חפש

איך פותרים תשבצי היגיון- כל השיטות

למי שלא מכיר את תשבצי ההיגיון זה נראה כמו סינית. הגדרות מוזרות עם פתרונות מוזרים עוד יותר, שנראה שאין ביניהם כל קשר.
למי שרוצה להתחיל לפתור תשבצי היגיון, הכנו לכם מדריך שמפרט את השיטות המקובלות והטריקים. בהתחלה זה קשה, אבל אם תתאמנו זה יבוא לכם בקלות ובמהירות.
תשבצי היגיון הם לא תשבצים רגילים שבהם יש הגדרה פשוטה של משהו וצריך למצוא למה התכוון מחבר התשבץ. תשבץ היגיון מבוסס על משחק מילים. ההגדרה יוצרת משחק מילים שנותן את התשובה.
ההגדרה בנויה בדרך כלל כך שבתחילתה מופיע משחק המילים ובסופה נושא המילה. למשל: SMS לו ואחר כך לה בעיר בצפון. התשובה: ערערה (ער+ערה=ערערה היישוב בצפון).



אנגרמה- שיכול אותיות
שיכול אותיות הוא השיטה הפשוטה והקלה ביותר לפתרון של הגדרה בתשבץ היגיון. בדרך כלל ההגדרה נשמעת לא קשורה לנושא, היא יכולה להיות מילה אחת או יותר ומספר האותיות רומז שיכול להיות שצריך לערבב בין המילים האלה. לדוגמא: בן וסבי בחנוכה = סביבון (האותיות של בן וסבי נותנות את סביבון החנוכה).

בין שתי מילים
לפעמים יש הגדרה שמתחילה במילה "בין". הכוונה בהגדרה כזו היא שצריך למצוא מילה שתיצור ביטוי אם נחבר אותה לכל אחת מהמילים בהגדרה. המילה שהיא התשובה תהיה ראשונה בחיבור בינה לבין המילה שבהגדרה והמילה השניה תהיה שנייה. לדוגמא: בין אורחים למושב= הכנסת (הכנסת אורחים, מושב הכנסת). המילה שהיא התשובה מופיעה בין שתי המילים שמופיעות בהגדרה: מושב-הכנסת-אורחים.

מילה בתוך מילה
לפעמים ההגדרה מציגה מילה שצריך להכניס אותה לתוך מילה אחרת כדי לקבל את התשובה. המילה שאליה מכניסים את המילה האחרת תתחיל בייחוס "ב" או במילה "בתוך". לדוגמא: עב בתוך תו בשרון= רעננה (ענן בתוך רה= רעננה העיר בשרון). 

גימטריה
לפעמים מופיע בהגדרה מספר והכוונה לאות המתאימה בגימטריה. למשל הגדרה שמתחילה במילה שניים, יכול להיות שהתשובה תתחיל באות ב'. 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות