חפש

7 טיפים על איך ליהנות יותר מחופשה בחוץ לארץ

הזמנתם חופשה בחו"ל ועכשיו אתם סופרים את הימים והשעות עד התאריך המיוחל, אבל איך לעשות שהחופשה באמת תהיה קסומה ונפלאה כמו שאתם מצפים שתהיה?
גם אם הזמנתם חופשת הכל כלול ואתם מתכננים לבלות אותה בשיזוף ליד הבריכה וגם אם הזמנתם חופשה מלאה בפעילויות תרבותיות, עדיין תוכלו להעשיר את החופשה ולתת לה ערך מוסף באמצעות הטיפים הבאים, שלא דורשים השקעה מצידכם.


1. התיידדו עם המקומיים
דרך אחת להנות יותר מהחופשה היא להתערבב עם המקומיים. נהלו שיחות עם האנשים שגרים במקום, הקשיבו לסיפורים ולהמלצות שלהם והקדישו זמן להכיר אותם ואת המנהגים שלהם. תפיקו מהחופשה שלכם הרבה יותר אם תקשיבו למה שיש למקומיים לומר לכם מאשר אם האף שלכם יהיה תקוע כל הזמן במדריך הנסיעות.
2. לימדו את שפת המקום
הכוונה היא לא שתלמדו עכשיו קורסים שלמים בשפת המקום אליו אתם נוסעים, אלא רק את הז'רגון המקומי. לימדו בעל פה כמה מילים נפוצות ואפילו מילות סלנג. זה יגרום לכם להרגיש יותר מחוברים למקום אליו אתם נוסעים. נלסון מנדלה אמר בנאום ההשבעה המפורסם שלו שהדרך הטובה ביותר עבור אנשים לתרום לבניית האומה בדרום אפריקה ובעולם היא ללמוד זה את שפתו של זה. אין מחמאה גדולה יותר לתרבות או דת כשזר המבקר בה עושה מאמץ כדי ללמוד את השפה המקומית. תחשבו איך אנחנו מתלהבים כשתייר מארץ אחרת אומר לנו את המילים "מה נשמע" או "סבבה אחי".

3. מחוץ למסלול
מדריכי הנסיעות של לונלי פלאנט או שיחור הם נפלאים לתיירים שיש להם הרבה כסף להוציא בטיול ואין ספק שהתיירים האלה יחזרו עם חוויות פנטסטיות, הם נותנים לך את ההמלצות על הדברים הגדולים, האטרקציות המרכזיות, ובו בזמן גם פנינים נסתרות שמתחבאות מחוץ למסלול. קחו את הזמן לבקר גם במקומות הנסתרים האלה שמחוץ למסלול- כפרים חקלאיים, עיירות מימי הביניים, מקומות היסטוריים- מקומות שופעים בקסם. 
4. סעו בכביש שפחות נוסעים בו
כולם ביקרו בפריז, לונדון וניו יורק. למה לא לנסוע בכביש שפחות נסעו בו ולקחת את החופשה במקום קסום שלא נמצא ברשימת החובה של כל התיירים? לא מזמן קרואטיה היתה יהלום שכזה, עכשיו היא פופולרית כמו איביזה. קורסיקה, זנזיבר, מיאנמר וקמבודיה, המקומות האלה הם חלק מהיעדים התיירותיים המדהימים שלא הרבה הגיעו אליהם עדיין.


5. האוכל המקומי
לא טסתם חצי עולם כדי לאכול המבורגר במקדונלדס, נכון? תעזבו את הדיאטה שלכם ותיכנסו למטבח המקומי. אל תפחדו לאכול את המאכלים שאוכלים בהודו, יפן, סין או אפריקה. איזו עוד דרך מצוינת להרגיש שאתה במקום אחר בעולם יש חוץ מלאכול את המנות המסורתיות שלו?

6. סעו בתקופה שבה אין הרבה תיירות
אחת הדרכים להנות יותר בחופשה היא לנסוע בזמן שאין הרבה תיירות באותו מקום. המחירים יורדים, התורים מתקצרים, מזג האוויר נעים יותר (כשלא נוסעים ביולי-אוגוסט). השתדלו לא לנסוע בזמן חופשות של בתי הספר בחו"ל, כי אז יכול להיות שלמרות שלא ציפיתם שיבואו הרבה תיירים מישראל, עדיין יהיו המון תיירים שהגיעו מארצות אחרות.
7. התנהגו יפה
גם אם אתם רחוקים מהבית ומחר אתם עוזבים את המקום ואף אחד לא ימצא אתכם בחיים, עדיין אין שום סיבה להתנהג בברבריות ובחוסר כבוד, ללכלך, להתחצף, לקחת סמים, להשתכר, להיות קולניים ולעשות רושם גרוע על כל הסובבים אתכם. התנהגו יפה בסביבה שאתם נמצאים בה ותראו איך הסביבה מתנהגת אליכם יפה בחזרה. כך תחזרו עם זכרונות טובים וטעם טוב של עוד. אל תעשו משהו שתצטערו עליו ותתביישו בו אחר כך, כי זה יגרום לכל החופשה להיות משהו שתעדיפו לשכוח וזאת לא המטרה של החופשה שלכם, נכון?

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות