חפש

סיפורים מזעזעים על התמכרויות לרשתות חברתיות

להתמכרות לאינטרנט ולרשתות החברתיות יש מחיר כבד. לפעמים אנחנו לא מודעים אליו ולפעמים יש מקרים קיצוניים, חלקם לצערנו עם סוף עצוב:
אישה אושפזה בבית חולים בגלל שימוש יתר בווטסאפ
אישה השתמשה בשירות הודעות WhatsApp כל כך הרבה במשך חג מולד החג האחרון שבסופו של דבר היא אושפזה בבית חולים.
כתב העת הרפואי Lancet דיווח שהאישה בת ה-34, שהיתה בהריון בשבוע ה-27, הגיעה אל בית החולים למחלקת רפואת החירום וביקשה טיפול בשל כאבים עזים בפרקי ידיה.
הרקע הרפואי של האישה לא כלל שום טראומה או פעילות גופנית מוגזמת, מלבד זה שבאותו חג המולד של שנת 2013, היא בילתה במשך שש שעות בשליחת מסרים בווצאפ, בטלפון הנייד כבד המשקל שלה.
האבחנה שלה היתה דלקת גיד דו צדדית של האגודל או בשם אחר- ווצאפיטיס.
נער ניסה להרוג את עצמו בגלל שצילומי הסלפי שלו לא הצליחו
נער בריטי בן 19 שהיה מכור לצילומי selfie ניסה להרוג את עצמו כי הוא לא אהב את מהתמונות שצילם.
דני באומן בילה עד 10 שעות בכל יום בצילומים של 200 תמונות של עצמו ב-iPhone שלו. מרוב תסכול שהתמונות שלו לא הצליחו, הוא לקח מנת יתר של כדורים, אך אמו גילתה את זה והצילה אותו.
זה לא כל הסיפור. מסתבר שחצי שנה לפני כן דני נשר מהלימודים, הסתגר בבית ולא יצא ממנו במשך שישה חודשים ותקף את הוריו בכל פעם שהם ניסו להוציא אותו מזה. בסוף, מרוב יאוש הוא ניסה להתאבד על ידי בליעה של 200 כדורים.
נכון שהמקרה של באומן הוא קיצוני, אבל פסיכיאטרים מתחילים לשקול את ההתמכרות לסלפיז כבעיה נפשית רצינית. דני עבר טיפול אינטנסיבי בבית חולים לבריאות הנפש שבו הוא אובחן כסובל מ-OCD והפרעת גוף דיסמורפית (חרדה למראה החיצוני) וכיום הוא מתנדב בארגון שנועד לעזור לצעירים להתגבר על בעיות בעברם Fixers.
מקור: אינסטגרם
נער מת במחנה גמילה מאינטרנט בסין
משטרת סין חוקרת את מותו של נער שהוכה למוות במחנה שנועד לטיפול בהתמכרות לאינטרנט.
דנג סנשן בן ה-15 מת פחות מיממה לאחר שהוריו שלחו אותו למחנה במחוז גואנגשי שבדרום סין.
המקרה הוביל מומחים רפואיים לקרוא לחוקים המסדירים את המרכזים לטיפול בגלישה כפייתית באינטרנט.
דנג נמצא כשהוא מקיא ללא הפסקה ונלקח למרפאה שבה הוא מת. חבריו ללימודים , אמרו שמורה הכה אותו.
טאו רן , מנהל המרפאה הראשונה של המדינה לטיפול בהתמכרות לאינטרנט בבית החולים הצבאי בבייג'ין, סיפר לסוכנות הידיעות AP כי מקרי מוות כמו אלה חייבים לקרות כי בכמה מהמחנות האלה בוחרים סגנון טיפול במשמעת צבאית בסגנון קשה מאד.
התמכרות לאינטרנט היא בעיה גדולה בסין. יש 200 מיליון משתמשי אינטרנט, בין הגילאים 15-35 והרבה מהם הם חסרי שליטה עצמית. תלמידים בתיכון ובקולג' מתמודדים גם עם לחץ עצום מההורים כדי להצליח מבחינה אקדמית.
מרפאתו של טאו טיפלה כ -5,000 מכורים לאינטרנט מאז שנת 2004. המחנה שבו שהה דנג סנשן נסגר.
מקור
נערה שהיתה מכורה לאינטרנט התאבדה אחרי עימות עם אמה
הנערה טלולה וילסון, בת ה-15 היתה במציאות בלרינה, רקדנית עדינה, אך באינטרנט היא יצרה לעצמה דמות אלטרנטיבית דמיונית של מישהי שלוקחת קוקאין ופוגעת בעצמה. היא העלתה לרשת תמונות רבות של הידיים שלה מדממות באתרים שמקדמים פגיעה עצמית, עד שהתאבדה על ידי זריקת עצמה אל מול רכבת דוהרת שהגיעה לתחנה.
לפני התאבדותה סבלה טלולה מבריונות של בני נוער כלפיה, ממות סבתה וגירושיהם של הוריה. כדי להתמודד עם הבעיות שלה, היא נסוגה אל תוך עולם מקוון, עולם שבו יצרה לעצמה דמות דמיונית כדי להרגיש נאהבת.

אמה של טלולה גילתה את האתרים שבהם ביקרה בתה וחקרה אותה בנושא. הבת סיפרה לה שיש לה 18,000 מעריצים שאוהבים אותה והאם שהתעמתה איתה אמרה לה שהמעריצים אוהבים אותה רק בגלל הדמות הפיקטיבית שלה. היא לקחה לה את הטלפון הנייד והמחשב, אבל טלולה הצליחה להיכנס לאינטרנט דרך המחשב של אמה.
ביום שאחרי כן, עזבה הנערה את ביתה שבווסט האמפסטד שבלונדון בלי נעלי הריקוד שלה ואמרה לאמה: "אני לא צריכה אותן יותר". מאוחר יותר באותו יום, בתאריך 12 באוקטובר 2012, היא התאבדה בתחנת הרכבת סיינט פנקראס.
מקור
נערה בת 14 נפגעה מרכבת לאחר שניסתה להרים את הטלפון שלה
במרץ 2014 נערה בת 14 בשם ג'נה בטי ממרטינז שבקליפורניה ישבה עם חבר שלה על רציף הרכבת כשלפתע נפל לה הטלפון הנייד על הפסים. היא ניסתה להרים את הטלפון הנייד שלה אך לרוע המזל היא לא העריכה נכון את הזמן שיקח לה לעלות בחזרה אל הרציף ורכבת המשא שהגיעה "שאבה אותה אל תוך הואקום". אמה אמרה שלעולם לא נדע מה גרם לה לעשות החלטה נוראית כזאת ולסכן את חייה בשביל טלפון סלולארי.
מקור
אישה בת 24 התאבדה בגלל עימות עם ההורים בנושא הפייסבוק
בחודש פברואר 2014, אישה הודית בת 24 רבה עם ההורים שלה שטענו שיש לה אובססיה לפייסבוק ולאחר מכן תלתה את עצמה על מאוורר התקרה.
סוסמה גוסוואמי בת ה-24 גילתה את הפייסבוק רק כמה חודשים קודם לכן ומיד התמכרה. היא החלה לבלות שעות רבות מול המחשב למורת רוחם וחמתם של ההורים שכעסו על הזנחת מטלות היומיום שלה. אחיה הקטן הלך בעקבותיה ותוך זמן קצר היו לשניהם יותר מאלף חברים לכל אחד, למרות שבעצם עד הפייסבוק הם היו מבודדים חברתית והשקיעו את כל זמנם בלימודים.
בעקבות העימות עם הוריה, גוסוואמי נעלה את עצמה בחדרה ובבוקר שלמחרת היא נמצאה על ידי הוריה תלויה על מאוורר התקרה.
למרבה הצער, זאת לא הפעם הראשונה בהודו שצעירה מתאבדת בגלל פייסבוק. באוקטובר 2013 , נערה בת 17 ממחוז Parbhani במהרשטרה התאבדה לאחר ויכוח עם ההורים שלה על האובססיה שלה לפייסבוק. "האם פייסבוק כל כך רע? אני לא יכולה להישאר בבית שמגבילים אותי בו כמו שאני לא יכולה לחיות בלי פייסבוק", כתבה במכתב ההתאבדות שלה. 
אישה צעירה היתה כל כך שקועה בפייסבוק שהיא נפלה מרציף למים קפואים
תיירת צעירה שביקרה באוסטרליה יצאה להליכה ארוכה על רציף במפרץ פורט פיליפ שבדרום מדינת ויקטוריה. היא היתה כל כך שקועה בטלפון הנייד שלה, בתוך אפליקציית הפייסבוק, שהיא לא שמה לב לאן היא הולכת ונפלה אל תוך המים הקפואים.
למזלה היו במקום עוד אנשים שהזעיקו מיד את המשטרה.
לא רק שהיא לא ידעה לאן היא הולכת ולא שמה לב, היא גם לא ידעה לשחות. למזלה, ברוב המקומות המים במפרץ הם רדודים, למזלה היא חולצה מהמים הקפואים ונלקחה לבית החולים המקומי.
מה שמפתיע הוא שלמרות המצב הלא נעים והמסוכן, היא לא ויתרה על הטלפון הנייד היקר שלה ונצמדה אליו במהלך כל מסע הייסורים. 

האיש שאיבד את העבודה ואת אשתו בגלל ההתמכרות שלו לטוויטר
לארי קארלאט היה אמור להיות עורך מגזין גברים מפורסם ונשוי באושר, עד שהוא התמכר והפך לאובססיבי לטוויטר, איבד את עבודתו, התגרש, ואיבד את הקשר עם האנשים היקרים לו.
לארי היה טוויטוהוליק. הוא צייץ בכל שעה ושעה, במשך היום ולילה. הוא הפסיק לקרוא, להקשיב למוזיקה, לראות טלויזיה. כשהיה יוצא עם חברים הוא היה חומק לשירותים עם האייפון שלו כדי לצייץ משם. כשהחל לעבוד במגזין הגברים הוא שינה את שמו לראשי התיבות L.C. יום אחד הבוס שלו קרא לו ואמר לו שמחלקת כוח האדם גילתה את הציוצים שלו מהמחשב המשרדי. הטוויטים שלו היו הפרה ברורה של מדיניות המדיה החברתית של החברה. הוא התבקש לבחור: למחוק את החשבון או לסיים את עבודתו. הוא בחר בטוויטר. כחודש לאחר מכן, הוא איבד גם את אשתו לאחר שצייץ "פעם הייתי מוכן לספוג כדור בשביל אשתי, אבל עכשיו אני מעדיף להיות זה שלוחץ על ההדק." הוא טוען שהוא הגיע לנקודת השפל שלו כאשר בנו איים להפסיק לעקוב אחריו בטוויטר.
לאחר שצייץ 30 פעמים ביום, שבעה ימים בשבוע במשך 3 שנים (חוץ מהיום שבו אביו נפטר) וצבר מעל 25,000 עוקבים, לארי החליט לעשות "Twittercide" ועזב את הפלטפורמה החברתית.
מקור- וידויו של מכור לטוויטר לשעבר 
שני נערים מתו לאחר ששיחקו במשחק השתייה
שיגעון שתייה באינטרנט קשור למותם של שני בני נוער בסוף שבוע אחד בחודש פברואר 2014. לצערנו השיגעון ממשיך, למרות האזהרות שזה קטלני כשזה נעשה באופן קיצוני.
בטרנד הרשתות החברתיות באינטרנט הידוע בשם "neknomination", צעירים מצלמים את עצמם גומעים כמויות גדולות של אלכוהול בכמות מסוכנת יותר ויותר, ומעלים אותן לרשת . בסוף הסרטון הם צועקים את שמו של החבר וממנים אותו לבצע את אותו פעלול שהם עשו.
ג'וני ביירן, בן 19 ממחוז קרלו, אירלנד, התגלה צף בנהר לאחר שקפץ כחלק מהפעלולים שמי שמינה אותו לפניו ביקש ממנו לבצע.
דף הפייסבוק שהיה מוקדש לשיגעון הפך להיות דף שמטרתו להגביר את המודעות לסכנות האלכוהול.
שעות ספורות לפני גילוי גופתו של ג'וני ביירן, רוס קאמינס בן ה- Cummins מדבלין שבאירלנד נמצא מחוסר הכרה בביתו ומת מאוחר יותר בבית החולים. התקשורת האירית דיווחה כי הוא שתה משקאות חריפים לפני מותו, וכי השתייה הקיצונית שלו הייתה חלק ממשחק ה-Neknomination.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות