חפש

סודות של אמהות מאושרות

אני חושבת שאם נהיה כנות עם עצמנו, אפשר להגיד ש- 99.9% מהאמהות לא ידעו לאיזה מצב הן נכנסות כשהביאו לעולם תינוק. כלומר, ידענו שזה הולך להיות קשה, אבל לא תיארנו לעצמנו עד כמה…
שלא תבינו אותי לא נכון, אין מחיר לחוויה של לראות את הצוציק הקטן שלך מחייך, מתהפך, זוחל ומתיישב בפעם הראשונה והרגעים האלה נצורים עמוק בליבנו. אבל לי אישית לא היה מושג איזה לחץ ומתח עומדים להיות מנת חלקי מדי יום ביומו, כמה דאגות וחרדות הולכות להיות חלק נכבד מחיי הרגשיים וכמה סבלנות אני אצטרך לגייס מאי שם בשביל לעמוד בכל זה.

ומה עם השאיפה הנסתרת לקצת חופש? איפה החופש נעלם בתוך כל התוהו ובוהו הזה? עם כל האושר שנפל בחיקך, עדיין בפנים את כמהה לשעה-שעתיים לעצמך בלבד.
אז איך אפשר להיות בכל זאת קצת מאושרת? חפשי את ההומור בכל דבר, מחקרים מלמדים כי צחוק משחרר ממתחים על ידי "אתחול" של מערכת העצבים. הנה עוד כמה טיפים שילמדו אותך איך לשמוח ולהיות מאושרת, כי "כשאמא שמחה, כל המשפחה שמחה":
תעשי מקלחת. לבד.
כמה מכן מתחמקות בשקט לעשות מקלחת לבד בלי שהילדים ידעו? אני אחת מהן. הרבה יותר נחמד להתקלח לבד בלי קהל ובלי שאף אחד יחזור וישאל: "אני יכול/ה להיכנס?" או "למה זה לוקח לך כל כך הרבה זמן?".
למעשה אני כל כך אוהבת להתקלח לבד בלי הפרעה שאני עושה את זה רק בלילה כשכל הילדים כבר ישנים במיטה. הזמן הפרטי הזה מתחת למים החמים מרגיע ומרענן כל כך ואני נהנית סוף סוף משקט ושלווה.

פנקי את עצמך 
מאז שהפכתי לאמא, אני עושה קניות לכולם חוץ מלעצמי. לכן לימדתי את עצמי לפנק גם את עצמי פה ושם. זה לא חייב להיות משהו מאד יקר, זה יכול להיות צללית חדשה לעיניים או אביזר לשיער, העיקר שזה יהיה לעצמי. מה שחשוב כאן זה שתעשי משהו עבור עצמך.
צאו החוצה ולכו
כשאני או הילדים נהיים עצבנים, אין דבר שיעביר מהר יותר את מצב הרוח הרע מהליכה מסביב לשכונה. עצם זה שיוצאים החוצה כבר מרכך את כולם. ואם בא לכם גם לעשות התעמלות זה בכלל ישפר פלאים את מצב הרוח של כולם!
קחי קצת זמן לעצמך
מתי בפעם האחרונה יצאת לבילוי עם חברות, עצרת בבית קפה או נכנסת לעלעל בספרים בחנות ספרים או בספריה? מה עם סרט ב… קולנוע? 
את צריכה "זמן לעצמי" מדי פעם, זמן שבו תעשי מה שאת אוהבת לבד או עם חברות ללא הילדים.
לכן אל תשכחי- לשבץ בלוח הזמנים הצפוף שלך קצת "זמן לעצמי"!
תרגלי
אחרי הילדים שלך. תצפתי עליהם בלי שהם ידעו שאת עושה את זה. תסתכלי עליהם איך הם משחקים ביחד, לומדים וחוקרים דברים חדשים. זה יגרום לך להתאהב בהם מחדש, אפילו אחרי יום ממש קשה.
תתכרבלי איתם
השתדלי להתכרבל ולהתפנק עם הילדים שלך מדי פעם. זה יכול להיות מוקדם בבוקר או בשעת ההשכבה לישון. תסדרי זמן שבו הפוקוס שלך לגמריי על הילדים, הקריאי להם סיפור, שחקי איתם או סתם שבי ודברי איתם. בזמן זה תתחבקו ותתכרבלו ביחד בכייף. זאת דרך מעולה להטעין את הסוללה באנרגיה חדשה!
אל תחששי לשתף את המחשבות שלך
שתפי את החברים שלך במה שעובר עלייך, בבעיות ובחששות. אולי תגלי שגם עליהם עוברים דברים דומים או שהם יכולים להמליץ על פיתרון לבעיה. בטח הקשיים שלך משותפים גם להם ותגלי שאת לא לבד במערכה. 
תדאגי לתמיכה
 להיות אמא זה תפקיד קשה מאד! האם יש לך חברים ומשפחה לחלוק איתם את הדברים המשמחים והקשים? כמו שהזכרתי קודם, תשתפי עם האנשים הקרובים לך את הבעיות והחששות ותגלי שאת לא לבד ויש פיתרון לכל צרה שלך. זה יעודד אותך ויתן לך ביטחון. המפתח ללהיות אמא מאושרת הוא שיש לך תמיכה ויש לך אנשים שמבינים בדיוק מה את עוברת. לפעמים רק עצם הידיעה שאת לא לבד תאיר לך את היום ותעשה אותך מאושרת.
מה דעתך על הכתבה? האם יש לך טיפים ועצות נוספים לאיך להיות אמא מאושרת?

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות