חפש

דינה ברזילי 496351

דינה ברזילאי היא חיילת בדיונית שעליה נכתב השיר "דינה ברזילאי" על ידי חיים חפר בשנת 1958 או 1959. את השיר הלחין סשה ארגוב ושרה להקת הנח"ל.
המספר האישי של החיילת דינה ברזילי הוא 496351. השיר מספר על כמה חיילים שעובדים במשרה פקידותית בשלישות איפשהו וכשהבוס שלהם, סגן גד רפאלי, הולך לאכול ארוחת צהריים ומשאיר אותם במשרד, הם נהנים לפנטז על החיילת שהתיק האישי שלה מונח לפניהם, דינה ברזילי.
הטפסים שלה מונחים לפניהם והופכים מפרטים טכניים יבשים למישהי שנוגעת לליבם ועליה הם חולמים.
הגובה שלה הוא 1.60 מטר, המשקל 58 ק"ג, צבע העיניים כחול וצבע השיער ערמוני. כל הפרטים האלה יוצרים אצלם בראש תמונה דמיונית של בחורה נחשקת שצובעת את היום האפור שלהם בצבעוניות נעימה.
תאריך הלידה של דינה ברזילי הוא 20.8.1940, השכלתה תיכונית ולאבא שלה קוראים אפרים. היא מנגנת שש שנים על פסנתר ועוסקת בשחיה. הדופק שלה בשעת מנוחה הוא 80 והיקף החזה 93. כשהיתה קטנה חלתה בדיפטריה.
דינה ברזילי בודאי לא יודעת שהתיק שלה מהווה כר נרחב לפנטזיות של החיילים.
השיר נכתב כעשרים שנים אחרי תקופת השואה, התקופה שבה קעקעו לאנשים מספרים על היד וזו היתה זהותם. המחשבה שעוברת לי בראש היא שהמשורר נתן בשיר הזה חיים למספר אישי, לתיק אישי שמכיל מסמכים בלבד אך מאחוריו עומד אדם שהוא עולם ומלואו.
המספר האישי שנבחר על ידי המשורר היה מספר בן שש ספרות. בעת שנכתב השיר היו בצה"ל מספרים אישיים בני חמש ספרות בלבד. כעשר שנים לאחר מכן, כאשר הצבא עבר למספרים אישיים בני 6 ספרות, המספר הוקצה לגבר שהשתתף בקליפ של להקת הנח"ל שחידשה את השיר.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות