חפש

7 שיעורים באהבה שאפשר ללמוד מהפינגווינים

אולי זה נשמע מטורף ולא כל כך הגיוני ללמוד על אהבה מהפינגווינים, אבל תדעו לכם שלפינגווינים ולבני אדם יש הרבה דברים משותפים.
אפשר ללמוד כמה שיעורים באהבה ומערכות יחסים מפינגווינים מסוגים שונים כמו פינגווין רצועת הסנטר, פינגווין קיסרי, פינגווין אדלי ופינגווין לבן אוזן שאמנם חיים באנטרקטיקה הקרה, אבל יכולים ללמד אותנו על חום ואהבה.


שיעור # 1 – תקשורת היא המפתח
הפינגווינים מדברים ומפטפטים אחד עם השני כל הזמן, ממש כמו בני אדם. כמונו, הם נשארים קרובים אחד לשני על ידי שיחות, על כל נושא שבעולם. כמו שאנחנו מדסקסים על הכל, החל משיחות על דיאטה ובגדים ועד נושאים ברומו של עולם כמו פוליטיקה ואקטואליה, גם הם מדסקסים ביחד את הכל. תקשורת היא הלב של כל מערכת יחסים. אם שומרים עליה חיה וערה, גם מערכת היחסים תישאר חיה. זהו שיעור מספר אחד שאפשר ללמוד מהפינגווינים. 
שיעור # 2- להיות אחראים
לפינגווינים יש שלבי חיים שונים. בהתחלה, כשהם בתוך הביצים הם דורשים השגחה וטיפול מלאים. אחר כך בתור אפרוחים הם גם דורשים טיפול מלא. כשהם גדלים, הם לומדים לפרוש כנפיים ולאט לאט מתחילים להיות יותר עצמאיים ופרודוקטיביים. עבור הפינגווינים פירוש הדבר שהם לומדים להסתדר לבד. מאיזה קינים אסור לגנוב זרדים, מאילו חיות טורפות להיזהר ואיפה המקום הטוב ביותר להתרבות בו. בדיוק כמו בני אדם, גם הם מתבגרים ונהיים עצמאים ואחראים.


שיעור # 3 – להעריך את רשת התמיכה
הפינגווין הוא לא אי בודד. הפינגווינים מבלים את מרבית זמנם עם השותפים למערכת היחסים שלהם והזמן היחיד כמעט שבו הם נפרדים מהם הוא כשהם צריכים לעשות את המטלות החשובות שלהם כמו לצוד מזון בחורף. הם יוצאים לעתים קרובות לטיולים עם המשפחות המורחבות שלהם ומבלים המון עם משפחות פינגווינים אחרות. הם בונים רשתות חברתיות (אמיתיות, לא וירטואליות! ) ענקיות ושומרים עליהן. זה דבר נפלא לעשות, לא חשוב איזה זן של בעל חיים אתה.
שיעור # 4 – להביע את עצמך
הפינגווינים מביעים את הרגשות שלהם בתדירות גבוהה. יש להם קריאה בקול רם שזוהתה על ידי חוקרים כ"אני אוהב אותך" והיא נשמעת פעמים רבות במהלך היום. לחשוף את הלב שלך יכול להיות מסוכן, אבל זה גם מגביר את הרגשת הביטחון במערכת היחסים כי לדעת שאתה נאהב זה מאד מרגיע. הפינגווינים יודעים שבמערכת יחסים הפרטנרים מרגישים הרבה יותר בטוחים אם מביעים בה רגשות לעתים קרובות ולא יזיק לבני האדם לנסות את זה גם.

שיעור # 5 – לשמור על עצמך
גם כשהמים קפואים הפינגווינים מנקים את עצמם. הם תמיד מטפחים את עצמם, אחד את השני ואת הילדים שלהם והם מתרחצים המון! הם אפילו עושים תחרויות ריצה לתוך המים. טפחו את עצמכם ותרגישו שהביטחון העצמי שלכם עולה, מה שיגרום לכם להרגיש מיליון דולר. זה מאד קל להזניח את עצמנו, לנטוש את חדר הכושר ולאכול אוכל גרוע. אבל תרגישו הרבה יותר טוב עם עצמכם אם תשמרו על עצמכם.
שיעור # 6 – להיות נאמן
הפינגווינים בוחרים את השותף שלהם למערכת היחסים בגיל צעיר ונשארים נאמנים לו כל חייהם. זה רעיון פשטני שגם בני האדם צריכים להיות ככה, אבל זה עדיין רעיון טוב. תבחרו את הדייטים שלכם בקפידה ותצאו רק עם אנשים שאתם יכולים לדמיין את עצמכם איתם כל החיים. אם אתם מחליטים להיפרד, עשו זאת בעדינות ובצורה הוגנת. אל תבגדו. זה יעשה את החיים שלכם יותר פשוטים. ממש כמו הפינגווינים.

שיעור # 7 – להנות מהחיים ולאהוב אותם
אחד השיעורים הכי מפורסמים והעיקריים שאפשר ללמוד מהפינגווינים הוא לעצור מדי פעם להריח פרחים. הפינגווינים תמיד מתאספים ביחד כדי לראות מאיפה הם באים ולאן הם הולכים. היכולת שלהם להעריץ את החיים ואחד את השני נותנת להם אישיות שמחה ועליזה. קחו דוגמא מהפינגווינים ועיצרו מדי פעם להעריך את כל מה שיש לכם.  

יכול להיות שחלק מהשיעורים האלה נראים פשוטים אבל תסתכלו על התוצאות: הפינגווינים הם חיות מלאות שמחה, חמודות ונחמדות. הם שרדו במשך דורות למרות החורפים הקשים וחיות הטרף הקטלניות שסביבם. הם כובשים את ליבו של כל אדם שמשחק איתם. נסו לחיות בדרך שלהם במשך כמה זמן ותראו איך זה משפיע עליכם.  

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות