חפש

הדברים שאף אחד לא מספר לך על חתונה

בגיל 20 אתה בטוח שאתה יודע הכל. שאתה לא צריך לשאול שום דבר אף אחד. אז אתה לא שואל. לפחות לא את המבוגרים. התחתנתי כשהייתי בן 22 והגירושים הכואבים לא איחרו להגיע כשהייתי בן 26. תתארו לעצמכם בחור בן 26 שמשלם מזונות. לא שאני לא אוהב את הבת שלי, אני מת עליה, אבל אתם לא צריכים לדמיין יותר את המצב הכלכלי שלי בזמן שחבריי מבלים בטיולים בחו"ל ובלימודים באוניברסיטה.
לפחות גם למדתי כמה שיעורים על חיי הנישואים, שיעורים שאני שמח לחלוק איתכם כאן, תכלס ובאמת בלי לייפות:

כשאומרים לכם שזה לטוב ולרע, מתכוונים גם לטוב וגם לרע
ברגע שנכרתה ביניכם הברית, אתה לא יכול יותר להיות לא בסדר. אתה מחויב להיות תמיד בסדר. שתמיד היא תהיה מרוצה ולא לתת לה סיבות לכעוס. יחסים הם מערכת של גאות ושפל. כשאתם נמצאים עם בן או בת הזוג 24/7 אי אפשר שהכל יהיה הרמוני ומושלם כל הזמן ולפעמים היא/הוא פשוט עולים לכם על העצבים. אז לא הכל ורוד. לפעמים חווים אושר והעולם נראה נפלא, אבל לפעמים אתם כל כך מתעצבנים שאתם מצטערים שאתם שם. אבל אתם לא עוזבים כי אתם זוכרים שהאהבה נמשכת ויש סיכוי שתחזור.

שניכם נוחרים, מפליצים ומחרבנים
חלפו ימי המסתורין והזוהר של הגוף שלה. אתה מגלה שהיא מפליצה בקול, שלא נעים להיכנס אחריה לשירותים, שבלילה היא מפעילה נגרייה עם רעש הנחירות שלה. היא מגלה את אותו דבר עליך. לפני שמתחתנים לא מגלים את הדברים האלה. כשאתה נכנס אחריה לשירותים יש ריח של בושם. אחרי החתונה יש שינוי של 180 מעלות. אבל זה בסדר, מתרגלים לזה וזה נראה הכי טבעי בעולם.

יש תקופות בצורת
לפני החתונה עשיתם סקס כל לילה, אפילו יותר מפעם אחת. אם האמנתם שזה מה שיהיה אם תתחתנו, גיליתם שזאת בדיה. שלא יהיו לכם ציפיות. אצל רוב הזוגות יחסי המין מתקיימים בממוצע פעם בשבוע אם לא פחות. רוב הזמן לה לא יהיה חשק בזמן שלך יהיה בעודפים. הכוח יהיה אצלה. תצטרך תמיד להתנהג יפה במשך היום כדי לקבל את הזכות לשכב איתה בלילה. לפחות תוכלו לישון מחובקים, זה גם נחמד.

המשפחה היא חלק מהחבילה
מרגע שהתחתנתם, כל המשפחה שלו/ה הופכת להיות גם שלך. כל החיים היא סבלה מהמרות של האבא הקשוח שלה. עכשיו גם אתה סובל. כל הילדות היא סבלה מהבישולים של אמא שלה. עכשיו שניכם מבלים איתה בארוחות משפחתיות ואוכלים את מעשי ידיה. הדוד המוזר שלה שמדבר שטויות הוא חלק בלתי נפרד מהנוף המשפחתי שלך עכשיו. ולא שלך יש דברים יותר טובים לתרום. גם אתה מוציא מהארון בני משפחה מוזרים שהיא אפילו לא חלמה שיהיו שלה יום אחד.

תוספות ברוכות
אם נהניתם מחיי הנישואים והכל הלך פשוט וחלק כמו גן עדן של שושנים, חכו חכו, עכשיו תקבלו משהו שיסבך לכם את הכל. תינוקות מסבכים הכל. רמת הסיבוך יכולה להיות טובה או רעה, תלוי בהכנה ובציפיות שלכם לקראת הילד. ילד דורש המון. את כל המשאבים שלכם אתם מקדישים לו- זמן, תשומת לב, כסף. בתמורה אתם מקבלים אהבה גדולה. אין הרגשה טובה וחזקה יותר מהאהבה לילד שלך. נכון שזאת קלישאה. אבל תהיו מוכנים מראש לשינוי בחיים שלכם ולזה שיראה לכם שאין לכם יותר חיים. ותשתדלו להסתדר עם בני הזוג, תקשורת היא שם המשחק.

צריך לעבוד על זה
חיי נישואים זאת עבודה. שוב זה נשמע כמו קלישאה אבל זה נכון. על הנישואים צריך לעבוד כל הזמן. לא לברוח ולא להתעלם מבעיות. להשקיע זמן ולהקשיב לה, לצאת מדי פעם מהשגרה לבילוי. להתקשר באמצע יום עבודה. זאת עבודה במשרה מלאה עם משמרות כפולות. לפעמים תרגיש שאתה צריך תואר בפסיכולוגיה בשביל להצליח. האמת? לי עוזרות היום התייעצויות בפורומים שונים ברחבי האינטרנט. חבל שאז לא ידעתי את זה, אולי זה היה מציל את המצב.

צריך גם פסק זמן וזה בסדר
אם יש משהו שאסור לעשות במערכות יחסים, גם לפני החתונה, זה לכבול את בני הזוג ולאסור עליהם לבלות זמן לבדם. מאד חשוב לתת אמון ולתת להם לצאת לפעמים לבלות לבד.
לפני החתונה כשאתם יוצאים, בין פגישה לפגישה יש לכם זמן לבלות לבד. כשאתם מתחילים לחיות עם מישהו באינטנסיביות, הלבד נגמר. מצד אחד זה טוב שתמיד יש לך מישהו להיות איתו, מצד שני כל אחד צריך גם חיים פרטיים. לכן צריך לתת מרחב אחד לשני, לתת אחד לשני לנשום.

בסופו של דבר נישואים יכולים להיות דבר טוב. נקודת המפתח היא תקשורת, להקשיב אחד לשני ולהיות חברים. נישואים הם דבר מוזר שמשנה לך את כל החיים, אבל אם שניכם תרצו, הם גם כמו יין שהולך ומשתבח עם השנים.

תמונות מחיי הנישואין




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות