חפש

מזונות שנראים כמו איברים בגוף וטובים לבריאות שלהם

פירות וירקות הם מזונות מאד בריאים שמסייעים לגוף ולתפקוד שלו במגוון דרכים. פרצלזוס היה רופא ואלכימאי שחי במאה ה- 15 בשוויץ שנחשב לאבי חקר הכימיה למטרות רפואיות, קבע כי "הצמחים נבראו לשימוש בני האדם ונחתמו על ידי הבורא, על פי המטרה שעליהם לשרת".העובדות הבאות ישמעו לכם מוזרות, אבל הן נכונות: עלים דמויי לב מרפאים מחלות לב, קטניות שצורתן צורת כליה, מרפאות מחלות כליה, ירקות ופירות כתומים (דלעת, משמש, מנגו, גזר) שצבעם דומה לצבע העור מועילים לו ושומרים על בריאותו ועוד.להלן מספר דוגמאות לפירות וירקות שדומים לאיברי הגוף ומסייעים לתפקוד שלהם אם אוכלים אותם:
1. גזר טוב לעיניים אם חותכים את הגזר לרוחב, קל לראות שהוא דומה לעין. אם נסתכל מקרוב על פרוסת הגזר, נראה אפילו קוים דקים שמזכירים את צורת האישון. צריכה שוטפת של גזר חיונית לבריאות העיניים. הגזר מכיל כמות גדולה של בטא קרוטן, נגזרת של ויטמין A. בטא קרוטן מסייע לצמצם את הסיכון לניוון מרכז הראייה (מקולה) בעין, הסיבה העיקרית לאובדן הראייה אצל מבוגרים.
2. אגוז מלך טוב למוח לאגוז המלך טעם מתקתק ומראה מקומט, המזכיר את המוח. אגוז המלך משפיע על תפקוד המוח לטובה.את אגוז המלך אפשר לחצות לשניים, לשני חצאים שמזכירים במראם את שתי אונות המוח. אגוזי המלך נקראים גם "מזון למוח", מכיוון שהם מכילים כמות גבוהה מאד של חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 המסייעת לשמור על תפקוד המוח (בין השאר גם על הקשב והריכוז), מכיוון שחלק גדול ממברנת המוח בנוי מחומר שומני.
3. סלרי טוב לעצמות המראה המאורך של גבעולי הסלרי דומה לעצמות. הסלרי מכיל סידן, וכן ויטמין K, בטא קרוטן וחומצה  פולית שנמצא במחקרים כי הם תורמים לשמירה על חוזקה של העצם. לגבעולי הסלרי גם פעילות נוגדת  כאב (במחלות מפרקים)."הסלרי הוא מקור גדול לסיליקון, שנותן לעצמות את החוזק שלהן" אומר ד"ר ששון מולאווי, MD, מנהל רפואי במרכז לניהול משקל ובריאות בבוקה רטון, קליפורניה. עוד אנקדוטה משעשעת: "הסלרי מורכב מ 23% נתרן.  כך גם עצמות גופינו" מוסיף הד"ר.
4. אבוקדו טוב לרחם האבוקדו דומה בצורתו לרחם. אכילה של אבוקדו טובה לרחם מכיוון שאבוקדו מכיל חומצה פולית אשר מפחיתה את הסיכון לדיספלזיה בצוואר הרחם (מצב טרום סרטני של הרקמה). כמו כן, אבוקדו מכיל חומצות שומן לא רוויות שטובות לנשים שסובלות מיובש בנרתיק.

5. עגבניה טובה ללב בפעם הבאה שאתם חותכים עגבניה, שימו לב שהחלק הפנימי שלה מזכיר במראה לב עם חדרים. ובאמת, אכילת עגבניה מועילה לבריאות הלב מכיוון שהליקופן, נוגד החימצון שנמצא בעגבניות, מפחית את הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם אצל נשים וגברים. עוד יתרונות בריאותיים לליקופן: הוא מפחית את הסיכון ללקות בסרטן הערמונית ובדלדול העצם. הידעתם? חימום או בישול של עגבניה מגדיל את היכולת של הגוף לספוג את הליקופן כמעט פי עשר!

6. יין אדום טוב לדם היין האדום עשיר באנטיאוקסידנטים ובפוליפנולים, כולל הפוליפנול רזרבטול החזק, נראה כמו דם. שתיה של יין אדום מסייעת לבריאות הדם ומגינה עליו מפני השפעות הרסניות כמו הכולסטרול הרע (LDL). היין האדום גם מכיל חומר המדלל דם, מה שמסייע נגד קרישה ולכן טוב לבריאות הלב ונגד שבץ. כמובן שצריך לשתות יין אדום במידה; לא יותר מכוסית ליום.

7. שעועית אדומה טובה לכליות השעועית האדומה דומה בצורתה לכליה. על פי הרפואה הסינית, השעועית האדומה מחזקת את תפקוד הכליות  האחראיות  על איברי הרבייה של נשים וגברים כאחד.

8. אשכולית טובה לשד פירות הדר כמו אשכולית ולימון דומים בצורתם לשדיים. דמיון זה יכול להיות יותר ממקרי. האשכוליות מכילות חומר הנקרא לימונויד שהוכח על חיות מעבדה כמעכב התפתחות סרטן. משערים שחומר זה מסייע בעיכוב התפתחות סרטן השד.

9. התאנים טובות לאשכים גם כאן יש דמיון מפתיע בין הפרי לבין האיבר שדומה לו. התאנים צומחות בזוגות ומלאות בזרעים. בצורתן הן דומות לאשכים. גם האשכים קיימים בזוגות והם המקום בו נוצרים הזרעים. קיימת אמונה כי אכילת תאנים עוזרת במניעת עקרות אצל הגבר.
10. הזנגביל טוב לקיבה שורש הזנגביל מזכיר בצורתו את הקיבה.  מחקרים מוכיחים כי לזנגביל השפעה מטיבה במניעת בחילות והקאות (בחילות בהריון, מחלת ים וכימותרפיה).  ברפואה ההודית (איורוודה) משתמשים באבקה המופקת משורש הזנגביל לשיכוך כאבי בטן, הפרעות עיכול מלוות  בגזים, התכווצויות בקיבה ו"קלקול קיבה".  

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות