חפש

טיול בעקבות הארי פוטר בלונדון

עלילת הסיפור הארי פוטר מתחילה בלונדון, איפה שהדודים של הארי, משפחת דרסלי, גרים. משם הוא נוסע לבית ספר הוגוורטס דרך רציף3/49 בתחנת קינג קרוס.
אם אתם רוצים לבקר במקומות שהכי קשורים להארי פוטר, הנה המקומות הכי מומלצים:

אולפני וורנר ברוס- המקום שבו צילמו את הארי פוטר


המקום הראשון לבקר בו הוא האולפנים שבהם צילמו את הסרטים של הארי פוטר. אולפנים אלה הם אולפני האחים וורנר והם נמצאים בליבסדן (Leavesden), אזור מסחרי בהרטפורדשיר, מחוז בדרום מזרח אנגליה, הנמצא כארבעים דקות נסיעה מלונדון.

במקום אפשר לראות את הסטים המקוריים שבהם צילמו את הסרטים, את התלבושות, האביזרים וכל מה שרואים בסרטי הארי פוטר. למשל, תוכלו לבקר בסמטת דיאגון ולהציץ בחלונות הראווה של החנויות אוליבנדר, פלוריש ובלוטס. תוכלו גם לראות את בנק גרינגוטס.
אפשר לבקר במשרד של דמבלדור ולשתות בירצפת (Butterbear).
הסיור הוא לא זול, אבל מאד מומלץ לאוהבי הארי פוטר, במיוחד למעריצים המושבעים שלו. המחיר של כרטיס ליחיד הוא כרגע באתר 37 £ למבוגר (כ-170 שקלים), 29 £ לילד מגיל 5 עד 15 (כ-130 שקלים) וחינם לילד בגיל 4 ומטה.
רצוי מאד להזמין כרטיסים מראש! קישור לאתר: wbstudiotour.co.uk
איך מגיעים?
באולפנים מבקשים להגיע עשרים דקות לפני השעה שבה הזמנתם את הכרטיסים. אם תגיעו מאוחר יותר, הם לא מתחייבים שתוכלו להיכנס.
אפשר להגיע לאולפני הארי פוטר באופן עצמאי:
האופציה הזולה ביותר, אך הפחות נוחה- נוסעים מלונדון ברכבת עילית מתחנת Euston אל תחנת Watford Junction במחירים של כרטיסי רכבת רגילים. שם יש שאטלים לאולפנים במחיר של כ-2.5 פאונד הלוך-חזור לאדם.
אפשר להגיע באוטובוסים מיוחדים שיוצאים מלונדון ובירמינגהם:
חברת גולדן טורס מציעה הסעה ממרכז לונדון, באוטובוס של החברה משתי תחנות שונות. המחיר כאן הוא יקר יותר, כ- 69 £ למבוגר ו- 64 £ לילד. מחיר ההסעה כולל את הכרטיסים. באתר של החברה מזמינים את הכרטיסים למועד המבוקש וכתוב שם באיזה שעה צריך לחכות בתחנה שבחרתם. פרטים מלאים באתר של גולדן טורס.  

אפשר להגיע גם בהסעה פרטית, עם השותף של האולפנים אדיסון לי, שיקח אתכם מהכתובת שתתאמו איתו (במרכז לונדון) ועד לאולפנים, במחיר אחיד. הנסיעה מתאימה לעד 6 נוסעים. קישור להסעה הפרטית לקבלת פרטים נוספים: Eddison Lee. במקרה שאתם מזמינים הסעה פרטית, את הכרטיסים אתם מזמינים באתר לחוד ולאחר מכן את ההסעה. 

קינגס קרוס- חנות הארי פוטר ברציף 3/4 9     

המקום הבא לטייל בו בלונדון הוא תחנת הרכבת העילית קינגס קרוס. בתחנה זו נמצא הרציף המפורסם שדרכו הגיע הארי פוטר לבית ספר הוגוורטס דרך הקיר, רציף 3/4 9.
תחנת קינגס קרוס היא נקודת היציאה של רכבת הוגוורטס אקספרס.
בספר הארי פוטר מתואר הרציף ¾9, כמקום שבו נמצא עמוד שמפריד בין הרציפים 9 ל-10. במציאות הרציפים 9 ו-10 נמצאים בשני בניינים שונים כשביניהם מפרידה מסילת ברזל ולא עמודים. בשביל לצלם את הסרט השתמשו ברציפים 4 ו-5. בסרטים גם צולמה החזית של תחנת סנט פנקראס, שיש לה חזות גותית מרשימה יותר. לכן מומלץ לבקר גם בתחנת סנט פנקראס הקרובה ולהצטלם בחזיתה.
בתחנת קינגס קרוס נמצאת חנות הארי פוטר. מחוץ לחנות תוכלו להצטלם נכנסים אל הרציף דרך הקיר שעליו יש שלט "רציף 3/4 9" וניצבת בו חצי עגלת ספרים, בעזרת צלם מקצועי. בתוך החנות תמצאו מגוון גדול של פריטים שקשורים להארי פוטר, והכל באווירה של ספרי וסרטי הארי פוטר. החנות מעוצבת כמו חנות השרביטים אוליבנדרס שתוארה על ידי ג'יי קיי רולינג. 
קישור לאתר החנות: The Harry Potter Shop at Platform 9 3/4

איך מגיעים?
התחנה נמצאת בצפון מרכז לונדון, ברובע קמדן.
ברכבת התחתית יש לרדת בתחנת King's Cross St Pancras – לפרטים נוספים: קישור לאתר הרכבת התחתית של לונדון. לצאת מכיוון הקו השחור (Northern). 
עוד כמה אתרים שקשורים לספרים ולסרטים של הארי פוטר, שנמצאים בלונדון: 
סמטת דיאגון
הרחוב ששימש השראה לסמטת דיאגון (Diagon Alley) הוא רחוב ססיל קורט (Cecil Court).
הרחוב נמצא ליד דרך צ'רין קרוס (Charing Cross Rd), ותוכלו לשוטט בו בין חנויות קסומות שמזכירות את החנויות שבהן הארי פוטר היו קונים את הציוד הלימודי שלהם, כמו השרביט באוליבנדרס, מוצרי הכישוף האפלים בחנויות בורגין וברקס.
תחנת רכבת תחתית קרובה: Piccadilly Circus.


פונדק הקלחת הרותחת
המקום שבו צולמה סמטת דיאגון מבחוץ הוא לא הרחוב הקודם שהזכרתי, ששימש השראה לסמטה, אלא לידנהול מארקט (Leadenhall Market), רחוב עם ארכיטקטורה ויקטוריאנית שמשמש כסט צילום להפקות רבות חוץ מהארי פוטר.
הלידנהול מארקט הוא מרכז קניות מקורה שנבנה בתחילת המאה ה-14. פעם זה היה שוק שמכרו בו בשר, ירקות ופירות והיום זה מרכז קניות שיש בו חנויות, מסעדות, בתי קפה ופאבים.
גם את פונדק הקלחת הרותחת (The Leaky Cauldron) תוכלו למצוא כאן, אבל אל תצפו לשתות בו משהו, כי האמת שזה לא פונדק, אלא חנות אופטיקה בשם The Glass House.
החנות נמצאת בכתובת 2-4 Bull's Head Passage, ובעל החנות רגיל שמגיעים אליו מוגלגים רבים להצטלם ליד הדלת הכחולה.
משרד הקסמים
הבניין שבו צולם משרד הקסמים מבחוץ הוא הבניין שבצומת הרחובות Great Scotland Yard ו- Scotland Place. בסרט "הארי פוטר ומסדר עוף החול" מגיעים הארי ומר ויסלי לתא הטלפון שצולם בפינה, נכנסים אליו ויוצאים במשרד הקסמים. את הבניין תוכלו לראות אם תגיעו לפינת הרחובות האלה, אבל תא הטלפון כבר לא נמצא שם, הוא היה שם רק לצורך הצילומים. ברחוב Great Scotland Yard צולמו גם סצינות בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות".
בנק הקוסמים גרינגוטס
המקום בו צולמו כל הסצינות שבבנק הקוסמים גרינגוטס (Gringotts) הוא בית אוסטרליה (Australia House) של הוועדה האוסטרלית הראשית (Australian High Commission).  
תחנות רכבת תחתית קרובות: Temple ו- Covent Garden. 
גן החיות של לונדון
בסרט הראשון של הארי פוטר, הארי פוטר ואבן החכמים, מגיעה משפחת דרסלי ביחד עם הארי לבקר בגן החיות של לונדון לכבוד יום הולדתו ה-11 של דאדלי. בגן חיות זה צולמה הסצנה שבה מגלה הארי פוטר את כוחותיו המיוחדים בביתן הזוחלים, כשהוא מדבר עם נחש הבואה וגורם לזכוכית הכלוב להיעלם ולהפחיד את דאדלי כהוגן.
הגן נמצא ב-Regent's Park. קישור לאתר של גן החיות.
גשר המילניום (Millennium Bridge)
גשר המילניום הוא גשר תלוי שמשמש לתנועת הולכי רגל מעל נהר התמזה בלונדון. הגשר מופיע בסצנה בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם" כשהוא נופל למים בהתקפה של אוכלי המוות של וולדמורט. 
גשר מצודת לונדון (Tower Bridge)
מעל הגשר הזה עפו הארי וחבריו בסרט "הארי פוטר ומסדר עוף החול" על המטאטאים שלהם.

בית הפרלמנט (Parliament House) 
גם מעל הבניין הזה עפו הארי וחבריו בסרט "הארי פוטר ומסדר עוף החול".

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות