חפש

דברים שמתבגרים צריכים לדעת על כסף

יש דברים שאנחנו כהורים צריכים ללמד את הילדים שלנו כדי שידעו איך להתנהל כלכלית נכון בחיים. הרבה מאיתנו ההורים לא מקדישים זמן ומחשבה לכך, ונוטים לקנות לילדים כל מה שהם רוצים כדי שלא ירגישו שחסר להם, אולי לפצות אותם על חוסר שאנחנו הרגשנו כשהיינו ילדים.

חשוב ללמד את הילדים לנהל את הכסף שלהם כבר מגיל צעיר.
לפניכם כמה דברים בסיסיים שחשוב שתלמדו את ילדיכם בקשר לכסף:

הכסף לא גדל על העצים
אם הילדים שלכם לא עובדים בעבודה חלקית או לא עושים מטלות נוספות בבית תמורת כסף למשהו מיוחד שהם רוצים, הם עלולים לראות אתכם בטעות כארנק עם כמויות בלתי מוגבלות של כסף. בני נוער שעובדים בשביל כסף מעריכים אותו יותר וגם את הדברים שהם קונים איתו. זהו השיעור הבסיסי שהילדים שלכם צריכים ללמוד.

איך לנהל חשבון בנק
כשהילד שלכם מתחיל להרוויח כסף, זה הזמן לפתוח חשבון בנק. זה הזמן ללמד אותו איך לנהל את החשבון שלו, איך לכתוב צ'קים ולא להיכנס למינוס. למדו אותו להפריש חלק מההכנסות שלו לחיסכון.

החשיבות של החסכונות
הילד שלכם בטח לא ממש חושב על חסכונות לטווח רחוק, אבל חשוב מאד ללמד אותו את היתרונות שיש בחיסכון של כסף. רוב בני הנוער מבזבזים את הכסף שלהם מייד על בגדים, בילויים ואוכל. אם הם לא מתרגלים לחסוך בגיל צעיר, בגיל מבוגר יהיה להם קשה לסגל לעצמם את ההרגלים האלה. הדגישו את החשיבות של לשים 10% מההכנסות שלהם כחיסכון בצד.

להשתמש בכרטיסי האשראי בתבונה
לפעמים ילדים חושבים שכרטיס אשראי הוא כרטיס קסמים שיכול לקנות הכל. חשוב שיבינו שפעם בחודש כל מה ששילמתם בכרטיס יורד מחשבון הבנק ושחייב להיות מספיק כסף בחשבון כדי לכסות את זה. חשוב מאד שהמתבגרים שלכם יבינו שצריך לשלם את כל הסכום שבו הם קנו מדי חודש, ולא להתחיל לגרור תשלומים או לקחת הלוואות מחברת האשראי.

לקבל תמורה טובה עבור כספם
כשבני נוער רואים משהו שהם רוצים ויש להם כסף בכיס- הם מתפתים ישר לקנות. חשוב מאד ללמד אותם להתאפק ולא לבזבז מייד אלא לעשות סיבוב, לבדוק בעוד חנויות ולראות איפה הם יקבלו את התמורה הטובה ביותר לכספם. לדוגמא, תוכלו ללמד אותם שכדאי להם לחכות למבצעי סוף עונה או הנחות מיוחדות. בנוסף לכך, הם יכולים גם ללמוד להשתמש בקופונים.

לזהות רצונות מול צרכים
אם הילד שלכם יודע להבחין בין דברים שהוא רוצה לדברים שהוא צריך, הוא על הדרך הנכונה. לעתים הרצונות והצרכים מתבלבלים ובני הנוער מרגישים שהם חייבים לקנות משהו שהם יכולים לוותר עליו. לפעמים נורא רוצים לקנות משהו שאחר כך ישכב בארון. לכן כדאי מראש ללמד אותם לחשוב טוב לפני שהם קונים, אם הדבר הזה באמת ישרת אותם.

לסיכום, אל תוותרו על החינוך הכלכלי של הילדים שלכם. זה אחד הדברים הכי שימושיים שיעזרו להם בחיים. אל תשכחו גם שאתם צריכים להוות דוגמא טובה להתנהלות כלכלית נכונה. בהצלחה!

התמונה באדיבות: nongpimmy, FreeDigitalPhoto.net

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות