חפש

יבלת ויראלית – פיתרון קל מהיר ומוצלח לבעיה

יבלת ויראלית היא יבלת שמתחילה קטנה, אבל צומחת לפעמים לממדים גדולים. את היבלת אפשר לקבל מ- 80 סוגים של נגיפים שונים.
אם לא מטפלים ביבלת ולא נוגעים בה, היא אמורה להיעלם תוך שנתיים. רק שבינתיים היא עלולה להתפשט בכל הגוף וגם כשיש רק אחת, הרבה פעמים זה במקום גלוי ובולט.



הסיפור האישי שלי והפיתרון הקל והמהיר שמצאנו, פיתרון שמתאים במיוחד לילדים שקשה להתמיד איתם בטיפול עור, גם בגלל אי הנעימות וגם בגלל הקושי שלהם לא לגעת ולגרד:  
מפעם לפעם, לבנות שלי הופיעו יבלות ויראליות.
כמובן שהלכנו קודם כל לרופא עור שנתן לנו משחת ורומאל (VEROMAL). שמנו את המשחה בוקר וערב עד שאחרי כחודש היבלת הפכה לפצע דלקתי. חזרנו כדי לקחת מרשם למשחה אנטיביוטית. הפצע נרגע קצת אבל עדיין נשאר. אצל הבת הקטנה שלי (בת 6) היבלות הלכו והתרבו. התחילו להופיע לה כמה על הבטן, אחר כך על הידיים, ואפילו אחת על הסנטר ופתאום אחת ליד העין. בגלל שהיא נגעה וגירדה (לך תגיד לילד לא לגעת ולא לגרד כשמגרד לו!!!) הן הלכו והתרבו. ניסינו למרוח חלב תאנים על היבלות אבל זה שרף לה, לכן לא יכולנו להמשיך.

הפיתרון בא מכיוון לא צפוי.
לפני שנה היינו בבית מלון באילת ושרצנו שם בבריכה במשך חמישה ימים. באותה תקופה היתה לבת הגדולה שלי יבלת ויראלית גדולה ולא אסטתית על כף היד. אחרי כמה ימים של בילוי בבריכה רוויית הכלור שמתי לב שהיבלת נעלמה!.
זכרתי את הפיתרון הזה לבעיה וחשבתי שכשניסע שוב לבית המלון, אולי היבלות הויראליות של בתי הקטנה יעלמו להן בכייף.

עד שבאה לי פתאום הברקה – להשתמש בחומר חיטוי אחר.
לפני שאתם מאמצים את השיטה- יש להתייעץ עם רופא.
בבית המרקחת אפשר לקנות גרגירי קאלי ב- 14.80 ש"ח. בלטינית הגרגירים נקראים KALIUM PERMANGANATE ובעברית אשלגן פרמנגנט. זהו חומר חיטוי חזק שעוזר בזיהומי עור בין השאר לשימוש חיצוני בלבד.
שופכים מעט אבקה לאמבטיה, ממלאים במים ונותנים לילדה לשכשך באמבטיה החמימה והורודה / סגולה. לא לשפוך הרבה כי זה עלול לגרום לכוויה כימית! מעט גרגירים יעשו את העבודה מעולה.
אחרי כמה ימים של "אמבטיה סגולה או ורודה" (איזה כייף) היבלות הפכו לפצעים אדמומיים שטוחים ולאחר מכן נעלמו לגמריי!
היתרון של השיטה- זולה, נעימה ומהירה. החיסרון- הגוף נצבע בצבע חום צהבהב בגלל היוד שמכסה אותו, אבל אל דאגה, הצבע נעלם תוך כמה שעות עד יום. כמו כן, צריך להשגיח שהילד לא יבלע את החומר כי הוא רעיל.

סיפרתי את הסיפור האישי שלנו כי אין לי עדיין עדויות תומכות בשיטה. לנו זה עבד יופי. אם מישהו ניסה את השיטה אשמח אם תכתבו על הניסיון שלכם. מקריאה באינטרנט ראיתי שיש הרבה שהתייאשו ולא מצאו פיתרון, אני מקווה שהפיתרון שהצעתי יעזור.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות