חפש

איך לגדל ילדים ולהישאר שפויים

הטקסט נכתב בלשון נקבה ופונה לאמהות, אך גם אבות בהחלט יכולים למצוא בו תועלת ועניין.
אם את מרגישה לפעמים שאת משתגעת כשהילדים מתרוצצים סביבך וכל אחד מבקש משהו או מתלונן על משהו, את לא לבד.
אם כל מה שאת רוצה זה רק שקט לכמה דקות ומרגישה שהיית מוכנה לשלם עבור זה במיטב כספך, דעי שאת לא היחידה שמרגישה כך.
אמהות רבות ברחבי העולם מרגישות בדיוק כמוך יום יום, שעה שעה, כשהן מעבירות עם זאטוטיהן את הזמן.
אם את רוצה להשיאר שפויה כשהילדים מתרוצצים סביבך ומבקשים ממך לבדר אותם, או לפחות להגדיל את הסיכויים לא לצאת מדעתך, קבלי חמש דרכים לעשות זאת:

1. מצאי להם תעסוקה
יש מיליון אפשרויות להעסיק ילדים בבית. החל מדפי צביעה, פיסול בבצק, הדבקות ועוד עבודות יצירה, סרטים בדי.וי.די או במחשב, לגו, קוביות ועוד. אם אין לך פינה בבית למשחקים שהיא פינה בטוחה שבה יש את כל הצעצועים, הדפים, הצבעים וחומרי היצירה- ארגני פינה כזאת בהקדם.

2. גייסי אותם לעזרה
בפעם הבאה שמישהו יתלונן שמשעמם לו, תמצאי לו משימה לבצע. ערכי רשימה של מטלות הביתה שילדייך יכולים לעשות. למשל: לקפל כביסה, לשטוף כלים, לסדר את החדר, לנקות אבק, לערוך את השולחן לארוחת הערב, אלה עבודות שילדים בכל גיל כמעט יכולים לבצע. אם הילדים לא רוצים לעשות את מה שאת מבקשת מהם, זה הזמן ללמד אותם מהי אחריות ומה זה לשאת בתוצאות. קחי מהם את הזכות לעשות משהו שהם אוהבים כמו לראות טלויזיה או לאכול ממתק.

3. ללמד אותם 
הקריאי להם ספרים, תני להם ספרים עם תמונות להסתכל עליהם, תני להם לשחק באתרי אינטרנט שנחשבים חינוכיים.

4. עשי איתם את הדברים שאת כל הזמן דוחה
יש הרבה משימות להשלים כדי שהבית יהיה נקי ומסודר. למשל לקפל את הכביסה שבערימה הענקית בחדר שלך, לנקות את המקרר או את התנור, לסדר את הארון ועוד. קחי את אחת המשימות שאת דוחה כבר זמן רב ונסי לשלב את ילדייך בביצוע שלה. תוכלי לתת להם משימות פשוטות תוך כדי שאת עושה את המשימות המורכבות יותר. למשל: תני להם למיין גרביים או בגדים לפי צבעים בזמן שאת מקפלת אותם. תני להם סמרטוט לאבק ושלחי אותם לנקות כל מיני דברים בבית ועוד.

5. קחי זמן לעצמך
מצאי לך 30 דקות מזמנך כדי להקדיש אותן אך ורק לך! אם את רוצה להיות פחות לחוצה ויותר יעילה, את חייבת למצוא זמן מנוחה לעצמך כדי למלא את המצברים. כשתהיי רגועה יותר, זה ישתלם גם לבני משפחתך.
לא חשוב מה תעשי בזמן הפנוי שלך, תתעמלי, תקראי ספר או תראי טלויזיה, העיקר שיהיו לך כמה דקות של שקט עם עצמך בתוך הכאוס האינסופי של חיי היומיום שלך.  


אם יש לך הצעות נוספות, איך לגדל ילדים ולהישאר שפויים אשמח לשמוע!


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות