בגלל סוג הדם שלו. הוא החליט שהוא רוצה להיות התורם. בלי הניתוח, דרכי המרה של ג'זלין היו נחסמות והיא היתה לוקה באי ספיקת כבד, מה שהיה עלול לגרום למותה. ג'זלין עברה שני ניתוחים אך דבר לא עזר והרופאים אמרו להורים שהיא חייבת השתלת כבד.
הבעיה היתה שאדוארדו אובחן כבעל כבד שומני, כך שהוא נפסל מלהיות תורם לבתו.
אדוארדו, אב לשלושה ילדים כולל ג'זלין הקטנה, לא עשה פעילות גופנית מסודרת במשך שנים. כדי לשפר את מצבו הבריאותי ולהפוך לכשיר לתרומת כבד לבתו, הוא התחיל ללכת לחדר כושר ולרוץ מדי יום 6 קילומטרים בשעה. הוא התחיל גם דיאטה שמבוססת על ירקות, מים ושליטה בכמויות.
"היו ימים שהרגשתי שהברכיים שלי עומדות להתרסק והייתי מת לעצור ולעשות הפסקה" סיפר אדוארדו "אבל אז חשבתי על הבת שלי והחלטתי שאני חייב להמשיך".
העבודה שלו השתלמה. תוך חודשיים הוא הגיע למשקל של 81 ק"ג (קודם הוא שקל כמעט 100 ק"ג) והכבד שלו הגיע למצב של פחות מ-2% שומן.
בנובמבר 2012 ג'זלין עברה בהצלחה את ניתוח השתלת הכבד. כשהניתוח הסתיים, אדוארדו רצה לראות את הבת שלו מייד. האחיות אמרו לו לא לקום מהמיטה אך הוא התעקש, הלך 10 צעדים והתמוטט. הוא התאושש מהר ועבר לכיסא הגלגלים כדי להגיע מהר לבתו הקטנה ולהחזיק את ידה.
עכשיו, שנה אחרי זה, ג'זלין היא ילדה כמו כל הילדים ואביה התאושש גם הוא ומאושר מהדרך שעשה למען בתו.
 קישור לסרטון



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות