חפש

איך לעזור לילדים להתמודד עם מוות של חיית מחמד?

לאבד את חיית מחמד זה החלק הכי קשה בגידול בעלי חים בבית. כלבים, חתולים, אוגרים או כל בעל חיים אחר אותו מגדלים מספקים לנו חברה נעימה והנאה עצומה וכשבעל החיים אליו בני הבית קשורים מת, זהו אובדן קשה גם למבוגרים. תארו לכם כמה קשה לילד לקבל את העובדה שחיית המחמד שלו, שהיתה חלק בלתי נפרד מהחיים שלו, מתה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעזור לילד שלכם להתמודד עם מוות של בעל חיים אהוב:

1. עירכו טקס הלוויה
טקס קטן בו קוברים את בעל החיים יכול לסייע לילדים להתמודד עם תחושת האובדן. הטקס נותן להם לבטא עד כמה החיה היתה חשובה להם ונותן להם הזדמנות להיפרד. כדאי בסיום הטקס להניח אנדרטה קטנה, לסדר אבנים או שלט קטן שיתן לילדים הרגשה שיש מקום שבו החיה האהובה שלהם נמצאת בו ואליו הם יכולים ללכת כדי לבקר אותה.

2. לחכות לזמן הנכון
אחרי שחיית המחמד של הבית מתה, ילדים רבים להוטים לקבל חיה חדשה כי קשה להם להתמודד עם האובדן של החיה אליה הם קשורים. לפעמים גם ההורים ממהרים לקנות חיה חדשה כדי להקל על הילדים. לא מומלץ למהר ולרכוש חיה חדשה. לא בטוח שהילדים יצליחו להיקשר שוב לחיה החדשה אם הם לא יהיו מוכנים לכך נפשית.

3. לדבר על זה
אובדן חיית המחמד יהיה קל יותר לילדים אם תתנו להם לדבר על זה כמה שהם רוצים. תנו לילדים הזדמנות לדבר על החיה ועל המוות שלה בלי להפסיק אותם. אל תנסו להסיח את דעתם כדי שישכחו מזה או לא יחשבו על זה כי זה לא יעזור. תנו לילדים לדבר ולהתבטא כמו שהם צריכים, כדי לעבד את תחושת הצער. גם אם זה רק אוגר, לילד זה יכול להיות הפסד עצום. הרגיעו אותם שהרגשות שלהם מקובלים וטבעיים.

4. הסבירו מראש
כבר כשאתם מביאים את החיה הביתה, הסבירו לילדים בלי להיות טרגיים מדי, שלחיה יש תוחלת חיים קצרה משל בני האדם ושהיא לא תהיה אצלכם כל החיים. אם הילד יהיה מוכן למוות של החיה שיגיע יום אחד, הוא עשוי לקחת את הפרידה יותר בקלות ולהתמודד יותר טוב עם היום העצוב.

5. זה הדבר הנכון לעשות
כשצריך להרדים את חיית המחמד האהובה, הסבירו לילדים שלכם שזה הדבר הנכון והטוב ביותר שאפשר לעשות עבורה. הסבירו לילד שהחיה סבלה ולכן דרך ההרדמה היא נפטרה בצורה הנעימה ביותר. כבעל חיית מחמד, אתה אחראי לה ועליך לדאוג לצרכים שלה לכן הרדמה היא לעתים הפיתרון הטוב ביותר עבורה, גם אם זה גורם צער לילדים.

6. אל תשקרו
יש הורים שמתמודדים עם מוות של בעל חיים על ידי זה שהם מספרים לילד סיפורים על כך שהחיה ברחה או עברה לגור במקום אחר. אל תעשו את זה. זה יכול לחזור אליכם כבומרנג כשהילד ירצה להתאחד עם הכלב שלו מחדש וידרוש ממכם לחפש אותו או לקחת אותו למקום החדש בו הוא גר. אל תקחו מהילד את ההזדמנות להתמודד עם החיים כמו שהם, ואובדן חיית מחמד הוא חלק מהחיים.

7. תמונות ומזכרות
כמו קיום טקס הלוויה, גם שמירת מזכרות מחיית המחמד יעזור לילד שלכם להתמודד עם הכאב. תוכלו לשמור את הקולר, השמיכה, או כל חפץ שהיה אהוב על החיה ולהציג תמונות של החיה לראווה. זה יעזור לילד להרגיש קרוב אליהם.

לאבד חיית מחמד אהובה זה קשה בכל גיל. לילדים יש פחות יכולת להבין את זה לכן חשוב שתעבירו להם את המסר והעידוד במונחים שהם מבינים ולקבל את הרגשות שלהם שיכולים להיות עמוקים מאד.



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות