חפש

לגדל את הילדים עם הומור

ילדים לא באים עם חוברת הפעלה. הרבה פעמים אנחנו, ההורים, נתקלים בבעיות איתם ולא יודעים איך לפתור אותן ומה לעשות כדי שהילד שלנו יגדל להיות אדם לתפארת, או לפחות שיעשה רושם שהוא קצת מחונך.
בגלל זה המון אנשים עשו מזה קריירה; ספרים רבים נכתבו בנושא, יש המון מנחי הורים ויועצים ובאינטרנט אפשר למצוא בלי סוף פורומים שאפשר להתייעץ בהם.
אבל עדיין, זה לא תמיד עובד והילד שלכם לא תמיד עושה את מה שאתם מצפים שיעשה בגלל שעשיתם בדיוק מה שאמרו לכם או שהיה כתוב בספר או בפורום.
אז אם נואשתם מהשיטות המקובלות, למה שלא תנסו להיות יצירתיים? ואם כבר יצירתיים, אז למה לא להכניס קצת הומור בשביל הכיף?
קבלו את המדריך הבא, שייתן לכם 7 רעיונות הומוריסטיים לחינוך הילדים:


צעצועים בכל מקום בבית
הילד שלכם לא מחזיר צעצועים למקום? נמאס לכם לדרוך על בובות מצפצפות באמצע הלילה? נסו את השיטה הבאה כדי לגרום לו ללמוד לסדר: חטיפה ושחרור תמורת כופר. קחו את הצעצועים, החביאו אותם ובמקום שבו הצעצועים הושארו הניחו פתק דרישת כופר ובו תכתבו שאם הוא רוצה לקבל את הצעצוע שלו בחזרה, עליו לבצע מטלה כלשהי בבית. אפשר להקריא את מה שכתוב לילדים שעדיין לא יודעים לקרוא. הפתקים נראים לילדים רשמיים יותר והם ילמדו ככה שעדיף להם לסדר את הצעצועים שלהם לפני שהם הולכים לישון וכך לא יצטרכו לעשות עוד מטלות שהם לא אוהבים.


פיית השיניים כן קיימת!
הילדים של היום כבר יודעים שפיית השיניים היא אמא או אבא. רוצים לגרום להם להאמין שפיית השיניים באמת קיימת? קחו נצנצים ופזרו אותם על הכסף שהפיה משאירה להם. פזרו גם נצנצים בחדר שלהם באיזור שבו הפיה כביכול ביקרה, כדי שיאמינו שהיא באמת היתה אצלם בלילה ואין טעם לבוא לאמא ואבא בטענות על גובה התשלום שהשאירה עבור השן שנפלה.
ללחוש במקום לצעוק
לא בטוח שמישהו ניסה את זה במציאות וזה הצליח לו, אבל במקום לצעוק על הילדים כשהם עושים משהו לא בסדר, אפשר להתקרב אליהם וללחוש. אני חושבת שאם ההורים שלי היו עושים לי את זה בתור ילדה, זה היה מפחיד אותי עד מוות. אם מישהו ניסה, אנא שתפו בתגובות. אם זה באמת עובד זה יכול לחסוך לנו הרבה כאבי גרון ואוזניים.

מלחמת מים ספונטנית
רוצים לעשות משהו שיקרב את הילד שלכם אליכם ויתן לו זיכרון כייפי לכל החיים?
שימו לו פתק במקום שהוא יראה כשהוא חוזר מבית הספר. בפתק תכתבו שיש לכם משהו בשבילו במקום מסוים בבית ושם תשימו לו מים, אקדח מים, בלונים ועוד כל מיני דברים שקשורים למלחמת מים. תנו לו להבין שגם אתם הולכים להגיע הביתה חמושים. כשתגיעו הביתה תתחילו במלחמת מים בחצר. זה הולך להיות משהו כייפי מאד שישאיר לילד שלכם טעם טוב והוא יזכר בזה בכל פעם כשיחזור מביה"ס.

צנצנת רוגע
מחפשים משהו יצירתי בשביל לתת לילד להירגע? הכינו לו צנצנת רוגע. קחו צנצנת, מלאו אותה במים ונצנצים וסיגרו אותה היטב. תנו לילד לנער את הצנצנת ולחכות שכל הנצנצים ינחתו על הקרקעית.

צנצנת פרסים
הכינו צנצנת עם פרסים קטנים. בכל פעם שהילד עושה משהו טוב, הוא יכול להכניס את היד ולשלוף לעצמו פרס. זו דרך מצוינת ללמד את הילד שהוא מרוויח דברים כשהוא מתאמץ ולא סתם מתוך פינוק. כך גם במקום להעניש אתם מתגמלים אותו על התנהגויות טובות ומחזקים אותן.


לעשות לילד בושות
כשילד עושה משהו רע, יש הורים שנוהגים לצעוק עליו ליד אנשים אחרים ולבייש אותו. זה לא נעים ולא בריא לילד. אם ילד עשה מעשה רע ואתם רוצים שיזכור שזה אסור, אפשר לעשות את זה בדרך אחרת. הוא יכול להצטלם עם שלט שעליו כתוב מה הוא עשה. את התמונה תשמרו וכשהוא יהיה גדול תראו לו אותה. זה יכול להיות די מצחיק. תלוי כמה הומור יש לילד שלכם. יש הורים שיכולים גם לאיים על הילד שהם יפרסמו את התמונוות ברשתות חברתיות. אבל זה ממש מוגזם ואכזרי. אל תעשו את זה.

יש לכם עוד דרך חינוך יצירתית והומוריסטית? ניסיתם אחת מהשיטות ובא לכם לשתף? אשמח אם תוסיפו בתגובות.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות