חפש

פירות יבשים- איך וכמה כדאי לאכול?

ט"ו בשבט הוא החג של הפירות היבשים. רובנו מכבדים או מתכבדים בפירות יבשים בלי לעשות חשבון כמה קלוריות, סוכר ושומן יש בהם תוך מחשבה שבגלל שזה פירות זה בריא. האמנם?
מסתבר שפירות יבשים לא מומלץ לאכול בלי הגבלה. מצד אחד, הפירות היבשים מכילים כמות גדולה של המינרלים סידן וברזל והם עשירים בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון המגנים מפני מחלות שונות. אבל למרות היתרונות הבריאותיים, מומלץ להגביל את צריכת הפירות היבשים מכיוון שהם מכילים רמה גבוהה של סוכרים וקלוריות, העלולים לגרום לעלייה במשקל.
חשוב להגביל את הכמויות אצל אנשים הסובלים מסוכרת, אי ספיקת כליות ורמות גבוהות של שומנים בדם.

פיצוחים - מומלץ לאכול בצורתם הטבעית או לאחר קלייה מהירה ללא תוספת מלח.

אגוזי קוקוס, קשיו ומקדמיה - עשירים יחסית בשומן רווי, לכן יש להקפיד על צריכה מאוזנת שלהם.

תאנה- מומלצת ביותר לפעילות מערכת העיכול. עשירה באשלגן, סידן, ויטמין B. עלי התאנה מוכרים גם כצמח מרפא.

תמר - עשיר בסיבים תזונתיים ולכן מסייע בפעילות מערכת העיכול. מכיל ריכוז גבוה של המינרל מגנזיום הידוע בהשפעתו המרגיעה ומקל בזמן אלרגיות.

תמר הינדי (גרסיניה)- מכיל את חומצת HCA שמחקרים מצאו כי היא מסייעת בירידה במשקל, בהאצת חילוף החומרים, בהגברת תחושת שובע וריסון התאבון.

חרוב - מקל במקרים של שלשולים.

שזיפים מיובשים - מסייעים במקרי עצירות ולכן לנוטים לסבול מעצירות מומלץ לאכול כל בוקר על קיבה ריקה 2-3 שזיפים מיובשים שהושרו במים במשך הלילה.

אגוזים (אגוזי מלך) - מכילים כמות גדולה של חומצה פולית, מגנזיום, כרום, סיבים תזונתיים ואשלגן. אגוזי מלך הם האגוזים היחידים שמכילים גם אומגה 3 אשר לה השפעה מכרעת על מניעת מחלות לב וכלי דם.

שקדים - מכילים כמויות גדולות של סידן, אשלגן, חומצה פולית, מגנזיום, סיבים וחלבון, לכן מומלצים לצמחונים וטבעונים.

10 צימוקים - 60 קלוריות
תמר אחד - 34 קלוריות
10 אגוזי פקאן - 190 קלוריות
10 שקדים - 70 קלוריות


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות