חפש באתר

הסיפור מאחורי המספר 241543903



ידעתם שאם תרשמו את המספר 241543903 במנוע החיפוש גוגל תקבלו תמונות של אנשים מכניסים את הראש לפריזר של המקרר?
מצחיק ומוזר, נכון?
רוצים לשמוע איך זה קרה? אז זה הסיפור:
יום אחד בתחילת שנת 2009 גולש שהיה לו חשבון בTumblr העלה תמונה של עצמו עם ראש בתוך הפריזר של המקרר וכתב עליה את המספר 241543903. הוא תייג אותה במספר הזה. ראו את התמונה עוד משתמשים בטמבלר והחליטו לעשות כמוהו: להצטלם עם ראש בתוך הפריזר ולתייג את התמונה במספר 241543903.
מכאן מנוע החיפוש של גוגל התחיל להעלות בתוצאות החיפוש של המספר 241543903 את התמונות של כל האנשים שצילמו את הראש שלהם בתוך הפריזר.
תופעת הצילום התפשטה ברחבי העולם ואי אפשר היה לעצור את זה. זה מה שהמספר 241543903 מייצג- ראש בתוך פריזר.
נשאלת השאלה למה דווקא המספר הזה ולמה דווקא ראש בתוך המקפיא של המקרר?
הראשון שהעלה תמונת ראש בתוך המקפיא היה דוד הורביץ, אמן מניו יורק. בחודש אפריל 2009 הוא התחיל לכתוב בבלוג שלו שבטמבלר, כפרוייקט אמנותי,  הוראות לקהל העוקבים שלו מה עליהם לעשות, לתעד את זה ולהעלות לאינטרנט כמו "להקליט קריאה דרמטית של מאבק כתגובה ביוטיוב" או "לעלות לגג בניין גבוה ליד הבית שלך כדי לצפות בשקיעה". בחודש נובמבר 2009 יצא ספר ההוראות שלו, כל מה שיכול לקרות ביום, בהוצאת רנדום האוס.
אחת מההוראות של דוד הורביץ היתה להכניס את הראש לפריזר, להצטלם ולהעלות את התמונה לאינטרנט. הרעיון בא לו מידיד שלו שאמר לו שכדאי לו לשים את הראש בפריזר כשהיה חולה. המספר 241543903 הוא הברקוד של שקית אטריות סובה (איטריות יפניות דקות ואפרפרות המיוצרות מקמח כוסמת) שהיתה לו בפריזר. 
241543903

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה