חפש

גוגל גלאס

כמה פעמים קרה לכם שטיילתם במקומות שאתם לא מכירים, ראיתם בניין עתיק עם ארכיטקטורה מעניינת או פסל מרשים בלי שום שלט הסבר והייתם מתים לדעת מהם, אבל לא היה לכם את מי לשאול?
נכון שברגעים האלה הייתם מתים שתהיה איזו אפליקציה שתזהה את מה שאתם רואים ותשלוף לכם את המידע?
מסתבר שזה לא חלום. יישום כזה של זיהוי על פי תמונה ושליפת מידע נקרא מציאות רבודה (Augmented reality) ויש כבר פיתוחים ואפליקציות בתחום. מציאות רבודה היא מציאות שמשולבים בה אלמנטים וירטואליים, כלומר הסביבה האמיתית מתערבבת עם האינטרנט.
אחד מהכלים המאפשרים לנו לחיות במציאות רבודה הוא הגוגל גלאס, המשקפיים של גוגל.
הגוגל גלאס הם משקפיים שפיתחה חברת גוגל, שמורכב עליהן מסך תצוגה שמאפשר לראות דרכו מציאות רבודה.
באפריל 2012 החלו הבדיקות של המוצר באמצעות ומתישהו נוכל כנראה לרכוש את המשקפיים תמורת סכום שנע בין 250$ ל 600$. בינתיים יש תכנית לחקירת המשקפיים שמופעלת על ידי גוגל שבה ניתן לקבל את המשקפיים כנסיינים שיעזרו לבדוק ולשפר אותם. מספר המשקפיים המוצעים מוגבל וכדי להירשם לתוכנית צריך להיות תושבי ארה"ב בלבד ולמלא את הטופס הבא: קישור לטופס בקשה למשקפיים של גוגל גלאס
עוד משהו: עם המשקפיים של גוגל תוכלו לא רק לטייל ולזהות מקומות, אלא גם להשתמש באפליקציות נוספות בתחומים שונים: למשל למצוא מתכונים מתאימים למרכיבי המזון שיש לכם במטבח, לשתף מתכונים עם אחרים, לתרגם טקסטים משפות זרות, לצלם ולשתף עם אחרים ואני הכי הייתי רוצה ומקווה שיש או יהיה: להתחיל לזהות פרצופים של אנשים שאתה פוגש ואין לך מושג מאיפה אתה מכיר אותם.

לאתר הרשמי של Google Glass

בתמונה: משפחה שיוצאת לדרך עם גוגל גלאס ועומדת להשתמש באפליקציית ניווט
השימוש בגוגל גלאס יכול לשפר את החיים שלנו, אבל לפעמים זה גם יכול להפריע.
ניק סטאר, תושב סיאטל שבוושינגטון, ארה"ב הוא אחד האנשים שזכו לנסות את המשקפיים. בעמוד הפייסבוק שלו הוא מספר בפירוט את חוויותיו אך מסתבר שהן לא תמיד חיוביות. כשישב איתם בבית הקפה לוסט לייק קפה אנד לאונג' הוא התבקש לעזוב את המקום בגלל שהוא גורם לאי נוחות אצל המבקרים. אני דווקא בצד של המסעדה. לא נעים לשבת כשיש לידך "מרגל" שיכול לצלם אותך ללא ידיעתך. בארה"ב ששם כבר מכירים טוב את המשקפיים יש כבר כמה בתי קפה ומסעדות שלא מרשים ללקוחותיהם להשתמש בגוגל גלאס בזמן השהייה במקום.

ססיליה עבאדי, עוד נסיינית מאושרת של המשקפיים, קיבלה לפני כחודש דו"ח תנועה משוטר על מהירות מופרזת בעיר סן דייגו שבקליפורניה. כשהשוטר ראה שהיא מרכיבה את משקפי גוגל גלאס, הוא הגדיל את הקנס שלה בטענה שהיא נוהגת עם מסך גלוי (כמו סמארטפון). היא ניהלה מאבק משפטי נגד הרשויות, יצאה זכאית והקנס בוטל. תוכלו לעקוב אחרי העדכונים שלה בגוגל פלוס.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות