חפש

הצד הקר של הבית החם


לפני כמה ימים סיפרתי כאן על המטלה שקיבלנו, אירוח קבוצת ילדים מהכיתה של בתי (כיתה ג) במסגרת פרויקט שארגן ועד הכיתה שנקרא "בית חם" (או "בית מארח"). הפרויקט הזה מאד נפוץ בבתי ספר יסודיים ברחבי הארץ. קבוצה של 5-6 ילדים מוזמנת אל ביתו של אחד הילדים מהכיתה ובמשך כשעתיים אחד ההורים או שניהם צריכים להפעיל אותם. הילדים נפגשים מדי שבוע או שבועיים בקבוצות האלה, בכל פעם בבית של ילד אחר.
אנחנו עכשיו אחרי האירוח ואני חייב לספר שנהניתי מאד. לפני המפגש, ציפיתי שזה יהיה "תיק", רציתי כבר להיות אחרי ולסמן עוד וי ברשימת המטלות שהורים צריכים לעשות למען ילדיהם. האמת שהתבדיתי. נהניתי מכל רגע עם הילדים. כנראה שכשמארחים קבוצה קטנה של ילדים, שבאים עם נכונות ורצון להיות מופעלים, הם משתפים פעולה ומתנהגים כל כך יפה שפשוט כייף איתם. הבלגן והרעש לא גדולים מכיוון שמדובר בקבוצה קטנה של ילדים. אני רוצה להאמין שאם אני נהניתי בתור ההורה המארח אז גם הם נהנו בתור האורחים.
עשינו מסיכות, שרשראות ממתקים, שיחקנו משחקי חברה ואכלנו ממתקים. לא הכנו פיצה, לא קאפקייקס ולא שום דבר שקשור באוכל כי השקענו כבר לדעתנו הרבה כסף בדברים האחרים וחשבנו גם שהילדים יהיו שבעים מהממתקים, שהחלטנו שזה מספיק.
יכול להיות שהיינו נאיביים, כי בערב התחילו להגיע עדכונים בווטסאפ מקבוצות אחרות.
הפעילות שלנו פתאום החווירה לידם.
מסתבר שכמה שאנחנו חשבנו שאנחנו משקיעים, ובמצב של היום ידענו שזה לא יהיה נכון להשקיע מעבר לזה, יש הורים שהשקיעו הרבה יותר. איפור מקצועי, הטסת טיסנים, עוגות אישיות מושקעות ברמה מאד גבוהה וצילום סרטוני מופעים של הילדים סטייל הכוכב הבא והכל פלוס פיצה או צ'יפס ונקניקיות או כל מאכל מהיר אחר, פשוט השאירו אותנו מאחור בתוך ענן אבק. קיבלנו רגשי נחיתות.
לי אין בעיה עם האירוח שלנו בבית החם. מה שחשוב זה שאירחנו יפה, תרמנו לגיבוש הילדים ועשינו פעילות יצירתית. השקענו בסך הכל כ-250 ש"ח בחומרי היצירה ובכיבוד. לדעתי זה סכום מכובד ומספיק בהחלט. מצידי שלא יפרגנו לנו, שלא ננקר את העיניים ושלא נרשים אף אחד. המטרה של הבית החם מבחינתי הושגה.
הבעיה שלי היא שמחר אולי הבת שלי תלך לבית ספר ותשמע מאחרים שהבית המארח שלהם היה יותר שווה. שאולי ילדים יגידו לה שחבל שבאו אליה ולא לאחרים שאצלם היו הרבה יותר אטרקציות מרשימות.
תעשיית מסיבות יום ההולדת הפכה מזמן למשגשגת ויצאה מפרופורציות "בזכות" זה שיש הורים שמוכנים להשקיע כמה שיותר כסף במסיבות של הילדים שלהם כדי להרשים. הורים משקיעים הרבה יותר כסף ממה שהם מסוגלים רק כדי לעשות רושם על הורים אחרים. הם יכולים להוציא אלפי שקלים על קוסמים, מתקנים, מסיבות ספא ואפילו לשכור לימוזינה. רק כדי שיראו כמה הם מוכנים לשלם ושיחשבו שיש להם הרבה כסף. החשש שלי הוא שפרויקט הבית המארח הולך בדרך הזו גם.
לא כל ההורים יכולים להשקיע מאות שקלים באירוח של קבוצה של 5-6 ילדים. לא כל ההורים יכולים לקנות חומרי יצירה במאות שקלים פלוס אוכל במאתיים שקל או אטרקציות אחרות ולצאת מהאירוח הזה בנזק של 500 ש"ח לפחות. צריך לשים לזה גבולות, גם כאן להסתפק במועט ולהבין שמה שחשוב זה החום של הבית והגיבוש של הילדים, לא ההשקעה הכספית.




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות