חפש

לשנות את דפוס החשיבה משמן לרזה

מה הדבר שעוזר לכם לשמור על הדיאטה?
אצלי ואצל עוד רבים שאני מכירה מה שעוזר לשמור על דיאטה זו מסגרת שמישהו אחר בה מפקח עלי. בדרך כלל אלה קבוצות תמיכה בסגנון של שומרי משקל, או מאמן אישי שאני בקשר איתו. תמיד אני זקוקה למישהו חיצוני שאותו אני אשתף במה שקורה לי.

למה זה קורה לי?
הצורך ב"מפקח חיצוני", כלומר מישהו שישמש כדמות סמכותית ששומרת עלינו ומבקרת אותנו נובעת מצורך שקיים אצל רבים מאיתנו והוא הצורך לרצות ולמצוא חן. כשאנחנו בקבוצה שבה מודדים כמה ירדנו במשך השבוע, אנחנו רוצים לרדת במשקל כדי לקבל את הפידבק החיובי מהמדריך או המאמן. אנחנו רוצים לקבל מחמאה, מבט מלא בהערכה, או כל חיזוק חיובי אחר שיגרום לנו להרגיש טוב עם עצמנו ולהיראות טוב בעיני האחרים.
זאת הסיבה שהרבה מהאנשים שמשתתפים בקבוצות כאלה או נמצאים במעקב של דיאטנית, חוזרים למשקלם הקודם מייד לאחר שנגמרת התקופה בה הם בילו במסגרת. פתאום, כשאין מי שיפקח ואין למי לבוא ולהראות תוצאות (או שאין מי שנפחד לאכזב אותו), אנחנו מרשים לעצמנו להתפרע. פתאום הכל מותר כי אף אחד לא שומר. תוך תקופה לא ארוכה אנחנו חוזרים למשקל הקודם והרבה פעמים גם מעלים עוד.
זאת הסיבה שכשאנחנו יורדים במשקל, חשוב שגם נשנה את הגישה שלנו לאכילה ונבנה לעצמנו "מפקח פנימי" שישמור עלינו במקום "המפקח החיצוני" שהיה לנו קודם בתהליך הדיאטה.
כדי לשמור על המשקל אנחנו צריכים להיות אחראים בעצמנו על מה שאנחנו אוכלים.

אנחנו צריכים לשנות את דפוס החשיבה שלנו וללמוד לחזק את עצמנו בעצמנו בלי להזדקק למישהו חיצוני שמפחיד אותנו או שאנחנו רוצים להרשים אותו.
התרגיל הבא יעזור לכם לבנות את הפיקוח הפנימי שלכם ולהשיג את החיזוקים החיוביים מבפנים.

תרגיל

1. רישמו על דף את כל המחשבות שמובילות אתכם לאכילה מופרזת ולשבירה של הדיאטה.(רישמו בין 8 ל- 10 מחשבות כאלה). הכוונה היא למה אתם חושבים שגורם לכם להתחיל לזלול ולאבד שליטה על מה שנכנס לכם לפה.
2. אחרי שכתבתם את המשפטים, היפכו אותם למשפטים עם משמעות חיובית.
3. קחו את ארבעת המשפטים שמדברים אליכם הכי הרבה ורישמו אותם פעמיים על חתיכות בריסטול מרובעות קטנות.
4. המשיכו לרשום את שאר המשפטים על חתיכות בריסטול.
5. תלו את חתיכות הבריסטול במקום אותו תראו במהלך השעות בהן אתם בבית. למשל תוכלו להדביק את החתיכות על מגנטים ולהצמיד לדלת המקרר, או לתלות על לוח שעם, על מראה או על פלקט גדול מעל המחשב או בחדר השינה. תוכלו כמובן להדביק את החתיכות בכל מקום שנראה לכם שיהיה גלוי לכם במהלך היום.
6. את ארבעת המשפטים שלדעתכם הם החזקים ביותר שננו וזיכרו בעל פה. אימרו אותם שוב ושוב בראשכם במהלך היום 20-30 פעמים. בדרך זו תפנימו את המחשבות החדשות שהן המחשבות ההפוכות למה שנהגתם לחשוב ושהוביל אתכם להשמנה.

דוגמא למשפטים שליליים שמובילים להשמנה:

אני שמנה ושום דבר לא יעזור.
אני גם ככה הולכת להיכשל בדיאטה.
אני אוכלת כשמשעמם לי.
אני אוכלת כשאני כועסת ועצבנית.
מחר אתחיל את הדיאטה.
הדרך כל כך ארוכה ומייאשת.

המשפטים ההפוכים עם המשמעות החיובית:

אני רזה!
אני מצליחה!
אני אוכלת רק כשאני רעבה (מתאים לשני המשפטים המדברים על המצב שבו אני אוכלת)
אני מתחילה היום!
אני בדרך למטרה!
אפשר להוסיף עוד משפטים חיוביים שיחזקו אותכם בדרך ויזכירו לכם שאתם מקפידים על אכילה בריאה ונכונה כמו:
חשוב לי לרזות! אני הופכת לרזה לתמיד!
בהצלחה!
בתמונה: לוח שעם עם אמירות חיוביות שעוזרות לרזות ונמצאות מול העיניים להזכיר לנו את זה.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות