חפש

21 שיעורים שאפשר ללמוד מליזי ולסקז- הגדרה עצמית

ליזי ולסקז נולדה עם תסמונת נדירה שלא מאפשרת לה לאגור שומן בגוף. כדי להישאר בחיים, היא חייבת לאכול שישים ארוחות קטנות וחטיפים ביממה, כלומר ארוחה או חטיף אחד כל עשרים דקות, כולל בלילה. חוץ מזה גם מערכת החיסון שלה חלשה מאד. היא איבדה את הראייה בעין אחת ובעין השנייה היא לקוית ראייה. במשך שנות ההתבגרות שלה היא סבלה מהצקות ובריונות מצד ילדים אחרים בגלל המראה שלה. שיא ההתעללות היה כשאחד הנערים מהתיכון בו למדה פירסם סרטון שלה באינטרנט תחת הכותרת "האישה הכי מכוערת בעולם".
למרות תגובות הנאצה שהתלוו לסרטון, ליזי החליטה לא להתחבא בבית. היא למדה תקשורת באוניברסיטה ובשנת 2014 היא העלתה הרצאה שלה ל-TED שבה דיברה על הגדרה עצמית. עד היום היא מרצה ופועלת נגד בריונות בבתי הספר.

הנה סיכום קצר של 21 שיעורים לחיים מאת ליזי ולסקז, שיתנו לכם השראה ועידוד, לא משנה איך אתם נראים ואם אתם אוהבים את מה שאתם רואים במראה:
1. דברים רעים קורים לאנשים טובים
דברים רעים קורים לאנשים טובים ותמימים כל הזמן. במקרה של ליזי, היא הפכה למטרת התעללות על ידי בריונים באינטרנט ללא כל סיבה מלבד העובדה שהיא בולטת בדרכה שלה. לעתים קרובות מאוד, הדברים הרעים תופסים אותנו לא מוכנים. אנחנו לא צריכים לעשות משהו בשביל שאחרים יתגרו בנו או יציקו לנו. 
2. תהיו מודעים לזה שאתם מתחילים לפקפק בעצמכם
לעתים קרובות, כאשר אנחנו נמצאים תחת התקפות של אנשים אחרים, הדברים הראשונים שאנחנו חושבים לעצמנו הם: "איפה שגיתי?" "מה עשיתי שזה מגיע לי?" "אני בן אדם רע?" ברגע שאתם מתחילים לחשוב מחשבות כאלה, אתם צריכים לתפוס את עצמכם ולעצור אותן. אל תתנו לספקות העצמיים להיות אמיתיים. תאמינו בעצמכם שאתם בסדר. אתם טובים. לא עשיתם שום דבר רע שזה מגיע לכם.

3. דימוי עצמי בריא הוא מאוד מאוד חשוב
תשאלו את עצמכם בכל יום: "איך אני רואה את עצמי?" "כמו איזה סוג של אדם אני רואה את עצמי?" "האם אני חושב כל הזמן שאני שמן/ה?" "שאני לא יפה כמו הבנות/הבנים האחרים"? "שאני צריך להיות יותר גברי?" "שאני לא מספיק טוב, לאחרים או אפילו לעצמי?" לעתים קרובות, אנחנו לא רואים את הצורך ואת החשיבות של לדבר אל עצמנו, ולשאול את עצמנו אם אנחנו מתייחסים לעצמנו טוב בפנים, כי זה חשוב.

4. אתם שווים יותר ממה שאנשים אומרים או חושבים עליכם.
5. הצקה משגשגת באפקט העדר
אם אתם רואים שאחרים מציקים למישהו, אל תקפצו על העגלה ותצטרפו. יכול להיות שקל יותר להצטרף אל העדר, אבל תזכרו שכל פעולה של מישהו מהצד, אפילו אם היא קטנה ביותר, כמו לעשות לייק, לשתף או אפילו לכתוב "חחחחח" יכולה לפגוע עמוק ברגשות של אותו אדם שמציקים לו.

6. ביקורת על ההופעה של אחר מכאיבה, לא משנה מה
כולנו מעמידים פנים שאנחנו קשוחים ואדישים כשאנשים מבקרים את איך שאנחנו נראים או מתלבשים. אבל האמת היא שביקורת כזו תמיד פוגעת ומכאיבה. אנחנו לא יכולים לצפות שכולם יהיה קשוחים ולא פגיעים כשמעליבים אותם. אף אחד לא אמור לשנוא ולהיות שנוא - אנחנו אמורים לאהוב ולהיות נאהבים.

7. אין טעם להילחם באש עם אש
כשאתם נעלבים, האינסטינקט הראשון הוא להילחם בחזרה, לכעוס, לרצות לפגוע באנשים האחראים לפגיעה בכם בחזרה. עם זאת, זה רק מוסיף אנרגיה שלילית יותר למצב, מה שהופך את זה ליותר גרוע. תחשבו פעמיים לפני שאתם מחזירים. אל תאבדו שליטה.

8. אף פעם אל תיתנו לאחרים להגדיר אותכם
אל תאמינו כשאומרים לכם שאתם לעולם לא תשיגו משהו גדול בחיים, או שאתם רגילים או פשוט צריכים להישאר אותו דבר כמו כולם. אל תתנו לאחרים להגדיר לכם את החיים שלכם או את העתיד שלכם. אל תתנו לחברה או לאנשים אחרים להגביל אותכם ולהפוך אותכם לעיוורים לגבי מה יפה ומה לא, מה מוצלח ומה לא. היופי לא מוגדר רק על ידי המראה החיצוני, אלא גם על ידי האופי של האדם. הצלחה היא לא רק מה שמרשים ומרצה את כולם, אלא להגדיר לעצמך מטרות משלך ולהשיג אותן בזמן שלך.


9. ההישגים שלך הם הנקמה הטובה ביותר שלך
תן לשנאה שאחרים מביעים כלפיך לדחוף אותך קדימה במקום להוריד אותך למטה. שהשונאים שלך יראו שבמקום ליפול, אתה הולך רחוק קדימה ומשיג דברים גדולים. שאתה הרבה יותר טוב ממה שהם אי פעם יכולים לדמיין.

10. המאבקים של החיים הם הכרחיים לצמיחה
למאבקים של החיים יש מטרה. בלעדיהם אנחנו נשארים אותו הדבר. בלעדיהם, אנחנו לא יכולים לגדול להיות האדם שאנחנו אמורים להיות. מאבקים לא רק גורמים לנו להיות אנשים חזקים, טובים יותר וחכמים יותר, הם גם מאפשרים לנו ללמוד יותר על עצמנו ועל המטרה שלנו בחיים.

11. ביטחון הוא דבר שברירי
כל מה שנדרש הוא רגע אחד בזמן, או מילה אחת, כדי להרוס את מה שלקח חיים שלמים כדי לבנות. לכן תמיד צריך לעבוד על הביטחון והאמון בעצמנו בלי הפסקה. 
12. אל תפחדו להציב מטרות ולחלום חלומות
אפילו אם יש לכם שונאים ומי שלא מאמינים בכם, אל תפסיקו לחלום. ליזי לא להפסיק לרדוף  אחרי החלומות שלה וגם במצבים הקשים היא מצאה את עצמה ולא ויתרה על המקום בו היא רוצה להיות. היא המשיכה להציב לעצמה מטרות ולהאמין בהן, והגיעה לאן שהיא נמצאת היום - בוגרת מכללה, מרצה ומחברת של שני ספרים.

13. משפחה היא המקור האמין ביותר שלך לתמיכה בכל מצב. כי האהבה של המשפחה היא ללא תנאי.
14. להורות טובה יש השפעה לטווח רחוק. להורים יש תפקיד חשוב במיוחד, שעוזר לילדים לבנות בסיס חזק של ביטחון ואהבה מגיל צעיר. הבסיס הזה יתמוך בילד למשך שארית החיים שלו או שלה.
15. אנשים צריכים ללמוד את הערך של חיי אדם. ליזי שיתפה שבמקרה שלה, "אנשים היו נותנים לי טיפים על איך להרוג את עצמי." סוג זה של תגובה אכזרית לא קרה רק לליזי, אלא גם להרבה מאד ילדים ובני נוער שחווים בריונות בבתי ספר בכל רחבי העולם היום. ילדים צריכים ללמוד את קדושת החיים ולכבד אותה.

16. היפכו את הפגם שלכם לכוח שלכם
במקום לנסות להסתיר את עצמה מהעולם, ליזי הפכה את הדברים ואת הפגם שלה הפכה לתכונה שמייצגת אותה, שבה היא גאה. במקום לרחם על עצמה, היא הפכה את הפגמים שלה לעוצמה שלה. ליזי רואה את מחלתה כברכה מאלוהים. גם אתם יכולים לעשות את זה עם הפגמים שלכם. 
17. אתם חייב להתמודד עם השדים שלכם
ליזי מסרבת לתת לסרטונים המגעילים ב- YouTube לרדוף אותה. היא התגברה על הפחדים שלה על ידי צפייה בסרטוני השנאה עליה שוב ושוב- היא החליטה להסתכל לשטן ישר בעיניים. היא החליטה לא לתת למה שפגע בה להמשיך לפגוע בה. רק אם תתייצבו מול השדים שלכם תוכלו לעצור אותם ולנטרל את הכוח שלהם עליכם.

18. "תנו בכי טוב אחד, תרימו את הסנטר, חייכו, והמשיכו הלאה אל החיובי". בגלל שככה המנצחים מתנהגים.
19. לכל דבר שקורה יש סיבה. "אלוהים שם אותך כאן מסיבה מסוימת ורוצה שתשתף את הסיבה הזאת, לא משנה מהי".
20. צריך להודות לאל, תמיד
ללא קשר לנסיבות שלכם, תמיד להיות אסירי תודה. תזכרו, לא תמיד תמצאו את התשובות לבעיות שלכם. לא תמיד תראו את התמונה המלאה לגבי כל דבר בחיים. להיות אסירי תודה, כי זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע. כשתהיו אסירי תודה, תאפשרו לתשובות בסופו של דבר למצוא את דרכן אליכם.
21. בחרו להיות שמחים. כי תמיד יש לכם את הבחירה.


האינסטגרם של ליזי ולסקז            הפייסבוק של ליזי ולסקז

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות