חפש

ההבדלים בין לידה ראשונה ללידה שלישית

לפני הלידה:
בתקופת ההריון הראשון את עושה קורס הכנה ללידה, מסתובבת בבתי חולים ובודקת את מחלקות היולדות, משתתפת בפורומים של הריון באינטרנט ומתייעצת על כל טחור שיוצא לך בישבן.
בתקופת ההריון השלישי ומעלה, את שמה לב שאת בהריון רק בחודש השלישי-רביעי, לא מדברת על זה עם אף אחד ולא שמה לב לשום תופעה יוצאת דופן אצלך. 

לפני הלידה הראשונה את עושה רשימה באורך הגלות של אביזרים ומוצרים לתינוק החדש, את צובעת לו את החדר, מוסיפה ציורי קיר ומדביקה על התקרה ירח וכוכבים, את מתייעצת לגבי כל מוצר ומוצר- מה הכי איכותי וטוב, לא אכפת לך לקנות דברים שאת לא חייבת ואת קונה הכל חדש.
לפני הלידה של התינוק השלישי את לא קונה כלום. את משתמשת במה שנשאר לך מהתינוקות הקודמים, מלווה ממשפחה ומחברים ומוותרת על 90% ממה שהיה ברשימה של התינוק הראשון.

לפני הלידה הראשונה את לוקחת חופשה מהעבודה לפחות שבועיים לפני התאריך המשוער כדי לנוח ולאסוף כוחות. בלידה השלישית את כבר עובדת עד סוף ההריון כולל שעות נוספות, עד שלוקחים אותך בכוח לבית החולים כי ירדו לך המים באמצע המשרד.

בלידה:
בלידה הראשונה את מגיעה לבית החולים עם הציר הראשון שמופיע לך ונשלחת בחזרה הביתה. אחרי כמה ימים את מגיעה שוב עם הציר הראשון ונשלחת הביתה. אחרי כמה ימים את מגיעה שוב ונשלחת... כך חוזר חלילה בין שלוש לעשר פעמים. בסוף את מגיעה שנגמר לך השבוע הארבעים ושניים והוא עדיין לא יצא. את נשכבת לך במחלקה ומקבלת זירוז לידה...
בלידה השלישית ומעלה את מגיעה לבית החולים רק כשהתינוק כבר חצי בחוץ, לפעמים את בכלל לא מספיקה להגיע לחדר הלידה ויולדת אותו בדרך...

בלידה הראשונה את מנתקת טלפונים מרגע ההגעה לבית החולים ועד 24 שעות לאחר הלידה. אחרי 24 שעות את מסננת טלפונים בטירוף ונותנת רק לבעלך לענות ולהגיד שאת לא יכולה לדבר כי את מתאוששת.
בלידה השלישית את עם הטלפון הסלולרי צמוד אלייך כדי להעביר את הזמן בין הצירים בקשקושים עם אמא וחברות. את נזכרת לסיים את השיחה רק כשהתינוק כבר ממש רוצה לצאת החוצה ואת בפתיחה מלאה.

ללידה הראשונה את מגיעה עם תיק הלידה שלך שהכנת חודש מראש שכולל בגדים תחתונים, נעלי בית, חלוק רחצה, ספר קריאה, קרם לחות, קרם לאחר הלידה, קרם נגד מתיחות בעור, קרם עיסוי פרינאום, קרם גילוח לבעלך וקרמבו....
בלידה השלישית את מגיעה איך שאת, בלי שום דבר מעבר לזה, רק עם התיק היומיומי שלך שבו נמצא הארנק עם תעודת הזהות והטלפון הסלולרי.

בלידה הראשונה שלך את משתדלת שהחוויה תהיה טובה וטבעית כמה שיותר עבור הרך הנולד. את מנסה ללדת בהתחלה בתוך המים, כשזה לא מצליח את עוברת לג'קוזי, כשזה עדיין לא עובד את מנסה להתגלגל על כדור גומי גדול. בסוף את מוצאת את עצמך על המיטה צורחת מכאבים ודורשת אפידורל.
בלידה השלישית, את מייד מבקשת אפידורל, רק שלרוב את לא מספיקה לקבל אותו והתינוק כבר בחוץ...




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות