חפש

15 פדיחות איומות שאנשים עשו בראיון העבודה שלהם

כולנו היינו שם: ראיון העבודה הנורא. כמה שזה מלחיץ ומותח, יש תקלות שדי צפוי שיתקיימו במהלך הראיון.
הנה 15 פדיחות אפשריות שעלולות לקרות לכם במהלך ראיון עבודה שישאירו אתכם מחוץ לעניין. בפעם הבאה שאתם אחרי ראיון עבודה שאתם מרגישים שהלך לכם מצוין, קיראו את רשימת הפדיחות הנוראיות האלה ותרגישו יותר טוב עם עצמכם:
1. אה, אתה מכיר אותו?
טעות מספר אחת בראיונות עבודה היא ללכלך על הבוס שלכם לשעבר. לא משנה כמה אתם לא אוהבים אותו וכמה סבלתם כשעבדתם מתחתיו, תמיד יכול להתקיים תרחיש האימה הזה שפתאום המראיין יגלה לכם שהבוס שלכם לשעבר הוא חבר או קרוב משפחה ואם לא שמתם לב, יש להם אפילו את אותו שם המשפחה!
2. zzzzz….
נכון שתמיד אמרו לכם כמה חשוב לישון טוב בלילה שלפני מבחנים חשובים? ובכן, זה נכון גם לגבי ראיונות עבודה. קרה כבר פעם למישהו שלא הקשיב לעצה הזאת שהוא נרדם במהלך ראיון העבודה הראשון שלו.

3. יום שבו הכל הולך עקום
מכירים את הימים האלה שכשאתם מתעוררים יש לכם הרגשה לא טובה שהכל הולך להשתבש ושאתם בעצם חייבים להישאר כל היום במיטה?
לבחור הבא זה קרה. בבוקר של ראיון העבודה שלו בחברת פרסום מצליחה, הוא היה כל כך לחוץ בגלל המשימה שהיתה לו לקחת את האחיינית השובבה שלו בת ה- 5 לחברה שלו לשעבר שתשמור עליה, שהוא שכח לשים חגורה במכנסיים ובטעות גם הכניס לכיס החולצה את משקפי השמש שלו במקום משקפי הראייה.
כשהגיע לראיון העבודה, החליט שעדיף לשבת ללא המשקפיים ולהיות עיוור מאשר לשבת עם משקפי שמש ולהיראות מוזר.
כשקם בסוף הראיון ללחוץ את ידו של המראיין, המכנסיים שלו נפלו והוא עמד עם מכנסיים מופשלות עד הקרסוליים.
ואם זה לא מספיק, הסתבר שכשהגיש לבוס את קורות החיים שלו, בגלל שהיה ללא משקפי הראייה, הוא נתן לו קורות חיים עם כותרת מובלטת שפונה אל החברה המתחרה. הוא התבקש לעזוב את המקום מייד.
4. הלו דוקטור?
בוסים רוצים שהעובדים שלהם יהיו אנשים בעלי יכולת חשיבה עצמאית ופתרון בעיות. לכן, תחשבו כמה לא מתאים זה שבאה לראיון עבודה אישה (זה קרה באמת!) שכדי לענות על השאלות ששאל אותה המראיין היא התקשרה אל הפסיכיאטר שלה כדי שיגיד לה מה לענות!
5. מה אמרת?
כולנו אומרים לפעמים דברים שאחר כך אנחנו מצטערים עליהם והיינו רוצים לחזור אחורה בזמן ולמחוק אותם. מועמד לתפקיד אחד בארה"ב עשה טעות פאטאלית כשירד על תושבי מערב וירג'יניה במהלך ראיון העבודה שלו, וגילה מייד לאחר מכן שהמראיין רק עבר לאחרונה דירה משם.
6. אה, זה הייית אתה?
תמיד תחשבו פעמיים לפני שאתם עושים משהו פזיז. גם כשאתם במצבי הזעם הכי גדולים שלכם, היזהרו לא להוציא אותו על אנשים אחרים.
האיש הבא בטוח לא עבר את ראיון העבודה שלו עם המראיין ששעה קודם לכן עקף אותו בפקק תנועה ובתגובה הוא צפר לו וקילל אותו כמו משוגע.

7. מה הדרישות שלך?
אל תעשה את הטעות של להיות בטוח בעצמך יותר מדי. למרות שצריך להראות ביטחון עצמי, אסור לקחת את זה רחוק מדי. מועמד אחד היה כל כך מלא בעצמו, שהוא סירב לקחת את התפקיד הניהולי הבכיר שהציעו לו בגלל שלדעתו זה לא היה מספיק.
8. דע להפסיק בכבוד
היה מרואיין שסירב לקום ולעזוב את המקום עד שהוא לא יתקבל לעבודה. המראיין נאלץ להזמין בסופו של דבר משטרה.
9. האם לקבל את העבודה?
יש אנשים שבאים לראיון עבודה בכלל לא בשביל להתקבל. יש כאלה למשל שבאים לראיון עבודה ומבקשים לא להתקבל למישרה כי הם באו רק בשביל להגיד בלשכת התעסוקה שהם הגיעו לראיון לחפש עבודה.
10. נא להתלבש בהתאם
למרות שהיום כבר לא נהוג לבוא לבושים באופן רשמי מדי לעבודה, זה ברור מאליו שצריך להתלבש בבגדים מסודרים. רק יש כאלה שזה לא מובן להם. למשל היה אחד שהגיע לראיון עבודה עם חלוק ונעלי בית.
11. הכל היה לחינם
אין דבר גרוע יותר מאשר לעבור את הגיהנום כדי להגיע למקום הראיון רק כדי לשמוע שמדובר בטעות.
מישהי נסעה שעה עד למקום אליו הוזמנה לראיון, הסתובבה חצי שעה כדי למצוא חניה וחיכתה למראיין במשך 20 דקות, רק כדי לשמוע שהיא הוזמנה בטעות, כי המשרה אוישה יומיים לפני כן. הדבר שהכי היה חסר לה עכשיו זה כשהיא חוזרת לאוטו שלה, למצוא עליו דו"ח חניה (למזלה זה לפחות לא קרה).
12. תרגיש כמו בבית
רוב האנשים מרגישים במהלך ראיון העבודה די לחוצים ולא נוח, למרות שההמלצה היא להשתדל להרגיש כמה שיותר נינוחים. האישה הזאת לקחה את ההמלצה רחוק מדי כשרצתה להרגיש נעים יותר, אז היא חלצה את נעליה, הורידה את הגרביים והניחה אותן על השולחן, בגלל ש"היה לה חם מדי".
13. המתחכם
בראיון עבודה קורה שבגלל הלחץ נפלטות כל מיני תשובות דביליות בגלל חוסר מחשבה. מרואיין אחד למשל נשאל במהלך הראיון: "את מי היית רוצה לפגוש עכשיו מבין האנשים החיים או המתים?". האיש ענה: "את החיים".
14. לירוק את זה
לפני ראיון עבודה, רצוי להוציא מהפה ולזרוק כל מסטיק או סוכריית מנטוס שהיתה לכם. לא הייתם רוצים שיקרה לכם מה שקרה ליולנדה אוונס מאיזשהו פרוייקט תאגידי שירקה את המסטיק שלה על פניו הנחרדות של מראיין העבודה שלה.
15. אל תתקע בדלת
הרושם הסופי שאתה משאיר חשוב לא פחות מהרושם הראשון. כשאתם יוצאים מהחדר, השתדלו לא להיתקל בדלת. לא כמו האיש שיצא מהריאיון, התנגש בדלת הזכוכית השקופה וניפץ אותה לרסיסים.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות