חפש

להיות נאמן לעצמך

מה זה אומר להיות נאמנה לעצמי?
להיות נאמנה לעצמי זה אומר בעצם להיות קרובה לעצמי, להיות החברה הכי טובה שלי. להיות נאמנה לעצמי זה להיות אמיתית עם עצמי.

להרגיש – לתת לעצמי את החופש להרגיש באמת. להרגיש שמחה, עצב, קינאה, דאגה, פחד, אהבה, כעס- לזהות את הרגשות ולקבל אותם בתוכי. לארח אותם יפה. הרגשות הם אורחים זמניים, הם לא אני. ויש בי מקום לכולם.
לחשוב- לחשוב את המחשבות שלי. לחשוב כי בדקתי, כי זה מה שאני מאמינה בו ואלו הם הערכים שלי. לא לחשוב כי זה מה שאמרו לי לחשוב או בגלל שככה חושבים אחרים. לחשוב ולשנות את המחשבה שלי בחופשיות. מה שחשבתי קודם יכול להשתנות ואני לא חייבת לדבוק במחשבה שאני כבר לא מסכימה איתה. לא לחשוב כדי להצדיק את מה שעשיתי. להקדים מחשבה לעשייה ולא את העשייה למחשבה. לא לחשוב משהו כי זה מה שאמרתי. להקדים מחשבה לאמירה. להודות גם שטעיתי.
לעשות- לעשות את הדברים כמו שאני מאמינה שצריך לעשות אותם, לפי הערכים שלי, לפי האמת שלי. לא לעשות בגלל שככה אמרו לי. לא לעשות כי ככה כולם עושים. לא בשביל למצוא חן ולרצות. לעשות את מה שיעשה לי טוב.
להגיד- להגיד את מה שאני חושבת באמת. בלי לפחד ממה שיחשבו עלי, בלי לפחד מלפגוע, בלי לפחד להיות שונה מאחרים. 
לתת- לתת בשמחה בלי לחשוב מה אקבל בתמורה. לתת בלי לפחד לאבד, בלי לפחד מהתגובה, בלי לפחד להפסיד.

מה יש לנו בחיים האלה אם לא הנתינה? הנתינה לעולם היא הדרך שלנו לבטא את עצמנו. כשאנחנו לא נותנים, אנחנו לא מבטאים את עצמנו ואז אנחנו נסגרים בפני העולם וזה לא אנחנו באמת.
כל אחד מאיתנו הוא האדם הכי קרוב לעצמו, כי כמו שאמרו אבותינו- אם אין אני לי מי לי.
בתור האדם הכי קרוב לעצמך אתה צריך להיות גם החבר הכי טוב של עצמך וכשאתה לא מתנהג ככה, אתה בוגד בעצמך.
כשאתה משקר לאחרים אתה בוגד בעצמך, כי השקר הוא דבר שמסתבך. ברגע שאתה משקר אתה הופך להיות שבוי של השקר ומשועבד לו ואז המחשבות שלך אינן חופשיות יותר ואתה לא יכול להיות באמת מי שאתה. לכן זו בגידה בעצמך.
"הלב יכול להתקיים רק על ידי חום, בהתאם לטיב ההתקרבות כלפי עצמנו כך גם ההתקרבות כלפי אחרים. ההתקרבות מתבססת על החום אחרת זו לא התקרבות מתוקנת, חום קשור לרגש וכאן אזכיר: לרגש הכרתי, לקיום הפנימי, המתקרב לעצמו זוכה לקבלה עצמית, מפני שאינו בסתירה עם הרגש האישי כלפיו, קבלה עצמית זו מגיעה דרך ההבנה לקיומנו הפנימי מתוך הבנת הבזבוז והנזק שיש בהתקרבות שאינה התקרבות" ימימה אביטל, חשיבה הכרתית.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות