חפש

10 סדרות הטלוויזיה האהובות של שנות ה-80

שנות ה-80 של המאה העשרים לא היו לנו הרבה אופציות בטלוויזיה וגם לא הרבה צבעים. היינו נתונים לחסדיו של הערוץ הראשון והיחיד שהחליט בשבילנו באיזה סדרות נצפה ובאיזה שעה. אי אפשר היה להקליט או לראות באינטרנט ומי שפספס נאלץ לחכות לשידור החוזר (אם היה).
אני זוכרת את השעה 17:30 בדרך כלל שבה הייתי יושבת לראות את התוכניות האהובות עלי ביחד עם כל המשפחה.
יש כמה סדרות שנעים להיזכר בהן ושהיו אהובות עלי במיוחד, ופתאום נחת עלי קצת געגוע והחלטתי להיזכר ולסכם אותן:

בית קטן בערבה – בית קטן בערבה (Little House on the prairie) היא סדרת דרמה אמריקאית ששודרה בין השנים 1974 ל- 1983 בכיכובם של מייקל לנדון בתפקיד אב המשפחה צ'ארלס אינגלס, שגרה בחווה בוולנט גרוב שבמינסוטה, מליסה גילברט בתפקיד לורה הילדה הג'ינג'ית השובבה וקארן גרסל, בתפקיד האם קרוליין.
הסדרה מבוססת על סדרת ספרי ילדים שכתבה לורה אינגלס ויילדר, שיצא לאור בשנת 1935. הספר מבוסס על זכרונות ילדותה של לורה ומשפחתה במערב ארצות הברית במאה ה- 19.
המשפחה בסדרת הטלויזיה השתקעה במינסוטה ורכשה שם חברים כמו החוואי השכן אייזיה אדוארדס, בעל טחנת הקמח לארס הנסון ומשפחת אולסן, בעלי המכולת המקומית שכללה את אם המשפחה הארייט הסנובית והשתלטנית, נילס האב טוב הלב אך הרכרוכי, בתם נלי המפונקת והמרושעת ובנם השובב ווילי. ללורה היו שתי אחיות: אחות גדולה בשם מרי שאיבדה את מאור עיניה עקב מחלה ואחות קטנה וחמודה בשם קארי.
כשלורה התבגרה היא הכירה את אלמנזו שהיה חברה ולאחר מכן הם התחתנו והולידו ילדה בשם רוז.
בסדרה יש 203 פרקים, 60 דקות כל פרק.
בתמונה: בנות משפחת אינגלס רצות בשדה, תמונה 
שנחרטה לרבים מאיתנו בלב לנצח…
מנהרת הזמן   
מנהרת הזמן (The Time Tunnel) היא סדרה ששודרה בארה"ב בין השנים 1966-1967 שמשלבת מדע בידיוני והיסטוריה. הסדרה שודרה בישראל שוב ושוב במהלך שנות ה- 70 וה-80.
עלילת הסדרה מתמקדת בניסוי שמתרחש בבסיס צבאי סודי ביותר באריזונה שבארה"ב, שמטרתו שיגור שליחים למסע בזמן. כשהסנטור מבקר בבסיס, נודע למדען הראשי ד"ר טוני ניומן שבכוונתו לקצץ בתקציב המיזם (ששמו טיק-טוק). הוא נחרד מהמחשבה ומחליט להוכיח שמכונת הזמן שהם בונים היא יעילה. הוא נכנס אל מנהרת הזמן למרות שהמחקר לגביה עדיין לא הסתיים. טוני מגיע לשנת 1912, הישר לסיפון אוניית הטיטניק, יום לפני שטבעה.
טוני מנסה לשנות את ההיסטוריה ולהזהיר את קפטן האוניה מפני ההתנגשות הצפויה בקרחון אך ללא הצלחה. הצוות המבוהל שנשאר בבסיס הצבאי שכולל את הגנרל קירק, ד"ר ריימונד סווין וד"ר אן מק'גרגור, מחליט לשלוח לעזרתו של טוני את חברו לפרוייקט, דאג פיליפס.
דאג מגיע לטיטניק ומנסה לעזור לחברו לשנות את מסלול האוניה. הם לא מצליחים להציל את הטיטניק מטביעה אך מצליחים להימלט ברגע האחרון אל מסעות נוספים בזמן.
בכל פעם ששניהם נקלעים לצרה במהלך המסע שלהם, הצוות שנשאר בבסיס דואג לשלוף אותם מהמקום ולשלוח אותם אל מקום אחר בזמן. במהלך הפרקים הם מגיעים גם אל העתיד ונתקלים בחייזרים ולעתים בטעות מגיעים אנשים מתקופות אחרות אל ההווה, אל הבסיס הצבאי.
השחקנים הראשיים בסדרה: ג'יימס דארן (ד"ר טוני ניומן), רוברט קולברט (דאגלס פיליפס), וויט ביסל (גנרל הייורד קירק), ג'ון זארמבה (ד"ר ריימונד סווין) ולי מריוותר (ד"ר אן מק'גרגור).
הסדרה היתה יקרה ביותר בגלל האפקטים הרבים והמרהיבים שבה, שתרמו להצלחתה, לכן אחרי עונה אחת בלבד היא ירדה. את הסדרה הפיק אירווין אלן לרשת ABC.


עוד מקומות בהם ביקרו טוני ודאג:
חללית שעמדה להיות משוגרת לכוכב מאדים, 10 שנים קדימה (1978).
עיירה שבה מכרה פחם בו נלכדו 200 כורים בשנת 1910 שכל תושביה ברחו בגלל אמונתם שהעולם עומד להיחרב כשכוכב שביט "האלי" יתנגש בו.
הקונסוליה היפנית בונולולו בפרל הארבור, יום לפני תקיפתה של ארה"ב.
לואיזיאנה, יום לפני הקרב האחרון של מלחמת 1812.
העיר טרויה בזמן מלחמת טרויה.
האי קרקטואה שליד אינדונזיה, שנת 1883, יום לפני התפרצות הר הגעש הגדולה.
מונטנה, שנת 1876, יום לפני קרב ליטל ביגהורן, בין גדוד הפרשים השביעי של ארה"ב בפיקודו של ג'ורג' קסטר (שנהרג בקרב זה), לבין האינדיאנים.
מושבת עונשין צרפתית באי השדים בעת שאלפרד דרייפוס מגיע לשם (שנת 1895).
פריז במהלך המהפכה הצרפתית, אוקטובר 1793, זמן קצר לפני הוצאתה להורד של מארי אנטואנט.
צוות לעניין (The A-Team)   
צוות לעניין (The A-Team) היא סדרת אקשן ופעולה על קבוצה של יוצאי יחידת עלית בצבא ארה"ב שבשנת 1972 נשלחו לכלא על שוד בנק שביצעו בהוראת הממשל שהתנער מהם לאחר שנתפסו. אחרי שברחו מהכלא הם עברו למחתרת בלוס אנג'לס, שם הם עוסקים כשכירי חרב שנלחמים בפושעים ועוזרים ל"אנשים הטובים" להילחם נגד "הרעים". את החבורה מנסה לתפוס ולהחזיר לכלא קולונל לינץ',

הקבוצה כוללת את:
"חניבעל" – קולונל ג'ון חניבעל סמית', המנהיג, כריזמטי, שנון, מתוחכם, עם סיגר נצחי בפיו (השחקן ג'ורג' פפארד)
"Face" (פנים) לוטננט טמפלטון פק- איש האספקה הנאה, הנוכל המוכשר חביב הנשים שמצליח להשיג עבור הצוות כל דבר שהם צריכים בזכות תכונותיו (השחקן דירק בנדיקט)
"מרדוק"- קפטן האולינג מד- טייס הצוות, תמהוני משעשע שגר בבית החולים הצבאי לחולי נפש ומוברח ממנו על ידי הצוות בכל פעם שזקוקים לו (השחקן דווייט שולץ).
"בי.איי"- סרג'נט בי.איי (בוסקו אלברט) בראקוס – מכונאי מחונן, נהג הצוות, איש השרירים בעל תספורת מוהוק ושרשראות זהב כבדות על החזה. בניגוד לחזותו הקשוחה, הוא סובל מפחד טיסות ואוהב לשתות חלב (השחקן מיסטר טי).
איימי אלן- עיתונאית ששכרה את הצוות בתחילת הסדרה והפכה להיות חלק ממנו במהלך העונה הראשונה (השחקנית מלינדה קוליאה).
טוניה בייקר- עיתונאית שהחליפה את איימי אלן בעונה השנייה והיתה לחלק מהצוות לתקופה קצרה (השחקנית מרלה היסלי).
צוות לעניין מימין לשמאל: בי.איי, מרדוק (עומד), פייס וחניבעל (יושב)
הסדרה הופקה על ידי רשת NBC וזכתה לפופולריות רבה. היא כללה 4 עונות בצורתה המקורית. בעונה החמישית שונה הפורמט שלה, אנשי הצוות נתפסו והפכו לסוכנים של הממשלה, מה שגרם לירידה דרמטית בפופולריות של הסדרה וירידתה מהאוויר. הסדרה שודרה בין השנים 1983 ל- 1987 והיו בה 90 פרקים, 60 דקות כל פרק.

וונדר וומן (אשת חיל)           
מקור הסדרה Womder Woman (וונדר וומן – שתורגם לעברית בטלוויזיה הישראלית כ"אשת חיל) היה בקומיקס שנוצר על ידי  ויליאם מולטון מרסטון בשנת 1941.
מולטון יצר את הדמות בהתחלה כביקורת על עולם גיבורי העל של הקומיקס, שלא כלל נשים. הוא החליט ליצור דמות נשית/ אמהית שהילדים יתחברו אליה יותר בקלות.
וונדר וומן היא בעולם האמיתי דיאנה פרינס (השחקנית לינדה קרטר), שהיא נסיכת האמאזונות ושגרירתן. יש לה יכולות על אנושיות וכלים שניתנו לה על ידי האלים האולימפיים, על מנת להביא לעולם שלום, אהבה ואחווה:
היופי שלה הוא כשל אפרודיטה, החוכמה כשל אתנה, הכוח הפיזי כשל דמטר והאינסטינקטים החייתים כמו של ארטמיס.
הסיפור מתחיל במהלך מלחמת העולם השנייה, כשהנאצים שולחים מטוס למשימת הפצצה בארה"ב. המידע מגיע לאמריקאים ששולחים את גיבור המלחמה מיג'ור סטיוון טרוור ליירט את המטוס.
ליד ברמודה מתנגשים שני המטוסים בקרב קצר ושני הטייסים מצליחים לצנוח. הטייס הנאצי, קפטן דראנגל, יורה שני כדורים בטרוור שנמשך על ידי הרוח ונוחת על עי קטן. דראנגל נופל למים השורצים בכרישים ונטרף למוות. באי נמצאות האמזונות שמצילות את טרוור. ומחליטות לסייע במלחמה. הן מתחרות ביניהן מי תלך עם טרוור לעזור לכוחות הברית במלחמה בנאצים. הנסיכה דיאנה מנצחת בתחרות ונשלחת במטוס בלתי נראה לוושינגטון, עם חליפה מיוחדת: כתר מעופף, צמידים עוצרי כדורים, לאסו אמת וחגורה).
כמו סופרמן, גם "אשת חיל" כאשר היא מופיעה בדמותה המציאותית דיאנה פרינס, אין לה כוחות על. אבל כשהיא נדרשת לתפקיד, היא מוצאת מקום מסתור שבו היא עושה סיבוב ומייד לבושה הופך להיות החליפה בעלת הכוחות של וונדר וומן.
גם כשהחגורה לא עליה דיאנה היא נטולת כוחות.
בסדרת הטלוויזיה יש 59 פרקים, 60 דקות בכל פרק. היא שודרה בארה"ב בין השנים 1976 ל- 1979 במהלך שלוש עונות ברשתות איי.בי.סי וסי.בי.אס.
תהילה FAME  
ברוכים הבאים לתיכון לאומנויות הבמה, ניו יורק. התהילה עולה וכאן זה המקום שבו אתם מתחילים לשלם. בזיעה. ציטוט מתוך הפתיחה של הסדרה תהילה (Fame) מפיה של דבי אלן, בתפקיד המורה הקשוחה לידיה גרנט.
המקור באנגלית:
"Welcome to the New York High school for Performing Arts. Fame costs and right here's where you start paying, in sweat".
הסדרה תהילה הופקה במקור בין השנים 1982 ל- 1987 והיא מספרת את סיפורם של חבורת תלמידים ומורים בבית הספר התיכון לאמנויות הבמה בניו יורק. היא התבססה על סרט בשם זהה שהופק בשנת 1980.
בסדרה היו 6 עונות שבהן פרקים באורך שעה שכללו עלילה ושני קטעים מוסיקליים לפחות.
את שיר הפתיחה של התוכנית, (Fame (I'm gonna live forever, שהיה ללהיט פופ מצליח, שרה איירין קרה. אחר כך בגירסה המחודשת של הסדרה שרה את שיר הפתיחה אריקה גימבל, שגילמה את התלמידה קוקו הרננדז.

בצוות השחקנים תוכלו למצוא את:
המורים
דבי אלן – לידיה גרנט, המורה הקשוחה לריקוד (את השחקנית דבי אלן תוכלו לראות היום מדי פעם בסדרה האנטומיה של גריי בתור קתרין אייברי, אמא של ד"ר ג'קסון אייברי (ג'סי ג'יימס).
קרול מאיו ג'נקינס- אליזבת שרווד, המורה לאנגלית וקריאה
אלברט האג- בנג'מין שורופסקי, המורה למוזיקה
אן נלסון – גברת (מיסס) ברג, המורה לבלט

הסטודנטים
קרלו אימפרטו – דני אמטולו, שחקן קומי ממוצא איטלקי ששואף להיות אמן סטנד אפ
ואלרי לאנדסבורג – דוריס שוורץ, שחקנית קומית, יהודיה שמרגישה אפורה ומשעממת ליד חבריה חיות הבמה
ג'ין אנתוני ריי- לירוי ג'ונסון, נער שחור מהארלם ללא השכלה, אך בעל כישרון ריקוד יוצא דופן. השחקן ג'יין אנתוני ריי נפטר בשנת 2003 בגיל 41 מסיבוכים של שבץ. הוא סבל ברקע ממחלת האיידס.
לי קוררי- ברונו מרטלי, "הילד הטוב" של השכבה, מנגן על פסנתר ואורגן, תלמיד טוב (בהשפעת אביו)
לורי סינגר- ג'ולי מילר, נגנית הצ'לו היפה
אריקה גימפל- קוקו הרננדז, רקדנית וזמרת מוכשרת ושאפתנית ביותר, יד ימינה של המורה לידיה גרנט
בילי הופסי- כריסטופר דונלון, החתיך ההורס עם הכשרונות הדי בינוניים
סינתיה גיב- הולי ליירד, התלמידה החדשה שהתחילה כנערה ביישנית והשתלבה מהר מאד בריקודים הסוערים  
מקבץ סרטונים מתוך הסדרה תהילה, תהנו:
דגראסי     
דגראסי היא סדרת טלוויזיה קנדית ששודרה בין השנים 1987 ל- 1991. הסדרה עוקבת אחר קורותיהם של ילדים שגרים ברחוב דגראסי שבטורונטו, קנדה במהלך לימודיהם בחטיבת הביניים ובתיכון.
הסדרה במקור נקראה "הילדים מרחוב דגראסי", לאחר מכן כשהילדים גדלו שונה שמה לדגראסי חטיבת ביניים ודגראסי תיכון.
בין השנים 2001 ועד היום משודרת סדרת ההמשך "דגראסי- הדור הבא" שבה משתתפים חלק מהשחקנים ששיחקו בסדרת המקור.
הסדרה הצליחה מאד כי היא עסקה בנושאים מהחיים שמאפיינים את גיל ההתבגרות ומעניינים בני נוער כמו מקובלות בחברה, אהבות ראשונות, חבורות, רכילויות, גירושין של ההורים, הפרעות אכילה, קיום יחסי מין ואף הריון מחוץ לנישואין. מה שהיה יפה בסדרה הוא שהיא היתה מאד ריאליסטית. השחקנים נראו כמו ילדים רגילים, לא יפים מדי, לבושים בבגדים רגילים, ממש כמו הילדים שלמדו איתנו בבית הספר. לא היו דרמות קורעות לב עם מונולוגים מזוייפים. זה מה שכבש את לב הצופים וגרם לפופולריות הרבה של דגראסי.
בחטיבת הביניים דגראסי למדו ג'ואי ג'רמייה (פאט מסטרויאני), דרק "ווילס" ווילר (נייל הופ), ארצ'י "סנייק" סימפסון (סטפן ברוגרן), קתלין ריאן (סטייסי מיסטיסין), קטלין מיד (רבקה היינס) ועוד.
מילות שיר הפתיחה של דגראסי ג'וניור היי (Degrassi Junior High):

 Wake up in the morning, feeling shy and lonely,
gee, I gotta go to school.
I don’t think I can make it, don’t think I can take it,
I wonder what I’m gonna do.
But when I look around and see,
that someone is smiling right at me,
wait, someone’s talkin’ to me, hey, I gotta ew friend.
Everybody can succeed, all you need is to believe,
be honest with yourself, forget your fears and doubts,
come on give us a try at Degrassi Junior High.
ספינת האהבה- The Love Boat
אם אני זוכרת נכון, זה היה ביום שישי בצהרים. היינו מתכנסים על הספה שבסלון ללוות את נוסעי ספינת האהבה לסיפון האונייה, מברכים את קפטן סטובינג ובתו החמודה ויקי. אחר כך יורדים לבר המשקאות לשתות עם הברמן אייזיק החייכן, צוחקים קצת על השלומיאליות של גופר, מרגישים קצת לא טוב והולכים לטיפול אצל דוק ומתאהבים בחיוך של ג'ולי מקקוי.
הסדרה ספינת האהבה שודרה ברשת ABC בין השנים 1977 ל- 1986. את הסדרה הפיק אהרון ספלינג שזכור לנו מסדרות רבות נוספות כמו בברלי הילס 90210, סטרסקי והאץ', מלרוז פלייס, מכושפות ועוד.
על סיפון אוניית התענוגות Pacific Princess (נסיכת האוקיינוס השקט) התרחשו בכל פרק הרפתקאות רומנטיות משעשעות שהתחילו עם העלייה לספינה והסתיימו בסוף השיט.
המקור של הסדרה היה בעצם ספר שכתבה אישה בשם ג'רלדין סונדרס, שעבדה במשך שנים על אוניית נוסעים גדולה ונהגה לכתוב לאמה מכתבים שבהם תיארה את הרומנים שבאי האונייה נהגו לנהל. אוסף המכתבים הפך ב-1974 לספר בשם "ספינת האהבה" ועל בסיס ספר זה יצר המפיק דאגלס קריימר פרק פיילוט בן 90 דקות שצולם על ספינה אמיתית בשם Pacific Princess.
הפיילוט זכה להצלחה רבה בשידור הראשון שלו ב-17 בספטמבר 1976.
למרות ההצלחה, המפיק והרשת לא אהבו את הכימיה בין השחקנים והחליטו לא לאשר את הפיילוט. קריימר לא התייאש והחליט להחליף את השחקנים. הוא פנה לאהרון ספלינג וביקשו שיצטרף בתור שותף להפקה. הוא הסכים והשניים החלו לשכור שחקנים חדשים לקאסט: את ברני קופל בתור רופא הספינה רודף השמלות דוקטור אדם בריקר (דוק), טד לאנג' בתור הברמן אייזיק וושינגטון, פרד גרנדי בתור כלכלן האונייה ברל גופר סמית', קווין ריידקר לוהק לתפקיד קפטן מריל סטובינג ולתפקיד מנהלת השיט נבחרה דיאן סטילוול.
אחרי שידור הפיילוט השני הוחלט להחליף את קפטן סטובינג ואת מנהלת השיט לגווין מקלאוד כקפטן סטובינג ולורן טוויז כג'ולי מקוי.
מבקרי הטלוויזיה לא אהבו את הסדרה וקראו לה אווילית. היא שובצה בזמן לא טוב, ביום שבת ב- 22:00, בדיוק כשהתוכנית הפופולרית של קרול ברונט שודרה בערוץ אחר, אבל כבר במהלך הפרק הראשון גילו שהרייטינג בשמיים. CBS הזיזו את התכנית של קרול ברונט ליום ראשון ובמקומה שידרו את קוז'אק אבל עדיין לא הצליחו לעמוד בתחרות. הקהל העדיף את ספינת האהבה עם סיפורי האהבה הקלילים שסיפקו בריחה מהמציאות לרומנטיקה למשך 60 דקות.
מאוחר יותר הצטרפה ג'יל וילן בת ה- 12 לצוות האוניה כבתו של קפטן סטובינג שנולדה לו כתוצאה מרומן מחוץ לנישואים.
הנוסעים בספינה היו שחקנים אורחים שהתחלפו מדי פרק. בין האורחים היו ג'ון ריטר מ"שלושה בדירה אחת", ג'קלין סמית' מ"המלאכיות של צ'רלי ומריון רוס מ"ימים מאושרים". עוד שחקנית אורחת שהפכה לנוסעת כמעט קבועה היא אפריל המהגרת הלא חוקית ממקסיקו שהפכה לזמרת מפורסמת שגולמה על ידי השחקנית צ'ארו (Maria Rosario Pilar Martinez Molina Baeza).
שושלת (Dynasty)        
את הסדרה דאלאס לא הירשו לי לראות, כי הייתי צעירה מדי. אבל מתישהו במהלך שנות השמונים, כשהתחילו לשדר בארץ את שושלת, קיבלתי אישור צפייה.
הסדרה שושלת (Dynasty) התחילה להיות משודרת בארה"ב בשנת 1981, בדיוק כשכולם היו מכורים לדאלאס ששודרה ברשת ABC ותהו מי ירה בג'יי.אר. אהרון ספלינג, המפיק הידוע, ושותפיו אסתר וריצ'רד שפירו, החליטו לצאת עם תכנית מתחרה לדאלאס והחליטו ללכת על קורותיה של משפחה עשירה שחיה בדנוור שבקולורדו, שבראשה עומד איל הנפט ג'ורג' קרינגטון.
לתפקיד בלייק קרינגטון לוהק השחקן ג'ון פורסייט, לאחר שהשחקן הקודם שנבחר, ג'ורג' פפרד, הגזים בדרישותיו על הסט.
בלייק קרינגטון התחתן עם מזכירתו לשעבר קריסטל גראנט ג'נינגס (השחקנית לינדה אוונס). קריסטל היא אישה יפה, עדינה, תמימה וטובת לב, והכניסה לעולם הקשוח העסקי של הקרינגטונים לא קלה לה ויוצרת הרבה התנגשויות ותככים. לבלייק יש שני ילדים מנישואיו הקודמים: סטיבן ופאלון. סטיבן הוא הומו שמצהיר על נטייתו המינית בפומבי, והוא הדמות ההומוסקסואלית הראשונה שלא מתנהגת על פי הסטראוטיפים של המראה וההתנהות שאיפיינו את הדמויות ההומוסקסואליות בהוליווד עד אז.
בהתחלה הסדרה לא הצליחה להתרומם ולצבור הרבה רייטינג, עד שהוסיפו לה את הדמות הרעה והכוחנית- את אלקסיס.
אלקסיס הגיעה בפרק האחרון של העונה הראשונה כשפניה מוסתרות בכובע שחור אלגנטי ולא ניתן לזהותה, פשוט בגלל שעדיין לא נמצאה שחקנית שתגלם אותה. אליזבט טיילור לא רצתה והמשא ומתן עם סופיה לורן לא הצליח. לכן הדמות המסתורית שהגיחה בסוף הפרק היתה חברה של אסתר שפירו המפיקה.
בעונה הבאה נמצאה ג'ואן קולינס האנגלייה על ידי אסתר שפירו ומרגע צירופה לצוות השחקנים הסדרה המריאה גבוה.
בעונה השנייה הצטרפה גם הדוגמנית הת'ר לוקלייר בתור אחיינתה התככנית של קריסטל, סאמי ג'ו.
היריבות בין קריסטל לאלקסיס הגיעה לשיאה ואיתה גם הרייטינג של הסדרה. מה לא היה ביניהן- מכות, זריקת חפצים אחת על השנייה, קללות, שקרים וסכסוכים.
בהמשך הצטרפו לסדרה קאתרין אוקסנברג בתור אמנדה בתה של אלקסיס ובלייק, רוק האדסון בתור דניאל ריס, מגדל סוסים שקריסטל מתאהבת בו, שהיה חולה באיידס באותה תקופה ונפטר לאחר שעזב את הסדרה ועוד ועוד שחקנים.
הדמויות בסדרה לבשו בגדים מפוארים מעוצבים על ידי מעצב האופנה נולן מולר, כשכל שמלה עלתה אלפי דולרים ונלבשה לא יותר מפעם אחת.

בסרטון: הסצינה האהובה על אחותי ועלי, קריסטל מגישה את ארוחת הערב בדרכה המיוחדת (Dinner is served):
קריסטל משתגעת במהלך ארוחת ערב לאורחים, כשהיא אוספת צלחות לשולחן ומתחילה לזרוק אותן כמו צלחות פריזבי ברחבי הבית ומכריזה: Dinner is served.


Golden Pennies       
סדרת הטלוויזיה Golden Pennies היתה סדרה אוסטרלית משנת 1985 על קורותיה של משפחת גרינווד שנאבקת בקשיי החיים בתקופת הבהלה לזהב במושבה יריחו, מושבה של כורי זהב ליד נהר באוסטרליה.
השנה היא 1854 ומשפחת גרינווד, רבקה והילדים ג'ק ולוסי, עברה מאנגליה לאוסטרליה כדי לנסות את מזלה בחיפוש זהב.
בסדרה היו 8 פרקים בסך הכל והיא נמשכה עונה אחת בלבד, אבל עד היום אני זוכרת את שיר הפתיחה וכמה תמונות נוף.
בסדרה שיחקו בין השאר ג'ייסון דונובן, שהפך לזמר מפורסם ושחקן באופרות סבון כמה שנים לאחר מכן, בתור הבן שון.
קישור לשיר הפתיחה והסיום היפהפה של הסדרה
והסדרה האחרונה חביבה: מקגייוור
הסדרה שודרה בין השנים 1985-1992 והגיבור שלה מקגייוור הפך לדמות מרכזית ונערצת בחיינו. אנגוס מקגייוור היה סוכן חשאי של ארגון ממשלתי מטעם ארה"ב שהיה מסתבך בכל פרק בהרפתקה אחרת, שממנה היה יוצא בשלום בעזרת אילתורים יצירתיים שהתבססו על עקרונות מדעיים.

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

  1. כיצד נקראת במקור הסדרה האמריקאית לנוער ששודרה בשעה שתיים תחת השם ישר ולעניין ?

    השבמחק
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)