חפש

ניסוי המנטוס והקולה עם איש, חליפת מנטוס ובריכת קולה

מישהו לקח את הניסוי של המנטוס והקולה צעד אחד רחוק מדי: לקחו בחור והלבישו אותו בחליפה שעליה הודבקו המון סוכריות מנטוס והפילו אותו לתוך בריכה של דיאט קולה… התוצאה: קולות של נפץ והמון המון קצף.
הניסוי נעשה וצולם עבור ערוץ Epic כדי לקדם את תכנית הטלוויזיה הקרובה שלהם: EpicMealEmpire .

.התגובה של המשקה דיאט קולה לנוכחות סוכריות המנטוס היא כנראה תוצאה של התגרענות, לפיה נקבוביות בסוכריות המנטוס מזרזות את שחרורו של פחמן דו חמצני בדיאט קולה.
אתם בטח מכירים את הניסוי שבו מכניסים סוכריית מנטוס לבקבוק של דיאט קולה וכתוצאה מכך נגרם פיצוץ מרהיב. אבל האם היה לכם אומץ לנסות את זה על עצמכם, ללבוש חליפה שעליה מודבקות המון סוכריות ולקפוץ לתוך בריכה של דיאט קולה? הבחור שבסרטון בהחלט אמיץ. הוא עשה את זה כדי לקדם את הערוץ Epic Meal Time ולבש את החליפה כשעל פניו מסיכת צלילה ושנורקל וקפץ אל תוך הנוזל החום שמייד הגיב בהתפוצצות מרשימה.
מה עלה בגורלו של כוכב הניסוי לא ידוע, הסרטון מסתיים בפתאומיות אבל הוא יצא כנראה ללא פגע. בכל זאת, אל תנסו את זה בבית בעצמכם. 
מהלך הניסוי היה כך:
הבחור יושב מעל בריכת הדיאט קולה כשהוא לובש חליפת בד לבן דק שעליה מודבקות סוכריות מנטוס מכף רגל ועד ראש.
כדור טניס נזרק אל הלוח שליד המושב וגורם לו לשמוט את הבחור הישר אל תוך הבריכה.
הבחור נעלם בתוך המשקה החום ומה שרואים זה רק ערימות של קצף שמציפות את הבריכה.
התגובה של המשקה לסוכריות היא תהליך שנקרא התגרענות. הפחמן הדו חמצני שבסודה נמשך לעשרות נקבוביות זעירות על פני השטח של סוכריות המנטוס, וגורם לכל כך הרבה לחץ שמתפרץ בסודה. 
כל משקה מוגז מייצר אפקט דומה, אבל דיאט קולה הפך לפופולרי ביותר לאחר שנמצא שהוא מפיק את התוצאות הטובות ביותר. 
ב-2006, צוות תוכנית הטלוויזיה "מכסחי המיתוסים" הגיע למסקנה כי בנזואט אשלגן, אספרטיים, וגז CO2 הכלולים בדיאט קולה, בשילוב עם מרכיבי ג'לטין וגומי ערביים של מנטוס, כולם ביחד תורמים להיווצרות של הקצף. 
 אם תשימו לב, בניסוי השתמשו בסוכריות מנטוס בטעם פירות שהן מושכות יותר את העין אבל סוכריות בטעם מנטה היו גורמות לתגובה חזקה יותר בגלל שיש להן הרבה יותר נקבוביות.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות