חפש

חדשות- למה זה טוב?

אנשים רבים במדינת ישראל מאמינים שעליהם להתעדכן בחדשות באופן יומיומי שוטף ואף יותר מכך. השאלה היא למה? מה הם עושים עם המידע הזה? האם הם יוצאים להפגין ברחובות? האם הם עושים משהו מעבר ללמחות ולקטר בשיחות הסלון? האם הם מפיקים לקחים ומשפרים כך את חייהם?.
הכתבה הבאה נועדה להמחיש לכם כיצד התעדכנות בחדשות כמוה כהתמכרות לתרופה מסוכנת עם תופעות לוואי קשות, שאינה מומלצת לכל אחד וכי מי שמעוניין בצריכת תרופה זו צריך לשקול בכובד ראש אם הוא מוכן לחיות עם תופעות לוואי קשות אלו.

שם גנרי: חדשות
תחת שם גנרי זה מסופקים לאזרח הקטן עדכונים, דיווחים וכתבות שנבחרו על ידי מספר אנשים העובדים ברשתות תקשורת שונות, החל מתחנות רדיו קטנות, דרך עיתונות כתובה ועד לרשתות טלוויזיה גדולות.
העדכונים, דיווחים, כתבות ומבזקים מסופקים לאזרח לאו דווקא על סמך חשיבותם והרלוונטיות שלהם לאזרח הקטן, אלא יותר על מידת הרווח הכלכלי הנובע מהם למי שמספק אותם.
הרכב החומרים הפעילים וריכוזם:
פוליטיקה: יותר מדי, צבאי-מדיני: יותר מדי, אקולוגיה ואיכות הסביבה: פחות מדי, אסונות מזעזעים: יותר מדי, בידור ופנאי: יותר מדי צהוב, פחות מדי תרבותי.
מרכיבים בלתי פעילים:
אתם הצופים היושבים כמו בטטות בכורסאות, שקמים רק בזמן הפרסומות להביא גלידה, גרעינים או אבטיח.
פעילות רפואית:
התעדכנות בחדשות נועדה לתת לאזרח הקטן תחושה שהוא מעורב במה שקורה במדינה ולכן יש לו את היכולת להשפיע. כמו כן היא נותנת לו תחושה של שייכות למקום ולאוכלוסייה ותחושה שהוא חשוב ושהוא בעניינים.

מתי אין להשתמש בתרופה?
אם הינך בהריון בשליש הראשון/אחרון או מיניקה, אם הינך חולה לב, אם הינך סובל מקוצר נשימה, אולקוס בקיבה או נפש רגישה.
אזהרות:
אין להתעדכן בחדשות לעתים קרובות מדי או תקופה ממושכת מבלי להתייעץ קודם עם פסיכיאטר. הכוונה בלעתים קרובות מדי: פעם אחת ברדיו בדרך לעבודה, פעם אחת ברדיו בדרך חזרה מהעבודה, פעם אחת בטלוויזיה במהדורה המרכזית, ועוד כמה פעמים באינטרנט ובעיתונות הכתובה.
אם הינך רגיש לידיעות מסוג כלשהו, עליך להודיע זאת לפסיכיאטר טרם השימוש בתרופה.
תופעות לוואי:
בחילות קשות, פרנויה ואובדן אמון בבני אדם, חרדות, דאגות, מחשבות טורדניות ואובססיביות. כל אלה עלולים לגרום למחלות לב, פגיעה בכלי הדם ואף לסרטן.
תופעות המחייבות התייחסות מיוחדת:
עלייה או ירידה במשקל, התקפי לב, שינויים בהתנהגות כמו: הסתגרות בבית, ניתוק הקשר עם אנשים קרובים, הידוק הקשר עם אנשים לצורך ויכוחים והתנצחויות, ירידה בתפקוד המיני, עיוות התפיסה המינית, עלייה באלימות והתנהגות תוקפנית.
הוראות שימוש:
להקשיב, לצפות או לקרוא – ולא לקחת ללב!.
מינון מקובל בהיעדר הוראה אחרת מהפסיכיאטר:
כמה שפחות. רק מה שהכרחי.
מנע הרעלה!
היזהר מלהתעדכן בחדשות ממקורות לא אמינים או צהובים מדי. נסה לסנן את המידע המגיע אליך ולבדוק אם הוא מגיע ממקור אמין ואיכותי.
אל תתעדכן בחדשות בזמן חופשה, אירוע משפחתי או דייט ראשון.
אל תתעדכן בחדשות לבד בחושך! זה עלול להיות מפחיד ולגרום להתקף לב או שבץ!.
הרכב משקפיים אם הינך זקוק/ה להם, חבל גם שתקלקל את הראייה.

לסיום, תמונה מצחיקה של כתב חדשות שנראה כמו הפושע שמבוקש בתמונה שברקע:
ואזהרה אחרונה:
אם אתם הולכים ברחוב ורואים כתב חדשות, שימו לב לאן אתם הולכים. אתם לא רוצים שיקרה לכם מה שקרה לאישה המסכנה שבסרטון: 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות